Danmarks største "organisation for terrori~
Fra : Lyrik

Dato : 30-09-08 18:56

De burde overvåges af PET!
Sidste terroraktion er fredning af den udrangerede flyvestation Værløse.
Furesø kommune kunne have overtaget den fra forsvaret kvit og frit og kunne
have bragt den til folkegavn ved en udstykning der kunne have givet den
betrængte kommune 100 millioner kroner.

Hurtigt rykkede "terroristerne" fra Fredningsnævnet ud og fredede
den!-Hva'ba?!? Nu vil ingen have den og den kan ikke bruges til noget.
Forsvaret beholder den og skal nu "naturgenoprette den!"))

Jeg foreslår at man nedlægger fredningsnævnet. man kan ikke frede
evolutionen! Evolution er en løbende udvikling i fauna og flora der
tilpasser sig klimaændringer og skiftende forhold.

Et fredningsnævn er et ønske om at fastfryse evolutionsprocessen. "Fredning"
handler også om en syg opfattelse af naturen som værende adskilt fra
mennesket i stedet for at se mennesket som en del af naturen!
Det handler om at holde menneskets aktiviteter og beboelser væk! Naturen har
det bedst hånd i hånd med mennesket.

Disse naturnævn bestående af højrøvede verdensfjerne cyklister med knæbukser
og kikkerten indstillet på "Shang-Ri-La" skal væk.
det er en yngel der skader Danmark!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-08 00:15

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Disse naturnævn bestående af højrøvede verdensfjerne cyklister med
> knæbukser og kikkerten indstillet på "Shang-Ri-La" skal væk.

Ja, at frede danefæ var engang en fornuftig sag, men i hundred år har
fredning kun gjort skade

Frederne er dyre - men ikke så slemme som terrorister.

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-08 17:07

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, at frede danefæ var engang en fornuftig sag, men i hundred år har
> fredning kun gjort skade
>
> Frederne er dyre - men ikke så slemme som terrorister.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Se her fra ærø hvor andre fredningsgalninge er i fuld gang med at
politianmelde en borger "Dreisigsagen":

"Medhold fra Naturklagenævn
Flemming Dreisig argumenterede bl.a. her i avisen med, at huset i Nørregade
jo ikke er fredet, og at han, ganske som han skal ifølge lokalplanen, har
indkøbt bevaringsvinduer til huset, fordi hans håndværkere havde gjort
opmærksom på, at de gamle vinduer var rådne og ikke ville kunne renoveres.

- For pokker! Man kan da ikke stoppe arbejde med at renovere vinduer og så
sige, at vi skal flytte ind i huset hele året. Huset er jo piv-utæt, og det
piber så at sige ind fra hvert eneste råddent vindue, sagde Dreisig dengang
til avisen, samtidig med at han klagede til Naturklagenævnet over kommunens
fremfærd. Men Naturklagenævnet gav Ærø Kommune medhold, og Flemming Dreisig
fik igen besked på at finde de gamle vinduer frem og få dem sat i huset
igen.

Vinduer er forsvundet
Men så meddelte Dreisig, at vinduerne var blevet væk, og inden der var gået
mange uger derefter, var håndværkerne i fuld gang med at sætte nye vinduer i
hele huset.

Vreden har siden været til at tage og føle på. Både i kommunen, men også i
Lokalplan 9-9A udvalget og ikke mindst i Ærøskøbing Byhistoriske Forening,
som nærmest er grædefærdig ved nu, som de siger, »at se et 200 år gammelt
bevaringsværdigt hus reduceret til et parcelhus«. Og for det kræver
foreningen ikke blot ejeren, men også håndværkerne slæbt i retten.

Indtil videre har politikerne i teknisk udvalg dog »kun« besluttet at bede
den kommunale administration om at melde ejeren af huset i Nørregade til
politiet med deraf følgende retsag for øje."

De er i fuld gang ,med at gøre danmark til et levende frilandsmusæum som er
totalt ubeboeligt!

http://www.faa.dk/article/81932:AEroe--Kommunen-melder-borger-til-politiet

MvH

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-08 19:24

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> politiet med deraf følgende retsag for øje."
>
> De er i fuld gang ,med at gøre danmark til et levende frilandsmusæum som

Ulækker sag
DK-stat er diktatur der hader borgerne og prioriterer tilfældige
sagsbehandleres fikse ideer
Ondskaben har nazi-dimensioner - øv!

Min interesse for tabuemnet dødshjælp er også om at statens behandlere er
hensynsløse pengegriske udnyttere der tvinger til smerter for selv at få
gode job.

Hvis du køber en mercedes må du smadre den
Hvis pigen bliver gravid må hun få abort
Hvis du vil ud af smertehelvede pga kræft, så hader lægerne dig nok til at
tvinge dig til at blive på pinebænken, uden grund.

Kan lægerne undskyldes?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-10-08 11:18

On 1 Okt., 18:06, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> politiet med deraf følgende retsag for øje."
>
> De er i fuld gang ,med at gøre danmark til et levende frilandsmusæum som er

Ups, kom jeg til at trykke 'svar frofatter'?
Jeg skrev: 'Du ved næppe hvad du snakker om'.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-10-08 11:24

> [...]
> politiet med deraf følgende retsag for øje."
>
> De er i fuld gang ,med at gøre danmark til et levende frilandsmusæum som er

Her er det en kommune der har meldt en sag. Hvad udfaldet bliver ved
du ikke.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-10-08 11:12

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-08 19:54

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> knæbukser
> og kikkerten indstillet på "Shang-Ri-La" skal væk.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo det ka' du æde din gamle hat på at jeg ved! Vildnisset har kronede dage
mens det er umuligt at opdrive en byggegrund på Sjælland til billig pris.
Vildnisset derimod kan få uendelige antal kvadratkilometer at vokse på
gratis!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-10-08 20:59

> [...]
> mens det er umuligt at opdrive en byggegrund på Sjælland til billig pris.
> Vildnisset derimod kan få uendelige antal kvadratkilometer at vokse på

Ved Visdom bygges et Hus, ved Indsigt holdes det oppe,
ved Kundskab fyldes kamrene med alskens kosteligt, herligt Gods.

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-10-08 14:33

On 1 Okt., 20:53, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> Du ved n ppe hvad du snakker om.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jo det ka' du de din gamle hat p at jeg ved! Vildnisset har kronede dage
> mens det er umuligt at opdrive en byggegrund p Sj lland til billig pris.
> Vildnisset derimod kan f uendelige antal kvadratkilometer at vokse p
> gratis!¨

Det skal det stadig have.

Omtalte fredning har især at gøre med nogle særlige geologiske forhold
- der er varierende jordbundssammensætning , bakker og dale med
mosehuller.
Det meste af vores land er allerede pløjet igennem og har fået en
ensartet jordbund - resten skal man passe på ikke at ødelægge.
Tilgengæld sætter jeg spørgsmål ved fornuften i al den snak om at
områder skal holdes åbne. Fint nok at der laves afgræsning o. lign.
for at tilgodese særlige naturtyper, men derfor behøver det hele ikke
være åbent - uden træer. Træer giver også en god udsigt og passer godt
til søer og store åer.

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-08 09:02

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
> [...]
> mens det er umuligt at opdrive en byggegrund p Sj lland til billig pris.
> Vildnisset derimod kan f uendelige antal kvadratkilometer at vokse p

Det skal det stadig have.
Ja lige nu regerer "cykelbukserne", men en dag tager befolkningen magten fra
denne lille fredningsklike som har monopol på at anlægge Danmark.

Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-10-08 14:41

On 1 Okt., 22:33, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> [...]
> for at tilgodese særlige naturtyper, men derfor behøver det hele ikke
> være åbent - uden træer. Træer giver også en god udsigt og passer godt

Erstat 'træer' med 'skov'

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-08 09:00

> [...]
> for at tilgodese særlige naturtyper, men derfor behøver det hele ikke
> være åbent - uden træer. Træer giver også en god udsigt og passer godt

Erstat 'træer' med 'skov'
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Erstat skov og mennesketomt vildnis med paradishave fyldt med mennesker og
dyr.

Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-10-08 04:36

On 2 Okt., 10:01, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> Ja lige nu regerer "cykelbukserne", men en dag tager befolkningen magten fra
> denne lille fredningsklike som har monopol på at anlægge Danmark.

Synes du dit indlæg skreg på et seiøst svar ? At bebygge naturen for
at få boligpriserne ned er kortsiktet. I øvrigt har der jo været
bygget rigtig meget den seneste tid. Det er nemlig ikke alt vildnis
der er fredet

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-10-08 04:46

On 2 Okt., 10:01, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> <klip>

Er det du i virkeligheden tænker på, at strukturene og
bofolkningsfordelingen skal ændres - i så fald er det jo det der skal
diskuteres.

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-08 13:37

> [...]

Er det du i virkeligheden tænker på, at strukturene og
bofolkningsfordelingen skal ændres - i så fald er det jo det der skal

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det jeg tænker på er at afgørelser om at et areal skal fredes ligger i en
lobbygruppes hænder.
En lobbygruppe hvis mål er at få fingrene i så meget som muligt og
beslaglægge det, så det ikke kan benyttes.

Da Vorherre plantede Adam og Eva i paradisets have, var det som gartnere til
at dyrke og vogte den.
Se på mennesker kig ud af dit vindue. De bor i huse hvor der er en have med
en hæk rundt om. der går de ud og hygger sig og de dyrker og vogter den!

Vi har et gen for at dyrke og vogte haver! Allesammen(næsten). Når et område
bliver dyrket og vogtet, så giver det grobund for dyre-og menneskeliv. Når
det bliver efterladt som vildnis forsvinder mennesker og dyr.

Derfor kan vildnis aldrig blive et mål! Og det er derfor jeg ser
naturfredningsforeningen som en terroristgruppe! Man har prøvet ud fra den
uhyggelige tanke at naturen har det bedst uden mennesket, at lade vildnisset
selv bestemme. Det hele endte i ruin og monokulturer med enkelte planter som
ødelægger alt for dyr og mennesker.

Jorden skal have en gartner-menneskets bestemmelse er at være ham! Og det
skal alle vi mennesker have lov til vi skal blande os i naturen fordi vi er
en del af den. Vi er ikke tilskuere til en planet hvor vi kun skal stå og se
på og hvor "cykelbukserne" peger fingtre af os og siger at vi ikke hører
til!
Fredningsfolkene holder mennesker væk fra deres bestemmelse! Væk med dem!

Og biosfæren ændrer sig og nye dyr får mulighed for at leve under de nye
klimatiske forhold, såsom den sorte svane.
Så kommer "cykelbukserne" med en alarm:"Måske kan den sorte svane fortrænge
den hvide svane må vi skyde dem alle sammen!?"
De overvejer det i øjeblikket!
"Cykelbukserne" forhindrer endog biosfæren i at fungere! de er en pest! Væk
med dem!

Hilsen
Jens

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-10-08 17:11

Lyrik wrote:
> [...]
> beslaglægge det, så det ikke kan benyttes.
>
> Da Vorherre plantede Adam og Eva i paradisets have, var det som

Og skyndte sig så at smide dem ud, og lukke for adgangen.

Jan

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 19:08

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Og skyndte sig så at smide dem ud, og lukke for adgangen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men kig ud af dit vindue og se at de ikke mistede genet for paradis.
De søger alle(næsten) en lille paradishave ved deres parcelhus og de
omkranser den med en hæk. Hækken illustrerer bjergene der omkransede
paradiset.
Inde i midten er paradiset anlagt-japansk-engelsk-persisk-ja efter alle de
vidunderligste idéer man kan tænke sig.
Oplev dog dynamikken ved at slippe den kreativitet løs på vildnisset og se
det blive til en paradishave!

Og så spark "cykelbukserne" ad helvede til!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-08 05:24

> [...]
> det blive til en paradishave!
>
> Og så spark "cykelbukserne" ad helvede til!

GLEM ØKOPJAT - att angribe islam, forst¨åKina og minimlstat er vigtigere

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-08 10:56

"Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> GLEM ØKOPJAT - att angribe islam, forst¨åKina og minimlstat er vigtigere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Skål Bo! En lille gevesen kan nok være tiltrængt ovenpå
netværkstraumerne!))

Hilsen
Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 03-10-08 02:57

On 2 Okt., 14:37, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> lobbygruppes hænder.
> En lobbygruppe hvis mål er at få fingrene i så meget som muligt og
> beslaglægge det, så det ikke kan benyttes.

Næppe.

> [...]
> en hæk rundt om. der går de ud og hygger sig og de dyrker og vogter den!

Ja, forbyd lejligheder ...

> Vi har et gen for at dyrke og vogte haver! Allesammen(næsten). Når et område
> bliver dyrket og vogtet, så giver det grobund for dyre-og menneskeliv. Når
> det bliver efterladt som vildnis forsvinder mennesker og dyr.

Nope. Men det er rigtigt, at hvis vi lader en mark gro til, kommer der
ikke automatisk det dyre og planteliv der engang vrimlede med. Derfor
lader man fra offentlig side husdyr afgræsse naturområder. Jeg så dog
gerne, at landbruget blev gjort mere naturligt og i nogen grad kunne
erstatte den slags.
Det skal nævnes at der er ved at være en stor bestand af krondyr mange
steder. Men det kan vist ikke erstatte afbrænding af heder, høslæt
eller græsning.

> Derfor kan vildnis aldrig blive et mål!

Det kan det sagtens, det betyder ikke at de skal fredes. Hvis du mener
der er for mange fredninger, så argumenter for det. Vildnis er som
udgangspunkt ikke fredede men kan opstå og forsvinde igen, når der
skal bygges eller plantes nyt.

> [...]
> på og hvor "cykelbukserne" peger fingtre af os og siger at vi ikke hører

Naturen skal bestemt ikke bare være en gartnerhave.

> Fredningsfolkene holder mennesker væk fra deres bestemmelse! Væk med dem!

Væk med dem der vil gøre naturen til en gartnerhave.

> [...]
> Så kommer "cykelbukserne" med en alarm:"Måske kan den sorte svane fortrænge
> den hvide svane må vi skyde dem alle sammen!?"

Den sorte svane er indført fra Australien. Atså ikke selv indfløjet
som følge af klimaforandringer. Men hvorfor ikke også have sorte
svaner i DK.

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 14:25

Naturen skal bestemt ikke bare være en gartnerhave.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er den sædvanlige smøre om vildnissets fortræffelighed.
Men jeg er kampberedt og jeg vil have en verden hvor mennesket er en del af
naturen og samarbejder med den.

Hilsen
Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 03-10-08 08:03

On 3 Okt., 15:25, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> Det er den sædvanlige smøre om vildnissets fortræffelighed.
> Men jeg er kampberedt og jeg vil have en verden hvor mennesket er en del af

Det er jo din sædvanige mangetydige smøre.

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 19:02

> [...]
> af
> naturen og samarbejder med den.

Det er jo din sædvanige mangetydige smøre.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du prøver at sløre problemet! Lad mig trække det op for dig:
Det er nogle få lobbyister som har hånd og halsret over Danmark.
Bestemmelserne er unddraget kommunernes indflydelse. Et godt eksempel er
Værløse flyveplads som kunne være stillet til rådighed for Farums borgere.
I stedet kom en lille udemokratisk lobbyorganisation ivejen med en slæde og
fredede arealet!

Hvorfor skal en udemokratisk gruppe af lobbyister bestemme over et areal der
er 100 millioner værd og som nu er intet værd, takket være deres indsats?
Nu sidder militæret og er rasende fordi det er dem der skal administrere
dette nu ubrugelige areal, som ingen vil have!

Hvorfor skal fredningsstyrelser have en sådan magt?
Vi skal helt tilbage til enevælden for at finde tilsvarende magtbrynde!

Birkerød, nu Rudersdal har uanede kvadratkilometer af vildnis indhegnet af
elekriske hegn. Offentlige arealer uden adgang for offentligheden.
Ingen dyr kan leve der-intet menneske kan have glæde af det, men
triumfatorerne-naturfredningsforeningerne skriger trodsigt mod himlen i
deres utålelige, fanatiske magtbrynde, forspændt cykelbukser og
ornitologkikkert!

Enevældige organisationer som freder snart det ene og snart det andet
undtaget demokratisk indflydelse fra borgerne!

Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-08 11:52

> [...]
>
> Enevældige organisationer som freder snart det ene og snart det andet
> undtaget demokratisk indflydelse fra borgerne!

Du har ganske ret.
Noget der kunne have været gavnligt, er blevet til et demokratisk problem.

Egon