Vær lykkelig
Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-08 15:17

"Vær lykkelig, Du har ingen venner tilbage hvis du er ulykkelig" - det
skrev den græske dramatiker Euripides og det får mig ttil at tænke, at vi i
Vesten ikke har lov til at forlade den smilende facade

- og ved at gejle hinanden op til at tro, at vi er lykkelige og GODE ved
hinanden, så sikres en falsk korpsånd af TILLID
Banker lever af tillid - som p.t. viser sig ofte at være falsk
Måske Fjernøsten opgejler knap så løgnagtigt og derfor har de ikke så mange
bank-krak

Det er tabu at tale om selvmodsplaner for så stempler man sig som en taber
som ingen gider
Måske alle ofte er desperate og deprimerede trods facade og vi bør være åbne
og ærlige om vort indre - hykleri og falsk lykke er og bliver LØGN

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-08 19:09

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Måske alle ofte er desperate og deprimerede trods facade og vi bør være
> åbne og ærlige om vort indre - hykleri og falsk lykke er og bliver LØGN

Lord Byron skrev at "smilet er ensocial pligt" og at pessmistisk snak ledte
ind i selvforstærkende onde cirkler

Han var født med klumpfod og fordrev sin depression ved begavet romantik.

Han gjorde sig sexet og fik andre til også at melde sig til Grækenlands
frihedskrig imod muhamedanerne

Han var et eksempel på at romantik kunne føre til frihedsbevægelse og ikke
kun guilotine, som manhavde set i Paris tve år før hans død

Han blev pioner for at bade ret afklædt på britiske badestrande og man
kansige at han hev sig ud af sin tuberkulose-depression ved at hive sig selv
op ved hårene. Min mor havde medfødt depression som han og har været
tilsvarende inspireret af kristendommens pligtbudskab om at komme ind i gode
selvforstærkende cirkler og tvinge onde tanker væk ved at VILLE sepositivt
på tingene og ikke være forpint af at være født uheldig.