Jeg har nogle krav
Fra : Kim2000

Dato : 28-09-08 09:25

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1062297.ece

'JEG HAR nogle krav til alt, hvad jeg omgiver mig med. Det kan du kalde
luksus, det kan du kalde kvalitet.'

Sådan siger Københavns overborgmester, Ritt Bjerregaard, i dagens udgave af
Ekstra Bladet. På den måde forklarer hun, hvorfor hun og et flertal i
Københavns Borgerrepræsentation bruger mere end fem millioner kroner på at
renovere fire mødeværelser på rådhuset.

(...) Og her følger en servicemeddelelse, som muligvis vil komme som en
overraskelse for overborgmesteren:

DU ER IKKE ALENE om at foretrække luksus og kvalitet frem for snot og bras.
Næsten alle vil faktisk hellere benytte et varmt og velduftende toilet end
et iskoldt og stinkende lokum.

Og min kommentar:

Desværre er det ikke sådan at det kun Ritt der tænker på den måde.
Politikere har det med at tænke på sig selv, hvis politikeren har sine børn
i den lokale folkeskole, så kan du være sikker på at skoleområdet er i
fokus. Du kan være sikker på rengøringen på rådhuset er bedre end på den
lokale skole, plejehjem eller andre steder hvor politikeren ikke færdes. I
Jammerbugten har man fejlbudgtetteret , så alle områder skulle spare 1% -
altså undtagen rådhusets administration, det er det som politikerne selv
oplever. Men ligesom i København er folk i Jammerbugten ufattelig stædige, V
har været ved magten her i gud ved hvor mange årtier og folk fatter bare
ikke, at de er nogle tumper til det, nøjagtig som S er nogle tumper i
København.

Fra : Lyrik

Dato : 28-09-08 09:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> V har været ved magten her i gud ved hvor mange årtier og folk fatter bare
> ikke, at de er nogle tumper til det, nøjagtig som S er nogle tumper i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for dit indlæg der afspejler utilfredshed med Venstre i Jammerbugten.

Med hensyn til Rådhuset i København så er jeg enig-med Ritt Bjerregård!
Københavns Rådhus er hovedstadens rådhus. Det er en vigtig del af vores
ansigt udadtil.
Ritt har fstholdt at interiøret her skal afspejle det faktum-100% enig!
Hvad havde folk forestillet sig? Noget Ikea-bras?

Danmark har penge så de kunne købe hele verden som en venstrepolitiker
udtrykte det.
Men hele verden inkluderer ikke ordentlige kommunale forhold i venstres
tankegang. Hele verden skal selskabstømmeren og CEO-en købe og løbe til
Hawaii med fortjensten i De konservative- og Venstres regi!

Ritt fastholder kvalitet for folket. De 3,5 millioner var en brøkdel af det
budget hun sidder med. En mikroskopisk del!

Næh! Se på Danmarks pave-naturklagennævnet som ser det som sin vigtigste
opgave at holde Danmark væk fra dets borgere og give det til frøerne! De
byggeplaner Ritt havde var forbilledlige for de ville skaffe boliger til den
lavere middelstand!
Men de må ikke bo i Danmark åbenbart for de borgerlige og deres
pave-naturklagenævnet!

Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-09-08 10:54

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ritt har fstholdt at interiøret her skal afspejle det faktum-100% enig!
> Hvad havde folk forestillet sig? Noget Ikea-bras?

Det kunne være interessant at vide hvad fruentimmeret faktisk har købt, og
hvilke ting som gav ubehag, fordi de mindede om almindelige folk, der ikke
duede, og som skulle kastes på skarndyngen.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-08 21:40

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvilke ting som gav ubehag, fordi de mindede om almindelige folk, der ikke
> duede, og som skulle kastes på skarndyngen.

Alt i Københavns Kommune handler om at skabe job til vennerne

Et mødelokale skal blot være tæt for blæst og regn og det var det

Idag passerede jeg HCAndersens grav og så at tonstngt gravmæle er sendt til
rensning blot fordi der stod Jagtvej 69 med grafittispray
Fantastisk pengespild. Man kunne læse den indgraverede tekst så arbejdet var
pjat
Dyrt, dyrt, dyrt

Fra : Malene P

Dato : 28-09-08 13:03

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Ritt fastholder kvalitet for folket.

For folket? Næh Ritt er og har altid været en egoistisk ragen til
sig-psykopat, der ikke har andre interesser end Ritt selv.

Malene P

Fra : Lyrik

Dato : 28-09-08 13:21

> [...]
>
> For folket? Næh Ritt er og har altid været en egoistisk ragen til
> sig-psykopat, der ikke har andre interesser end Ritt selv.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Altså selv om Ritt står langt fra mit eget ståsted, så kan jeg respektere
hendes lange seje træk i realpolitik. Som den eneste har hun prøvet at
genoptage kampen for at levere boliger til de fattige.
Det giver hende en stjerne der aldrig kan blegne i min opfattelse. hun har
som initiativtager trukket socialdemoktratiet tilbage til deres gamle plads
med sin "Røde Skole".
Dette har revitaliseret venstrefløjen.
At hun vil have kvalitetsmøbler på Københavns Rådhus har kun Ekstrabladet
kunnet hidse befolkningen op over.
De fejl hun har lavet i sin karriere er åbne og ærlige synder.
Hun overnattede i sine unge dage på hotel Ritz da hun var udstationeret i
Paris. Det blev hun forfulgt resten af livet for. Ligeledes havde hun en
5-værelsers lejlighed under en tidligere boligmangel.
De to sager har man hængt hende op på hele livet. Hendes lange og slidsomme
arbejde er man gået let hen over.

MvH
Jens

Fra : /Peter

Dato : 28-09-08 10:59

> [...]
> bras. Næsten alle vil faktisk hellere benytte et varmt og velduftende
> toilet end et iskoldt og stinkende lokum.

De er sgu ikke for kloge, kbh´s borgere
at bare tænke på at stemme på denne magtbegærlige sygdom.