Problemer med drop-down-menu i IE7
Fra : Troels

Dato : 29-09-08 20:07

Hej.

Jeg har et lille problem med mine drop-down-menuer i Internet
Explorer 7. I Firefox 3 er der ingen problemer med dem.

Jeg har lavet mine drop-down-menuer efter "skabelonen", der
findes her: http://htmldog.com/articles/suckerfish/dropdowns/

Jeg har fulgt instrukserne, og kan ikke forstå, at det er et
problem i min kode.

Et eksempel på, hvad det er jeg mener, kan ses her:
www.tnea.dk/test

Hvis man åbner det i Firefox ses det, at når der er hover på
menu-punkterne, vises de som jeg ønsker (et punkt for hver linje
og nedad). I Internet Explorer vises de på samme linje gående mod
højre.

Jeg vil høre, om der er nogle der evt. kan løse mit problem, så
menuerne er lige flotte i begge browsere?

Jeg takker på forhånd mange gange for et godt bud.

/Troels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birgit Holme

Dato : 29-09-08 20:19

Troels wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> www.tnea.dk/test
>
> Jeg vil høre, om der er nogle der evt. kan løse mit problem, så
> menuerne er lige flotte i begge browsere?

Troels,

Du har mange fejl på din side (18) ret dem enten i FF tidy add on
eller http://validator.w3.org/

Når koden ikke har disse fejl (nogle af dem er "li") tror jeg det
vil se pænere ud

Ellers spørg igen, men test din side og lug så mange fejl ud som du
selv kan.

/Birgit

Fra : Troels

Dato : 30-09-08 18:14

Birgit Holme wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> vil se pænere ud
>
> Ellers spørg igen, men test din side og lug så mange fejl ud som du

Tak for hjælpen.

Jeg har nu gjort som du sagde - luget så mange fejl ud som muligt (de
sidste par stykker har vist ikke den store betydning?). Det er nogle
fejl med id NAV.

Jeg har uploadet det til www.tnea.dk/test

Drop-down-menuerne ser ens ud i FF og IE, men underpunkterne skal gå
nedad og ikke mod højre.

Nogle der kan hjælpe med et linjeskift el. lign. som er gældende for
både FF og IE?

Endnu en gang: tak på forhånd.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-09-08 18:37

Troels <troels1991@hotmail.com> skrev :

>Jeg har nu gjort som du sagde - luget så mange fejl ud som muligt (de
>sidste par stykker har vist ikke den store betydning?). Det er nogle
>fejl med id NAV.

Et id må kun bruges en gang, ret det til class og der er mulighed
for at det retter fejlen.
--
Kerim

Fra : Troels

Dato : 30-09-08 20:23

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Et id må kun bruges en gang, ret det til class og der er mulighed
> for at det retter fejlen.
> --
> Kerim

Tak for svaret.

Det hjælper dog desværre intet at lave det om til <ul class="nav">

Fra : Birgit Holme

Dato : 30-09-08 21:23

Troels wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det hjælper dog desværre intet at lave det om til <ul class="nav">
>
> --
Den version der ligger på http://www.tnea.dk/test/ anvender stadig
<ul id="nav"> 6 steder på samme side.

Havde du lavet og uploaded en version hvor id=nav kun var brugt engang? Hvis
ja, hvor ligger den da?

Umiddelbart ser det ud til at dine ul og li ikke liner up, men ret lige det
med id først og så kan vi kigge på dropdown derefter.

/Birgit