CSS problemer med "Den Hellige Gral"
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 26-09-08 16:29

Hej nyhedsgruppe

Jeg er igang med at opbygge min egen lille hjemmeside og mit
layout er baseret på "den hellige gral". Jeg har dog stødt på
nogle små problemer, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Prolem #1:
Jeg har designet en sidefod, som selvfølgelig burde vises i
bunden af siden uanset længden på en af de 3 spalter. Problemet
er dog, at i FF kan man ikke scrolle ned så hele siden ses. I IE
kan man tilgengæld godt scrolle ned til bunden af siden og dermed
se sidefoden, dog er sidefoden pludselig blevet 100 gange så stor
som den skulle være.
Jeg har de sidste par dage gennemgået mit stylesheet manisk, og
sammenlignet mit styelsheet med webdesign101's udkast til hvordan
den hellige gral skal konstrueres
(http://www.webdesign101.dk/layout/3col.php), men jeg kan
simpelthen ikke finde fejlen i mit stylesheet.
Jeg håber i kan hjælpe mig.

link til siden http://www.andjac.site90.com
link til stylesheet: http://andjac.site90.com/style.css

Problem #2:
Dette problem er meget mindre, men eg synes alligevel godt jeg
kunne tage det med, når jeg nu alligevel laver en tråd om "den
hellige gral". Som i kan se har jeg på min side konstueret en
navigationsbjælke. Problemet med denne skal også findes i
visningen i IE. I FF vises min navigationsbjælke helt perfekt og
med den perfekte margin til resten af indholdet, men i IE er den
kejtet og slet ikke i nærheden af være perfekt. Ligesom i
problem#1 kan jeg simpelthen ikke finde min fejl, selvom jeg har
gennemgået alt.

link til siden http://www.andjac.site90.com
link til stylesheet: http://andjac.site90.com/style.css

Jeg er udmærket godt klar over at dette her er lidt af en
mundfuld, men jeg håber der sidder nogle derude med styr på det,
som kan hjælpe en grøn webdesigner som mig

På forhånd tak
/Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-09-08 16:45

Anders Jacobsen skrev:

> [...]
> mundfuld, men jeg håber der sidder nogle derude med styr på det,
> som kan hjælpe en grøn webdesigner som mig

Din host spærrer adgangen til siden,
så det link, du kommer med, kan vi
ikke rigtigbruge til noget.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Birgit Holme

Dato : 26-09-08 16:49

Anders Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej nyhedsgruppe
>

> link til siden http://www.andjac.site90.com
> link til stylesheet: http://andjac.site90.com/style.css

> På forhånd tak
> /Anders

Har du mulighed for at uploade din side et andet sted? Dit link
giver ikke din side men forwarder til denne side
http://www.000webhost.com/admin-review

Hvis du ikke har mulighed for det, prøv at bruge Total validator
http://www.totalvalidator.com eller valider dine sider med
http://validator.w3.org/
og dit css på http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Hvis både din side og dit style sheet er "fri for fejl" og det
stadig ikke virker som du vil, spørg igen!!

/Birgit

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 06-10-08 15:22

Hej igen.

Jeg beklager meget, jeg ikke har kunne svare før, men jeg løb ind i
lidt pludselig sygdom. Jeg kan forstå, at min hjemmeside har været
lukket og gennemset af en admin.
Jeg kan dog se, at jeg har fået en mail fra mit webhotel om, at den
nu skulle fungere igen, så hvis nogen har tid til at se på mine
problemer igen, er I mere end velkomne.

Jeg har prøvet at lege med validatoren lidt og har da også fået
rettet nogle fejl, men generelt synes jeg den er meget svær at gå
igang med når man er så grøn som jeg er.

Jeg beklager udlejligheden og den lange ventetid. Hvis siden stadig
er utilgængelig så skriv endelig, og så skal jeg nok oprette et nyt
webdomain.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-10-08 15:42

Anders Jacobsen wrote:

> så hvis nogen har tid til at se på mine
> problemer igen, er I mere end velkomne.

Siden er højere end min skærm tillader at åbne mit browservindue til og
siden er lavet sådan at der ikke er nogen scrollbar. jeg kan heller ikke med
musens scrollhjul komme længere ned på siden.

Det er en ommer.

Erik Ginnerskov

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-08 23:50