Frysetørrede lig er pjat
Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-08 08:03

Frysetørrede lig er pjat
http://nyhedsbreve.politiken.dk/g.php?1400899-4690400-764bfe61-http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2Ftjek%2Fdagligliv%2Farticle573243.ece
Et samfund uden tabuer vedr død, vil begrave, efterlade på øer, sænke i hav,
bruge som svinefoder - og ikke bruge mængder af dyr energi på at frysetørre
til urneindhold der har samme vægt som aske
Hvorfor lyver man at der er forureningsproblemer i krematorier?
Der er resourcespild i træk-og-slip og i ligbrænding, men ikke så slemt som
i at frysetørre, hvilket kan gøres billigt hvis mummificering ske langsomt
Ligaske kværnes pga knogleklumper - også et mummificeret lig kan kværnes til
pulver

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-08 10:08

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> langsomt
> Ligaske kværnes pga knogleklumper - også et mummificeret lig kan kværnes

Nej, det virker ikke troligt at der skulle være sundhedsproblemer med disse
småting, men hvem tør modsige den almindelige tendens til hysteri? Vær
rationel og brug forbrændingsvarmen fra liget i centralvarmeanlægget, og vær
glad for dette sidste offer fra en samfundsborger.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-08 14:18

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vær rationel og brug forbrændingsvarmen fra liget i centralvarmeanlægget,
> og vær glad for dette sidste offer fra en samfundsborger.

Hvad vil du ofres til?
Jeg finder det mere romantisk at blive svinefoder end ormeæde
Graves man de vanlige syv alen ned så gør man slet ikke gavn i noge kredsløb
Da ingen vildhunde graver dig op, er det graverbeskæfrtigelseserapi at lække
kisen så dybt
Smid lig ud fra fly på frilandsgrisefarm eller på øde ø

Med øget kriminalitet bør vi nok lade borebiller grave striber af
kisteparkeringer under jorden i byerne og så kan retsmedicinere hente op når
behov for DNA-efterforskning