Tekst nederst i en div (i CSS)
Fra : Jean Jensen

Dato : 29-09-08 13:43

Hejsa.

Hvis jeg laver en tabel og i en celle <td valign="bottom">, så
kan jeg tvinge teksten til at være nederst.

Hvordan klarer jeg den i en div med CSS?

Jeg har - uden held, forsøgt med følgende:

---------------------------------------
#forhandlerKort{
background-image:url(../../images/danmark.jpg);
background-position:top;
background-repeat:no-repeat;
width:286px;
height:500px;
margin-right:12px;
margin-bottom:12px;
float:left;
text-align:left;
vertical-align:bottom;
color:#000000;}
---------------------------------------

Håber der er en der liiiiige har svaret...

\ Kapunen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-09-08 15:28

Jean Jensen <jejSNABEL@podaPUNKTUM.com> skrev :

> [...]
>kan jeg tvinge teksten til at være nederst.
>
>Hvordan klarer jeg den i en div med CSS?
>
>Jeg har - uden held, forsøgt med følgende:

vertical-align virker kun på inline elementer.

Det du kan gøre er at sætte teksten i en <div> eller en <p> fx og
så sætte p {margin-top: 480px} (eller hvor stor afstand, der nu
skal være).
--
Kerim

Fra : Jean Jensen

Dato : 30-09-08 06:47

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det du kan gøre er at sætte teksten i en <div> eller en <p> fx og
> så sætte p {margin-top: 480px} (eller hvor stor afstand, der nu
> [...]

Jamen altså, hvor er det egentlig simpelt ... når man lige fanger
tråden.

Takker, det fungerer 100 % efter hensigten!