Afinstallation af programmer under OSX ?
Fra : Autocadster

Dato : 27-09-08 14:06

Hvordan afinstallerer man et program på en Mac med OSX ?

Ikke at det pt. er nødvendigt, men tanken slog mig bare at der jo ikke
er uninstall filer, som der feks. er på Vista

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-08 14:48

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Hvordan afinstallerer man et program på en Mac med OSX ?
>
> Ikke at det pt. er nødvendigt, men tanken slog mig bare at der jo ikke
> er uninstall filer, som der feks. er på Vista

Visse programmer smider du bare ud ... Visse programmer har en uninstall
funktion i selve installer programmer.

Hvis du smider programmerne ud selv så check evt. i Application Support
mapperne i hhv. /Library/ og brugerens egen Library .. der kan der en
gang imellem blive smidt ting og sager. Der findes et par programmer som
kan hjælpe med oprydningen.

Bedste sted at starte er som regel programmets dokumentation ... de
fleste skriver hvordan du fjerner programmet igen.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-09-08 15:32

Autocadster skrev:
> Hvordan afinstallerer man et program på en Mac med OSX ?
>
> Ikke at det pt. er nødvendigt, men tanken slog mig bare at der jo ikke
> er uninstall filer, som der feks. er på Vista

En OS X applikation er faktisk en komplet samling filer i en bestemt
struktur, så når du hiver den rundt flytter du hele samlingen. Dette
indbefatter også når den ryger i papirkurven.

Nogen ting kommer så som deciderede installationer (sig ja til licenser,
rul mange programmer ind, osv) og der er metodikken anderledes.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-08 15:44

> En OS X applikation er faktisk en komplet samling filer i en bestemt
> struktur, så når du hiver den rundt flytter du hele samlingen. Dette
> indbefatter også når den ryger i papirkurven.

Flere og flere udviklere har dog efterhånden for vane at lade programmet
installere dimser og stumper første gang det startes, f.eks. i
Application Support ...

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 27-09-08 16:15

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Hvordan afinstallerer man et program på en Mac med OSX ?
>
> Ikke at det pt. er nødvendigt, men tanken slog mig bare at der jo ikke
> er uninstall filer, som der feks. er på Vista

Hvis du gerne vil være sikker på du får det hele med: App Delete
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31123

Jeg ved nu ikke hvor meget bedre det bliver, end bare hive et program
direkte i skraldespanden
--
http://isteen.wordpress.com