Konfuziansk bank-ros
Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-08 18:39

Konfuziansk bank-ros
Japanerne kan ikke sige nej. Men de kender grader af Ja. Bankfolk roser
hinanden men passer på at kende tingenes værdi og ikke løbe for stor risiko.
At de i Fjernøsten ikke har bankkrise som her, skyldes en intellektuel
overlegenhed så de bevarer samarbejdets høflige facade og dog får det
væsentlige sagt. Vor godhed og demokratifacade i Vesten bidrager til at
katastrofer sker hos os.

De små er ikke skabt til at kysse de store i røven. (Ordsprog)
Ros Den, der smø'r godt, kø'r godt. (Ordsprog)
Ros En smigrer er en hemmelig fjende. (Ordsprog)
Ros En smigrer er enten en dåre, som foragter mig, eller en skurk, som vil
bedrage mig. (Ordsprog)
ros I suppose flattery hurts no one, that is, if he doesn't inhale. Adlai
Stevenson 1900 - 65
Ros Komplimenter koster ingenting, alligevel betaler mange dyrt for dem.
(Ordsprog)
Ros Mand, der smigrer sin næste, breder et net for hans fod. (Ordsprog)
Ros Når man roser ham, kan man fortære en tåbes ejendom. (Ordsprog)
Ros Smiger er den gangbareste mønt blandt mennesker. (Ordsprog)
Ros What really flatters a man is that you think him worth flattering.
George Bernard Shaw
Rosa Be advised that all flatterers live at the expense of those who listen
to them. Jean de La Fontaine
rosa I ros er der mere påtrængenhed end i dadel.Friedrich Nietzsche
rosa Jeg ved ikke noget så dejligt som når folk angriber mig. . Så ved jeg,
at de mener hvad de siger. GB Shaw
rosa Vi roser eller kritiserer, alt efter hvilken af de to ting der giver os
bedst mulighed for at brillere med god dømmekraft. Nietzsche
rosapp Hvis du roses, er du ikke på din EGEN VEJ TIL SUCCES, men på andres.
Nietzsche
rosb He who cannot love must learn to flatter.Goethe
rosb Afvisning af en ros er et ønske om at blive rost to gange. La
Rochefoucauld
Rosb Al smiger rummer gift.Publius Syrus
rosb De fleste af os finder det pinligt at få serveret blomstrende
komplimenter. Der er noget påfaldende i, at de fromme mener at kunne behage
Gud ved en næsegrus beundring. W. Somerset Maugham
rosb Folk beder om kritik, men de ønsker kun ros. W. Somerset
Maugham (1874-1965) Camus
rosb Jeg kan leve to måneder på en god kompliment. Mark Twain
Rosb Kvinden har i århundreder fungeret som et forstørrelsesglas med det
magiske formål at fremvise manden dobbelt så stor, som han er Virginia
Woolf
rosb Publikum vil behandles ligesom kvinder: man skal absolut ikke sige
andet til dem end det, de ønsker at høre. Goethe
rosb Ros er vor frugtbringende sol. George Meredith
rosb Vær ikke bange for de fjender, som angriber dig: vær bange for de
venner, som smigrer dig. Alvarez Obregon

rosc "Anerkendelse er en kamp på liv og død. Vi er afhængige af hinandens
anerkendelse. Hegel
rosc Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld
rosc Modesty is the only sure bait when you angle for praise.
rosc "Vi kan altid lide dem, der beundrer os. La Rochefoucauld
rosc Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte bare ros" -
Nietzsc
rosc Man fanger kvinder med gods, narre med ros og harer med hunde. Peder
Syv Ordsprog
rosd "Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er det ikke
en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger ham jo ikke
dertil? "Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig Noget, kjere Johan, dertil er
Du altfor ædel og uegennytting. "Og Skavanken, den behøver jeg da ikke at
tale om? "Du veed jo slet ikke om Hesten feiler noget, Du troer det jo
kun.Ja, ikke sandt? "Jeg kan jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en
sød Kone, Godnat!"Frits Jurgensen
rosd Enhver er glad for ros. Abraham Lincoln

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-09-08 19:04

> [...]
> overlegenhed så de bevarer samarbejdets høflige facade og dog får det
> væsentlige sagt. Vor godhed og demokratifacade i Vesten bidrager til at

Ingen bankkrak i Japan i 90´erne? Ingen overbelåning?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-08 23:03

"news.tele.dk" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ingen bankkrak i Japan i 90´erne? Ingen overbelåning?

I et land med 130 mio indbyggere er der nok et par sager som Roskilde Bank,
men landet eksporterer langt mere end det importerer og bankerne og
økonomien er derfor klart mere sund end EU.
SAmmenlign ikke med lille atypiske DK
Japans vækst toppede i1991 og de overlod førertrøjen til Kina,
De har ikke arbejdsløshed som EU og USA og de lever længe og har minimal
kriminaliet, så hetzen mod dem fra vore journalister er forfejlet
Kina's vækst med 9% årligt og så 10% og snart mere, er sagens kerne
Har Tysklands indtjening nogensinde vokset så vildt og vedvarende?

Spædbarnsdødelighed er godt mål for trivsel og er langt lavere end vor i
både Japan, ,Taiwan og HongKong. De holder mere af hinanden end europæere
gør, internt . Uden kærlighedsideologi men af instinkt. Gid vi kunne kopiere
dem, men det er ikke enkelt.

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-10-08 22:05

> [...]
> både Japan, ,Taiwan og HongKong. De holder mere af hinanden end europæere
> gør, internt . Uden kærlighedsideologi men af instinkt. Gid vi kunne

men kineserne slår deres børn ihjel. De elsker altså de andres børn mere end
deres egne- indtil de kan tjene et par kr på mælken de kloge kinesere.