MS Windows
briani 27239
Ændre default placering af C:\Documents an~
Fra : Finn Brodersen

Dato : 28-09-08 11:35

Hej

Setup: Ny PC med ny Windows XP installation helt fra bunden.

Hvorledes ændre jeg lettest default placering af

C:\Documents and Settings

til

D:\Documents and Settings

Jeg ønsker nemlig ikke at have mine data på system partitionen

Bemærk venligst det er i hele windows XP systemet jeg ønsker
ovenstående C: ændret til D:
således ALLE directories under Documents and Settings flyttes til D:

Finn

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-09-08 19:21

Finn Brodersen wrote on 28-09-2008 :
> Setup: Ny PC med ny Windows XP installation helt fra bunden.
> Hvorledes ændre jeg lettest default placering af
>
> C:\Documents and Settings
> til
> D:\Documents and Settings

Lav en fuld eller delvis autoinstallation med en winnt.sif svar-fil fra
en floppy - se i \support\tools\deploy.cab på CD'en.
I svar-filen kan det angives under "ProfilesDir":
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Rainman

Dato : 29-09-08 11:57

Finn Brodersen wrote:
> [...]
> ovenstående C: ændret til D:
> således ALLE directories under Documents and Settings flyttes til D:

Højreklik på "My documents" i explorer (stifinder) og vælg "properties.
Her kan du ændre target. Hved ikke lige hvad kommandoerne hedder på dansk.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-09-08 17:16

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
> Højreklik på "My documents" i explorer (stifinder) og vælg "properties.
> Her kan du ændre target. Hved ikke lige hvad kommandoerne hedder på dansk.

Det ændre kun dokument mappen. Han vil ændre hele documents and settings.
Men det er da en start

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-09-08 17:21

"Finn Brodersen" <finn.brodersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej.
Du kan prøve programmet Tweak-XP Pro, der er et punkt hvor man kan ændre
system mapper.
Du kan hente en trial version her http://www.totalidea.com/productlist.php

Fra : fix

Dato : 02-10-08 09:52

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> Hej
>

> Setup: Ny PC med ny Windows XP installation helt fra bunden.
>

> Hvorledes ændre jeg lettest default placering af

kam man ikke!

http://support.microsoft.com/?kbid=236621

finn