css boks størrelse
Fra : michael bavsø

Dato : 29-09-08 14:56

har et problem med min boks, den går ikke under de 2 spalter som
jeg har lavet, der er en baggrunds farve som jeg vil have under
hele siden. håber i kan hjælpe...

html:
<head>
<title>fjjkjf</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
<center>
<P>
vjkghfyvy v vvvyvyuvv y yv yv hghj fjhghj ghjg hjg hjfd tfty
fhgfgh
ffghghfg hfhghhgdhh ldfhgk jælfdgfhjklægf dtfyvybvyugv yuyvuy
gfygfyu
</center>

css:body {
background-color: pink;
}

p {
color: blue;
}

a {
   Color: red;
   text-decoration:none;
}

div.boks {
   width: 600px;
   height: 200px;
   border: 1px solid black;
   background: orange;
}

#spalte1 {
   float:left;
   width: 50%;
}
#spalte2 {
   float:left;
   width: 50%;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birgit Holme

Dato : 29-09-08 15:16

Har du et link til siden?

/Birgit

Fra : michael bavsø

Dato : 29-09-08 15:29

nej har jeg ikke da jeg kører lokalt, jeg vil gerne have højden til
at fylde ud istedet for at skriv etc 600

Fra : jopa

Dato : 29-09-08 15:38

"michael bavsø" <killerl2000@ofir.dk> skrev

> nej har jeg ikke da jeg kører lokalt

Du skal nok ikke forvente at nogen gider sidde og rode med din kopierede
kode.
Alle har mulighed for at oploade således at man kan se problemet

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : michael bavsø

Dato : 29-09-08 16:03

har uploadet min code, i eksempel 1 går min boks ikke engang ned til selve
teksten hvor i boks 2 går den langt under, der har jeg skrevet en højde i
boksen. vil gerne have at højden skal følge teksten så jeg ikke selv skal
lave højden om hver gang jeg har skrevet lidt.
eksempel 1:http://www.telar.dk/beta/1/
2 http://www.telar.dk/beta/2/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-09-08 17:31

michael bavsø skrev:
> [...]
> boksen. vil gerne have at højden skal følge teksten så jeg ikke selv skal
> lave højden om hver gang jeg har skrevet lidt.

Du skal lade indholdet af de float'ede spalter
bestemme, hvor høj den omgivende boks bliver.

Det ordner du nemmest ved at sætte et clear'ing
element efter de float'ede spalter, men før
afslutningen af den div, der indeholder spalterne.

Om layout med float kan du læse en hel del
her:
http://webdesign101.dk/layout/

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk