Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Folmer, Folmer, Folmer, du har for meget fritid.
>>> Gu' har jeg ej. Jeg er en hårdt arbejdende mand.
>> Skulle vi ikke, sådan for god ordens skyld, fjerne "hårdt"?
> Nej, det ser jeg ingen grund til. Er du klar over hvor meget slid det
> er, konstant at skulle finde en vognmand, der har den slags kørsel jeg
> mener er godt for mig?
>
Åhh jo, det kender jeg godt.
Men ok på det sidste har du jo skiftet oftere end jeg.
>>>> Er du en af dem der er udset til at skulle nyde fornøjelsen?
>>> Det har jeg ikke hørt noget om, men muligheden er der da. Jeg kører jo
>>> i kommuner hvor det er tilladt fra før. Desuden har jeg jo prøvet det
>>> før, og det er ikke noget problem, hvis bare kombinationen er rigtig.
>> Det var sådan set også det med erfaringen jeg tænkte på måske kunne få
>> nogen til at overveje at sætte dig til det.
> Nu er det ikke noget jeg render rundt og praler med. Den eneste grund
> til at jeg nævner det her er, at ellers er der jo ikke sammenhæng i
> mine indlæg, vel?
>
Er der da det ellers?
>>>> Eller er du, kvag den manglende aksel på dit fine nye køretøj, sluppet
>>>> fri denne gang?
>>> Som sagt, så véd jeg det ikke. Skal jeg køre 25.25 meter, så kommer
>>> det ikke til at inkludere en trækker alligevel. Det det link lort vil
>>> jeg ikke køre med.
>> Hvad er der da galt med det?
> Det er da galt nok at køre med trailer ved vintertide som det er, og
> så skal der hægtes endnu én bagefter!! Desuden er det noget beskidt
> kolort at rode med den der forskydelige dolly, som lever sit halve liv
> indenunder en trailer, med slanger og ledninger sovset ind i
> skammelfedt. Ikke noget for mig.
>
Nu har jeg jo ikke prøvet det selv. Så alt det der kender jeg jo ikke
noget til.
Men skulle de, der hvor jeg kører nu, få den slags ideer med mig får de
at vide at de kan stille op med en link og en trailer der er opbygget
som de har dem i Sverige, dog naturligvis kun 4 m høj.
Men den jeg tænker på er den hvor man trykker på en knap, og så bliver
alle båndene løsnet. Og så trykker man på en anden knap, og så bliver
taget og den ene side løftet op så der er fri adgang til at læsse og
læsse af.
Det eneste arbejde der så bliver er at man skal op i kassen for at rejse
støttestængerne hvis der er brug for dem.
Og, jo forresten. Der bliver også lige et lille problem med et fast sted
at parkere ekvipagen når trækkeren skal hjem på weekend. Men det må
kunne løses i samarbejde med det lager der oftest står for læsningen.
>> Er det sværere at komme rundt med end en forvogn-trailer?
> Det vil det nok være, men ikke så meget at det bliver opsigtsvækkende.
>
Ergo det lader sig gøre uden de vilde problemer.
>> Jeg ved godt at der er en kørtøjsdel mere at holde øje med når der skal
>> bakkes, men det er vel kun et spørgsmål om erfaring?
> Der vil nok blive grinet en del på terminalerne i den første tid.
>
Vel ikke hvis man finder et afsides sted at øve sig inden.
>>>> (Og blot for at komme evt. beskyldninger i forkøbet så jeg i går endnu
>>>> en hvid FH12 der kører rundt med samme slags trailer som jeg. Men jeg
>>>> tror ikke du ser meget til ham. Han manglede også en aksel, og hos os
>>>> betyder det "sydpå".)
>>> Nå, men så må du vel hellere overtage den. Du er jo allergisk mod
>>> vinter, din svagpisser.
)
>> Efter de beretninger man hører "dernede fra" er der vist ikke noget der
>> trækker den vej. :-/
> Nåårrrhhh. Man er kommet på bedre tanker.
>
Jeg syntes ikke om de historier der fortælles om tyskernes måde at køre
showet på for tiden.
> Ja, man slipper for nogen problemer, og får nogle andre.
>
Ja, f.eks. at man måske render på dig på søndag.
Så ser du en hvid Volvo med en grøn trailer oppe ved Elgen når du kommer
derop kan det godt være mig.
Jeg regner ikke med at der også er nummererde pladser der også.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden