/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu kommer blodbadet!
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-08 12:20

1. November er dagen hvor det bliver tilladt at køre med lastbiler med
en totallængde på 25.25 meter i Danmark.

Det vil der ikke være mange der slipper levende fra.

Jeg tror ikke at der vil ske en forøgelse af færdselsuheld p.gr.a.
forøgelsen, men.....................

Hjerteslag, blodpropper og lignende kedelige sygdomme vil hærge det
ganske danske land.

At tænke sig. Der vil nu være op til 6 meter mere lastbil der skal
forbikøres på motorvejen! Det vil jo tage en krig.

Vi skal heller ikke glemme at når vi i branchen udøver vores
yndlingsbeskæftigelse, elefantvæddeløb, så vil det tage to krige før
de er afsluttet.

Det kommer bag på mig, at der ikke, samtidigt med at man besluttede
sig for en 3-årig prøveperiode, også skulle stationeres lægeambulancer
på samtlige rastepladser, der kan tage sig af de værste tilfælde af
"damp ud af ørerne".

De vil blive utallige.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Finn Guldmann (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-10-08 13:59

Folmer Rasmussen skrev:
> 1. November er dagen hvor det bliver tilladt at køre med lastbiler med
> en totallængde på 25.25 meter i Danmark.
> Det vil der ikke være mange der slipper levende fra.
> Jeg tror ikke at der vil ske en forøgelse af færdselsuheld p.gr.a.
> forøgelsen, men.....................
> Hjerteslag, blodpropper og lignende kedelige sygdomme vil hærge det
> ganske danske land.
> At tænke sig. Der vil nu være op til 6 meter mere lastbil der skal
> forbikøres på motorvejen! Det vil jo tage en krig.
> Vi skal heller ikke glemme at når vi i branchen udøver vores
> yndlingsbeskæftigelse, elefantvæddeløb, så vil det tage to krige før
> de er afsluttet.
> Det kommer bag på mig, at der ikke, samtidigt med at man besluttede
> sig for en 3-årig prøveperiode, også skulle stationeres lægeambulancer
> på samtlige rastepladser, der kan tage sig af de værste tilfælde af
> "damp ud af ørerne".
> De vil blive utallige.
>
Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.

Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?

Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
fri denne gang?

(Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
betyder det "sydpå".)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Folmer Rasmussen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-08 14:18

On Fri, 03 Oct 2008 14:59:18 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> 1. November er dagen hvor det bliver tilladt at køre med lastbiler med
>> en totallængde på 25.25 meter i Danmark.
>> Det vil der ikke være mange der slipper levende fra.
>> Jeg tror ikke at der vil ske en forøgelse af færdselsuheld p.gr.a.
>> forøgelsen, men.....................
>> Hjerteslag, blodpropper og lignende kedelige sygdomme vil hærge det
>> ganske danske land.
>> At tænke sig. Der vil nu være op til 6 meter mere lastbil der skal
>> forbikøres på motorvejen! Det vil jo tage en krig.
>> Vi skal heller ikke glemme at når vi i branchen udøver vores
>> yndlingsbeskæftigelse, elefantvæddeløb, så vil det tage to krige før
>> de er afsluttet.
>> Det kommer bag på mig, at der ikke, samtidigt med at man besluttede
>> sig for en 3-årig prøveperiode, også skulle stationeres lægeambulancer
>> på samtlige rastepladser, der kan tage sig af de værste tilfælde af
>> "damp ud af ørerne".
>> De vil blive utallige.
>>
>Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.

>--

Gu' har jeg ej. Jeg er en hårdt arbejdende mand.

>--

>Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?

>--

Det har jeg ikke hørt noget om, men muligheden er der da. Jeg kører jo
i kommuner hvor det er tilladt fra før. Desuden har jeg jo prøvet det
før, og det er ikke noget problem, hvis bare kombinationen er rigtig.

>--

>Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
>fri denne gang?

>--

Som sagt, så véd jeg det ikke. Skal jeg køre 25.25 meter, så kommer
det ikke til at inkludere en trækker alligevel. Det det link lort vil
jeg ikke køre med.

>--

>(Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
>en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
>tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
>betyder det "sydpå".)

>--

Nå, men så må du vel hellere overtage den. Du er jo allergisk mod
vinter, din svagpisser. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-10-08 15:27

Folmer Rasmussen skrev:
>> Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.
> Gu' har jeg ej. Jeg er en hårdt arbejdende mand.
>
Skulle vi ikke, sådan for god ordens skyld, fjerne "hårdt"?

>> Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?
> Det har jeg ikke hørt noget om, men muligheden er der da. Jeg kører jo
> i kommuner hvor det er tilladt fra før. Desuden har jeg jo prøvet det
> før, og det er ikke noget problem, hvis bare kombinationen er rigtig.
>
Det var sådan set også det med erfaringen jeg tænkte på måske kunne få
nogen til at overveje at sætte dig til det.

>> Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
>> fri denne gang?
> Som sagt, så véd jeg det ikke. Skal jeg køre 25.25 meter, så kommer
> det ikke til at inkludere en trækker alligevel. Det det link lort vil
> jeg ikke køre med.
>
Hvad er der da galt med det?

Er det sværere at komme rundt med end en forvogn-trailer?

Jeg ved godt at der er en kørtøjsdel mere at holde øje med når der skal
bakkes, men det er vel kun et spørgsmål om erfaring?

>> (Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
>> en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
>> tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
>> betyder det "sydpå".)
> Nå, men så må du vel hellere overtage den. Du er jo allergisk mod
> vinter, din svagpisser. )
>
Efter de beretninger man hører "dernede fra" er der vist ikke noget der
trækker den vej. :-/

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Folmer Rasmussen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-08 18:13

On Fri, 03 Oct 2008 16:27:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>> Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.
>> Gu' har jeg ej. Jeg er en hårdt arbejdende mand.
>>
>Skulle vi ikke, sådan for god ordens skyld, fjerne "hårdt"?

>--

Nej, det ser jeg ingen grund til. Er du klar over hvor meget slid det
er, konstant at skulle finde en vognmand, der har den slags kørsel jeg
mener er godt for mig?

>--

>>> Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?
>> Det har jeg ikke hørt noget om, men muligheden er der da. Jeg kører jo
>> i kommuner hvor det er tilladt fra før. Desuden har jeg jo prøvet det
>> før, og det er ikke noget problem, hvis bare kombinationen er rigtig.
>>
>Det var sådan set også det med erfaringen jeg tænkte på måske kunne få
>nogen til at overveje at sætte dig til det.

>--

Nu er det ikke noget jeg render rundt og praler med. Den eneste grund
til at jeg nævner det her er, at ellers er der jo ikke sammenhæng i
mine indlæg, vel?

>--

>>> Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
>>> fri denne gang?
>> Som sagt, så véd jeg det ikke. Skal jeg køre 25.25 meter, så kommer
>> det ikke til at inkludere en trækker alligevel. Det det link lort vil
>> jeg ikke køre med.
>>
>Hvad er der da galt med det?

>--

Det er da galt nok at køre med trailer ved vintertide som det er, og
så skal der hægtes endnu én bagefter!! Desuden er det noget beskidt
kolort at rode med den der forskydelige dolly, som lever sit halve liv
indenunder en trailer, med slanger og ledninger sovset ind i
skammelfedt. Ikke noget for mig.

>--

>Er det sværere at komme rundt med end en forvogn-trailer?

>--

Det vil det nok være, men ikke så meget at det bliver opsigtsvækkende.

>--

>Jeg ved godt at der er en kørtøjsdel mere at holde øje med når der skal
>bakkes, men det er vel kun et spørgsmål om erfaring?

>--

Der vil nok blive grinet en del på terminalerne i den første tid.

>--

>>> (Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
>>> en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
>>> tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
>>> betyder det "sydpå".)
>> Nå, men så må du vel hellere overtage den. Du er jo allergisk mod
>> vinter, din svagpisser. )
>>
>Efter de beretninger man hører "dernede fra" er der vist ikke noget der
>trækker den vej. :-/

>--

Nåårrrhhh. Man er kommet på bedre tanker.

Ja, man slipper for nogen problemer, og får nogle andre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-10-08 18:56

Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.
>>> Gu' har jeg ej. Jeg er en hårdt arbejdende mand.
>> Skulle vi ikke, sådan for god ordens skyld, fjerne "hårdt"?
> Nej, det ser jeg ingen grund til. Er du klar over hvor meget slid det
> er, konstant at skulle finde en vognmand, der har den slags kørsel jeg
> mener er godt for mig?
>
Åhh jo, det kender jeg godt.

Men ok på det sidste har du jo skiftet oftere end jeg.

>>>> Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?
>>> Det har jeg ikke hørt noget om, men muligheden er der da. Jeg kører jo
>>> i kommuner hvor det er tilladt fra før. Desuden har jeg jo prøvet det
>>> før, og det er ikke noget problem, hvis bare kombinationen er rigtig.
>> Det var sådan set også det med erfaringen jeg tænkte på måske kunne få
>> nogen til at overveje at sætte dig til det.
> Nu er det ikke noget jeg render rundt og praler med. Den eneste grund
> til at jeg nævner det her er, at ellers er der jo ikke sammenhæng i
> mine indlæg, vel?
>
Er der da det ellers?

>>>> Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
>>>> fri denne gang?
>>> Som sagt, så véd jeg det ikke. Skal jeg køre 25.25 meter, så kommer
>>> det ikke til at inkludere en trækker alligevel. Det det link lort vil
>>> jeg ikke køre med.
>> Hvad er der da galt med det?
> Det er da galt nok at køre med trailer ved vintertide som det er, og
> så skal der hægtes endnu én bagefter!! Desuden er det noget beskidt
> kolort at rode med den der forskydelige dolly, som lever sit halve liv
> indenunder en trailer, med slanger og ledninger sovset ind i
> skammelfedt. Ikke noget for mig.
>
Nu har jeg jo ikke prøvet det selv. Så alt det der kender jeg jo ikke
noget til.

Men skulle de, der hvor jeg kører nu, få den slags ideer med mig får de
at vide at de kan stille op med en link og en trailer der er opbygget
som de har dem i Sverige, dog naturligvis kun 4 m høj.

Men den jeg tænker på er den hvor man trykker på en knap, og så bliver
alle båndene løsnet. Og så trykker man på en anden knap, og så bliver
taget og den ene side løftet op så der er fri adgang til at læsse og
læsse af.

Det eneste arbejde der så bliver er at man skal op i kassen for at rejse
støttestængerne hvis der er brug for dem.

Og, jo forresten. Der bliver også lige et lille problem med et fast sted
at parkere ekvipagen når trækkeren skal hjem på weekend. Men det må
kunne løses i samarbejde med det lager der oftest står for læsningen.

>> Er det sværere at komme rundt med end en forvogn-trailer?
> Det vil det nok være, men ikke så meget at det bliver opsigtsvækkende.
>
Ergo det lader sig gøre uden de vilde problemer.

>> Jeg ved godt at der er en kørtøjsdel mere at holde øje med når der skal
>> bakkes, men det er vel kun et spørgsmål om erfaring?
> Der vil nok blive grinet en del på terminalerne i den første tid.
>
Vel ikke hvis man finder et afsides sted at øve sig inden.

>>>> (Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
>>>> en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
>>>> tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
>>>> betyder det "sydpå".)
>>> Nå, men så må du vel hellere overtage den. Du er jo allergisk mod
>>> vinter, din svagpisser. )
>> Efter de beretninger man hører "dernede fra" er der vist ikke noget der
>> trækker den vej. :-/
> Nåårrrhhh. Man er kommet på bedre tanker.
>
Jeg syntes ikke om de historier der fortælles om tyskernes måde at køre
showet på for tiden.

> Ja, man slipper for nogen problemer, og får nogle andre.
>
Ja, f.eks. at man måske render på dig på søndag.

Så ser du en hvid Volvo med en grøn trailer oppe ved Elgen når du kommer
derop kan det godt være mig.

Jeg regner ikke med at der også er nummererde pladser der også.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Anders Majland (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-10-08 14:38

> At tænke sig. Der vil nu være op til 6 meter mere lastbil der skal
> forbikøres på motorvejen! Det vil jo tage en krig.

#include <fordomme.h>

Det vil da ikke gøre en forskel - lastbilerne ligger i forvejen så tæt at
der kun lige er plads til søndags berlinger imellem dem ...

Så hvis de ellers er udstyret med motor nok til at nå de 89km/t i indenfor
rimelig tid er det imho fuldstændigt ligegyldigt på de mere end 2 sporede
veje ...

Noget helt andet er at det nok skal blive sjovt på tilkørselsvejene til
havne og omlastningsteder ... Det er allerede idag "sjovt" når man krydser
ruter med vindmølelvinger/tårne eller andet storgods ... Selv på en jysk
landevej kan køen godt blive temmelig lang når en rundkørsel spærres i 5min
....

Og så håber jeg at der er nogen der fører statistik på hvor meget der bliver
fyldt i vognene ... Det er jo et forsøg så for at kunne vurdere på det er
det imho rimeligt at kræve dokumenation for at der den øgede kapacitet
udnyttes i så væsenligt et omfang at det også reelt giver en mindre
miljøbelastning (er det ikke det primære argument for forsøget )


Kim Frederiksen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 04-10-08 12:42

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Vi skal heller ikke glemme at når vi i branchen udøver vores
> yndlingsbeskæftigelse, elefantvæddeløb,

Man skulle sgu nogen gange tro det var jeres yndlingsbeskæftigelse. Det mest
provokerende er, at tit når jeg er ved at overhale en hel stribe af
lastbiler, er der en af dem der trækker ud, lige foran mig, velvidende at
jeg kommer kørende bagfra med langt højere hastighed og er i gang med at
overhale dem alle .... det kan NOK få mit pis i kog. Bortset fra det, har
jeg intet imod lastbiler - de skulle bare have forbud mod at overhale.

mvh.
Kim Frederiksen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste