Dagens ord: Companion/følgesvend
Fra : Max

Dato : 30-09-08 17:01

Hej

Jeg takker for stafetten og sender den vidre ud i kredsløb.

Mine tanker strejfede lige en sanger/songwriter som jeg lige har lært
at kende. Han skriver sange om en verden som er let for mig at
genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Marc Cohn - True Companion
http://www.youtube.com/watch?v=SnaC6cgUmXc

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, California, Candy, Car, Cartoon, Celtic,
Companion/følgesvend, Control, Country, Cowboy, Crazy, Crying,
Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Education,
Electricity, England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail,
Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave, Friend, Fun, Funk, Garden,
Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer,
Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway,
Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain,
Nashville, Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk,
Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
School, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow,
Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby,
Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder,
Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute, Tudefilm,
Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Window, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Year/årstal, Yesterday, You,

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-09-08 17:17

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Amanda Lear med "Follow Me":
http://www.youtube.com/watch?v=4yDIO0DXKok

Keld Heick (tror jeg) med "Vi Ska Gå Hånd I Hånd":
Jeg kunne dog ikke finde den med Keld, så her er en alternativ en
http://www.youtube.com/watch?v=htnK3ZsTifw

Og så har Bossen fundet sin companion, her i "I Wanna Marry You":
http://www.youtube.com/watch?v=-hdt5gI9IYc

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-09-08 17:18

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Mills Brothers - Be My Life's Companion
http://www.youtube.com/watch?v=WKlC91lsvC8

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Max

Dato : 01-10-08 17:21

Hej Lars

> Mills Brothers - Be My Life's Companion

Du gør jo valget let, de der gamle drenge kan det håndværk
det er at synge så det er til at holde ud at høre på og de
virker som om de formidler glæden ved sangen til verden
samtidig. Så for det får du stafetten.

--
Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-10-08 17:37

Hej Max.

Tak for stafetten. Det er utroligt, som de gamle gutters musik stadig holder
den dag i dag.
Jeg vender tilbage med et nyt dagens ord i en ny tråd.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Max

Dato : 01-10-08 18:44

Hej Lars

> Tak for stafetten. Det er utroligt, som de gamle gutters musik stadig
> holder den dag i dag.

De står for noget af den bedste betydning af ordet Evergreen.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-09-08 17:31

On Tue, 30 Sep 2008 18:00:38 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
>egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Er der en mere trofast følgesvend, end en hund?
Derfor Lobo - "Mee And You And A Dog"
http://www.youtube.com/watch?v=9XiHq-JdvLU&fmt=18

og i samme omgang
Shu Bi Dua - "Vuffeli Vov"
http://www.youtube.com/watch?v=JrRA-kJVcjU&fmt=18

Carole King - "You've Got A Friend"
http://www.youtube.com/watch?v=N7NqwGK2bsA&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-08 18:07

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> writes:

> Er der en mere trofast følgesvend, end en hund?

Himmelhunden! - Teddy Edelmann
http://www.youtube.com/watch?v=jD5K3mYKFc0

Mvh Trine

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-08 18:41

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-08 18:36

> [...]

> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

____

Nu ved jeg ikke lige hvad du mner med songvriter og companion, men jeg går
du fra
det er følgesevend du mener vi skal skrive om

TO KAMMERATER TIL HEST
Otto Brandenburg)
http://www.aerenlund.dk/tekster/vis_print.asp?id=1953&print=ja

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-08 18:55

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Ok. Så går jeg i spirit-mode:

Kris Kristofferson - The Silver Tongued Devil and I
http://www.youtube.com/watch?v=bvCaQ0NQvzg

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 30-09-08 23:50

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Old Friends med Simon and Garfunkel
http://youtube.com/watch?v=WB0nt22Sgi8

Fra : Pernille

Dato : 30-09-08 23:54

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Og en mere med Simon and Garfunkel
Bridge Over Troubled Water
http://youtube.com/watch?v=sbFEnoITiWE

Fra : Pernille

Dato : 30-09-08 23:57

> [...]
> genkende. En af sangene får mine tanker til at vandre mod min
> egen hverdag. Den drejer sig om en Companion/følgesvend.

Stevie Wonder
That's What Friends are For
http://youtube.com/watch?v=EtGF2m102Wg

Fra : Pernille

Dato : 01-10-08 00:07

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Stevie Wonder
> That's What Friends are For
> http://youtube.com/watch?v=EtGF2m102Wg

Til sidst Norman Greenbaum med Spirit In The Sky
http://youtube.com/watch?v=-4mtlqIfukc

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-10-08 10:25

Altid værd at lytet til:
The Traveling Wilburys : Handle With Care
http://www.youtube.com/watch?v=sHtQCUOr4lw

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-10-08 10:33

Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
http://www.youtube.com/watch?v=xGbnua2kSa8

VH Pernille