MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Afvikle grafik på en remote computer?
Fra : mlt

Dato : 01-10-08 22:44

Findes der nogle programmer som gør det muligt at afvikle grafiske 3D
programmer/spil på en remote computer og se disse i aktion på klient
computeren?

Det er ikke et krav at det skal køre flydende men blot at det kan vises.

Fra : O. Skjold

Dato : 01-10-08 23:16

mlt skrev i news:48e3ef33$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

<klip>

> [...]
> klient
> computeren?
>
> Det er ikke et krav at det skal køre flydende men blot at det

Umiddelbart ville jeg tro, at opgaven er tæt på umulig, med
mindre netværket og hardwaren virkelig formår at yde. De
teknikker jeg kender til fjernstyring i XP-miljø disabler alt
hardwareacceration og bruger kun softwaredrivere.

Men prøv eks. at google på "remote desktop 3d", så kommer der en
del om det.

En påstår da, at han har fået vist noget 3D med rimelig framerate
men det trak så også +10 Mb/s på LAN og en hel del CPU-kraft. En
anden ævler noget om, at Vista med DirectX 10 skulle kunne dele
hardwaren ml. flere applikationer, herunder (måske) div.
fjernstyringsteknikker som eks. VNC og dermed muliggøre øvelsen.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : mlt

Dato : 01-10-08 23:22

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> hardwaren ml. flere applikationer, herunder (måske) div.
> fjernstyringsteknikker som eks. VNC og dermed muliggøre øvelsen.

Jeg har fået det til at fungere med RealVNC selvom det hakker en smule (men
det gør som sagt ikke noget).

Det undre mig bare at det slet ikke er muligt at køre programmet når jeg
bruger windows remote desktop. Men det er måske fordi man i windows slet
ikke har mulighed for at forwarde denne type grafik med den indbyggede
remote desktop funktionalitet.