Er tro = tillid = kredit
Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-08 07:26

Er tro = tillid = kredit

Religionen er kilde til censur i dag, for blasfemi blir racisme og derved
strafbar

At have en usynlig ven fritager fra kritik, siger de censurglade

Tro skaber moral,siger man, ved at vi tror på vor næstes gode hensigter. Er
det tro der har gjort det nemt at bedrage med banklån, som ikke holder vand
i USA, og Roskilde og snart overal?

Politiken siger i dag, at når Camre vil udvise muslimer så er det
Endløsung.
Betyder det at holocaust-troen er faldet og man erkender at
Wannsee-beslutningen var kun om udvisning og ikke udryddelse?

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-08 10:23

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Betyder det at holocaust-troen er faldet og man erkender at
> Wannsee-beslutningen var kun om udvisning og ikke udryddelse?

Næh, det betyder at Politiken-segmentet's omverdensforståelse er skinger, og
at de er formentlig er nået til grænsen af hvad normalt begavede abonnenter
gider læse.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-08 18:58

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> Næh, det betyder at Politiken-segmentet's omverdensforståelse er skinger,
> og at de er formentlig er nået til grænsen af hvad normalt begavede

Det er for simplificeret at affeje Politikens ulykkelige politiske
synspunker med at de er uintelligente.
De er højuddannede og idealistiske man har gjort godhedsindustrien til en
religion.

Det svarer til hvis jeg affejer modstandere af aktiv dødshjælp med at de vil
miste job hvis alle extremt lidende får lov at begå selvmord med en anelse
lægehjælp.

De er idealister og forgabt i, at livet er helligt. De er selvbedragere og
fortrænger at de ville blive ramt af arbejdsløshed hvis hjælp til selvmord
var en mere fri og lettilgængelig sag.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-08 19:31

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er for simplificeret at affeje Politikens ulykkelige politiske
> synspunker med at de er uintelligente.

Det var så heller ikke det jeg skrev. Men forestillingen om at være
intelligent er så kær en darling at mange af denne grund blive sindssygt
forelskede og mister normal dømmekraft.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-08 00:54

> [...]
>

> Det var så heller ikke det jeg skrev. Men forestillingen om at være
> intelligent er så kær en darling at mange af denne grund blive sindssygt

Jeg syns ikke det er værd at angribe personer, for

"Sig ikke denne mand har ret og denne mand uret". Konfutze

og Politiken har ofte fat i kloge ting som andre forbigår

De har tidligt rost konfuzianske landes fundamentale TOLERANCE og
jordbundethed

"Jeg har aldrig truffet en mand, der elsker godheden så meget, som han
elsker kvinder. Konfutze

"At starte en retssag, er at miste en ko for at vinde en kat. Konfutze

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-10-08 10:12

> [...]
>
> "Sig ikke denne mand har ret og denne mand uret". Konfutze
>
> og Politiken har ofte fat i kloge ting som andre forbigår

Men du bør aldrig frygte sandheden.

Mvh
Martin