Politiet lyver!
Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-08 21:03

http://www.berlingske.dk/article/20080929/danmark/709290022/

Der sker jo slet ingen stigning på nogen områder, alt kriminalitet
falder, det siger CRL jo.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 29-09-08 21:15

N_B_DK forklarede den 29-09-2008:
> http://www.berlingske.dk/article/20080929/danmark/709290022/
>
> Der sker jo slet ingen stigning på nogen områder, alt kriminalitet falder,
> det siger CRL jo.

Politiet lyver ikke, de har bare ikke modtaget CRL's statistikker
endnu.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-08 08:33

Mr.Larsen wrote:
> Politiet lyver ikke, de har bare ikke modtaget CRL's statistikker
> endnu.

Som udgangspunkt må man gå ud fra at en politibetjent lyver, med
mindre vedkommende bliver bakket op af dokumentation.

// Hans

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-09-08 08:34

Hans Joergensen forklarede:

> Som udgangspunkt må man gå ud fra at en politibetjent lyver, med
> mindre vedkommende bliver bakket op af dokumentation.

Det skal du jo skrive...

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : David Konrad

Dato : 30-09-08 15:36

N_B_DK wrote:
> http://www.berlingske.dk/article/20080929/danmark/709290022/
>
> Der sker jo slet ingen stigning på nogen områder, alt kriminalitet
> falder, det siger CRL jo.

Nej, det siger han ikke. Derimod siger en politimand »Jeg tror, at der siden
urolighederne i februar er sket et skred i opfattelsen af, hvad der er
drengestreger, og hvad der er legalt. De, der gør det, reflekterer måske
ikke over, hvor slemt det er at sætte ild i en container, en skraldespand
eller en bil, hvis man vil udtrykke sin utilfredshed,«

Jeg synes CRL er en total spade, men det må vel erkendes, at det "skred"
politimanden taler om er reelt. Og hvis der er sket et skred, er det jo slet
ikke urimeligt at antage, at CRL faktisk som udgangspunkt har ret.
Politimanden siger det, der er CRL's pointe.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 18:40

David Konrad wrote:

> [...]
> er det jo slet ikke urimeligt at antage, at CRL faktisk som
> udgangspunkt har ret. Politimanden siger det, der er CRL's pointe.

Men CRLs pointe er altid, at der ikke ER nogen stigning i noget som helst,
og at de stigninger der er, kun skyldes større lyst til at anmelde.
Det DU siger, er at dem der sætter ild på, har ændret indstilling til det at
sætte ild i en bil, og det er noget helt andet.

Noget andet er, at man jo ikke mere kan bruge statistik over anmeldelser til
noget som helst,- politiet vil ikke bruge tid på at notere anmeldelser, og
naturligvis slet ikke komme ud til noget der er mindre end alvorlig vold
og/eller noget med narkotika.

Vi kan formodentlig forvente et stadigt stigende antal brændte biler og
bygninger, - som i fx Sverige og Frankrig. Og så holder man op med at
rapportere det, for det er bare business as usual, - prisen for det
lykkelige multikulturelle samfund.