Form link
Fra : Ferdi jensen

Dato : 28-09-08 12:05

Hej,

Er der nogen der kender en html kode til forms
så formularene bliver til link?
(f.eks en hvis man trykker på en radio buttem bliver man sendt
til side 2)

Kode skal helst være i html eller javascript.

(send venligst ikke svar via mail)

MVH
Ferdi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-08 12:17

Ferdi jensen skrev:

> Er der nogen der kender en html kode til forms
> så formularene bliver til link?

Der er to trin i det.

1.
<form action='tjek_bestilling.php' method='post'>

2.
<input type='submit' name='bestil' value='Afgiv bestilling'>

I 1. angiver man med parameteren action hvilken fil der skal tage
sig af det når formularen sendes, og i 2. laves der en knap. Når
den har typen "submit", kan den sende formularen videre til
behandling. Den har navnet "bestil" som så er det navn
modtagerfilen skal benytte når den skal tjekke knappen, og den
har værdien "Afgiv bestilling" som er den tekst der står på
knappen på HTML-siden.

> Kode skal helst være i html eller javascript.

Men du kan ikke lave en HTML-fil der kan behandle input fra en
formular. dertil kræves et programmeringssprog som f.eks. PHP.

--
Bertel

Fra : Ferdi jensen

Dato : 28-09-08 17:41

Ok og tak,

Men kan du fortælle mig og det er muligt at lave links i rullemenu?
Det skal være helst ikke være i php eller asp hvis det er muligt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-08 18:35

Ferdi jensen skrev:

> Men kan du fortælle mig og det er muligt at lave links i rullemenu?

Jeg ved ikke hvad du mener med rullemenu. Man kan lave links
overalt i en HTML-fil.

Jeg vil anbefale dig at bruge

   http://html.dk

   http://hjemmesideskolen.dk

samt

   http://webdesign101.dk

Der er et hav af eksempler på alle mulige fiduser, og der er nem
kode til at kopiere og ændre i.

--
Bertel

Fra : Ferdi jensen

Dato : 28-09-08 19:27

Tusind tak jeg fandt svaret i et af de sider du henviste mig til :D