Fejl i w3c validering
Fra : Elisabet Petersen

Dato : 28-09-08 10:49

Hej!
Jeg har kørt min hjemmeside www.gallerifauerholdt.dk gennem html
valideringen på w3c.org, og jeg får følgende fejl:

1.   Line 17, Column 20: there is no attribute "MARGINHEIGHT".
1.   Line 17, Column 35: there is no attribute "TOPMARGIN".

Men jeg kan hverken finde siden med de manglende attributter
eller se, hvad der skal ændres.

På forhånd tak for eventuelle forslag!

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-09-08 11:01

"Elisabet Petersen" <eopetersen1_nospam_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1. Line 17, Column 35: there is no attribute "TOPMARGIN".
>
> Men jeg kan hverken finde siden med de manglende attributter

Hej Elsabeth

marginheight og marginwidth står i body-taget linje 21 hos mig.
De er begge udgået, og skal enten helt fjernes og laves om til
CSS.

Mvh. Martin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-09-08 11:12

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev :

>marginheight og marginwidth står i body-taget linje 21 hos mig.
>De er begge udgået, og skal enten helt fjernes og laves om til
>CSS.

De har aldrig eksisteret i nogen htmlversion.

Det er en IE-specifik kode stammende fra IE 4, hvor Netscape 4
brugte en anden lignende ikke-eksisterende kode (husker ikke
lige, hvordan den så ud).
--
Kerim

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-09-08 15:55

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> De har aldrig eksisteret i nogen htmlversion.

Nu du siger det, så brugte jeg andre attributter, dengang jeg brugte
html-attributter i stedet for css:

Ikke noget med marginwidth.

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 28-09-08 11:35

> Hej Elsabeth
>
> marginheight og marginwidth står i body-taget linje 21 hos mig.

Hej Martin,
OK - jeg fjerner dem hvis jeg kan finde dem. Men jeg kan ikke se, hvilken
html-side de er på. På forsiden står både marginheight og marginwidth til 0.
Og jeg kan heller ikke finde marginheight og marginwidth "15" på galleri 1,
2, 3 Profil, Kontakt eller de øvrige ????

Mvh,
Elisabet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-09-08 17:33

> [...]
> 1,
> 2, 3 Profil, Kontakt eller de øvrige ????

Det er heltligegyldigt hvilken værdi der er sat på marginwidth og
marginheight - det er under alle omstændigheder ugyldige definitioner.

Gå ind i den mappe hvor dine sider ligger (på din harddisk) og søg på alle
forekomster af marginwidth og marginheight og fjern dem inklusive værdier.
Det skal laves i css med disse betegnelser: margin-top, margin-right,
margin-bottom og margin-left - eller blot margin:

div {
margin-top: 5px;
margin-right: 8px;
margin-bottom: 11px;
margin-left: 14px;
}

....eller

div {
margin: 5px 8px 11px 14px;
}
___

div {
margin-top: 5px;
margin-right: 10px;
margin-bottom: 5px;
margin-left: 10px;
}

....eller

div {
margin: 5px 10px;
}

Erik Ginnerskov

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 29-09-08 08:31

Det vil jeg prøve.
Tusind tak for hjælpen!

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 28-09-08 12:04

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-08 12:01

Elisabet Petersen skrev:

> Men jeg kan hverken finde siden med de manglende attributter
> eller se, hvad der skal ændres.

Det er ikke manglende attributter. Der er for mange. Der skal kun
stå <body> i linje 17.

Siden er hovedsiden. Hvis du ikke kan finde den, er det svært at
hjælpe dig.

--
Bertel

Fra : Birgit Holme

Dato : 28-09-08 14:35

Elisabet Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> 1.   Line 17, Column 35: there is no attribute "TOPMARGIN".
>
> Men jeg kan hverken finde siden med de manglende attributter

Jeg kiggede lige kort på din side og den er flot, men Tidy (add
on til FF) kommer frem med 102 fejl.

Har du lavet din side med frames? Jeg kender absolut intet til at
designe en side med "iFrame", så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Hvis du har lavet det med frames, kan det måske være problemet.

Dette et klip fra din første side (den man kommer ind på direkte
via dit link)

Rul lidt ned og du vil se <body marginheight="15" topmargin="15">

Men prøv at luge ud i din kode, fejl for fejl, det er
selvfølgelig lidt af en mundfuld lige nu, men stol på mig når jeg
siger du vil lære meget af det (har lige været igennem samme
mølle med mine egne sider...)

/Birgit

snip - kode fra Elisabeth's forside/første side

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

   <head>
content="text/html;charset=iso-8859-1">
Fauerholdt Frederiksen, Fauerholdt, Malerier, Kunstgalleri,
Billeder">
      <title>gallerifauerholdt</title>
body { background-color: #000; }
#layer1 { position: absolute; top: 600px; left: 62px; width:
924px; height: 43px; }
..ds7 /*agl rulekind: base;*/ { color: #000; }
--></style>

   </head>

            <iframe src="inline.html" frameborder="0" height="570"
width="935"></iframe>
Faurholt, Faverholdt; Faverholdt; Frederiksen; Vibe; Vibe
Fauerholdt Frederiksen ; Vibe Fauerholdt; Galleri Vibe;
Holstebro; Kunst; Vibe Galleri; Maleri; Kunstmaleri;
Kunstgallerier; Virksomheder; Virksomhedskunst; Udstillinger;
Kunstudstillinger</span></div>

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 29-09-08 11:39

> Har du lavet din side med frames? Jeg kender absolut intet til at
> designe en side med "iFrame", så der kan jeg ikke hjælpe dig.
>
> Hvis du har lavet det med frames, kan det måske være problemet. >
Ja, den er lavet med frames, og de udgør nok en del af problemet.
Men det bliver nok for omfattende at lave sitet om helt forfra UDEN
frames...

> [...]
> selvfølgelig lidt af en mundfuld lige nu, men stol på mig når jeg
> siger du vil lære meget af det (har lige været igennem samme

Men det er nok umagen værd. Jeg må tage det bid for bid henad vejen.
Suk.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-09-08 06:15

Elisabet Petersen wrote:

> Ja, den er lavet med frames, og de udgør nok en del af problemet.
> Men det bliver nok for omfattende at lave sitet om helt forfra UDEN
> frames...

Næ, det er såmænd ikke det store problem:

Alt det, du har på siden med iframen (topbar og menu), skal blot
deles op i logiske blokke og derefter med SSI inkluderes på alle de
sider, du nu indlæser i iframe.

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Med kun 8 sider er det en overkommelig opgave.

Erik Ginnerskov

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-08 01:35

On 28 Sep 2008 09:48:33 GMT, Elisabet Petersen
<eopetersen1_nospam_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>1.   Line 17, Column 35: there is no attribute "TOPMARGIN".
>
>Men jeg kan hverken finde siden med de manglende attributter

Gå ind på siden, vælg *i menuen*:
Vis | Kilde (IE6)
- hvis du bare højreklikker, får du nemt IFRAME'ns kilde i stedet.

Desuden så bruger du:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

- det sætter browseren i quirksmode, og du får sværere ved at få siderne
ens i forskellige browsere.

Brug i stedet:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
(på én linie)
- så kører browseren i standards-mode; dvs. den forsøger at vise efter
W3C-standarden.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 29-09-08 08:49

Tusind tak for hjælpen alle sammen,
Jeg må hjem og luge ud i koderne....

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-09-08 10:42

Elisabet Petersen skrev:
> Tusind tak for hjælpen alle sammen,
> Jeg må hjem og luge ud i koderne....

Så synes jeg du skal følge Eriks råd
og fjerne det iframe uvæsen. En mere
moderne udgave af et galleri kan du
finde beskrevet i denne artikel:
http://webdesign101.dk/galleri/galleri.php

Erik Ginnerskovs råd er godt nok, men det
forudsætter at du først fabrikeret en robust
og standardoverholdende HTML-skabelon.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk