Bremseskiver skift på Avensis '98
Fra : Allan Møller

Dato : 25-09-08 21:20

Jeg vil her i weekenden gerne skifte skiver og klodser på min Avensis foran.
Nogen der har prøvet det på sådan en bil og måske kan vejlede mig om
faldgruber ?

Har prøvet det men ikke på en Avensis før.

Men altså af med kalibre og så af med skiven.
Sidder der nogen skjulte bolte eller låseringe ?

Mvh. Allan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-08 00:50

On Sep 25, 10:20 pm, Allan Møller <al...@allanm.dk> wrote:
> [...]
>
> Har prøvet det men ikke på en Avensis før.
>
> Men altså af med kalibre og så af med skiven.
> Sidder der nogen skjulte bolte eller låseringe ?

Det er ikke sikkert det er nødvendigt at tage kalibrene af.
Det er ikke tilfældet på min Peugeot 306.
Du skal huske at undersøge om der er bolte, fjedre etc. som skal
skfiftes til nye.
Skal kalibrene af skal boltene helt sikkert skiftes da Loctiten på
bolten sikkert ikke er anvendelig efter den er skruet ud.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 09:30

Christian B. Andresen skrev:

> Skal kalibrene af skal boltene helt sikkert skiftes da Loctiten på
> bolten sikkert ikke er anvendelig efter den er skruet ud.

Og man kan ikke komme ny Loctite på?
Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-08 02:37

On Sep 26, 10:30 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Og man kan ikke komme ny Loctite på?

Jo hvis man har den rigtige så kan man da sikkert, men det er nu ikke
fordi boltene koster ret meget, i hvert fald ikke hos PSA.
Loctite koster vel også noget.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 09:40

Christian B. Andresen skrev:

> Jo hvis man har den rigtige så kan man da sikkert,

Dén skal man vel ha under alle omstændigheder!?

> men det er nu ikke
> fordi boltene koster ret meget,

De er jo *normalt* fine i gevindet når man piller dem ud

> i hvert fald ikke hos PSA.

Hvem kører dog i sådan noget!?

> Loctite koster vel også noget.

Ja, men det skal vel under alle omstændigheder anskaffes!? - eller
følger der noget med ved køb af nye bolte?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-08 02:50

On Sep 26, 10:40 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Dén skal man vel ha under alle omstændigheder!?

> De er jo *normalt* fine i gevindet når man piller dem ud

> Hvem kører dog i sådan noget!?

Dem som skifter skiver på en PSA

> Ja, men det skal vel under alle omstændigheder anskaffes!? - eller
> følger der noget med ved køb af nye bolte?

Det sidder på dem

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 10:12

Christian B. Andresen skrev:

> Det sidder på dem

Ups!

Loctite hos mig var noget i en flaske!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-08 03:25

On Sep 26, 11:12 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Ups!
>
> Loctite hos mig var noget i en flaske!

Det er det også for mig, men jeg kalder også det pre-påførte på bolte
for Loctite, men om det er det mærke ved jeg ikke.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 10:32

Christian B. Andresen skrev:

> Det er det også for mig, men jeg kalder også det pre-påførte på bolte
> for Loctite, men om det er det mærke ved jeg ikke.

Dét er jo osse ligegyldigt - kendte blot ikke featuren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-08 03:47

On Sep 26, 11:32 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Dét er jo osse ligegyldigt - kendte blot ikke featuren

Det er noget blåt noget ala dette her:

http://www.aircraftspruce.com/catalog/thumbnails/3mthreadlockerheader.jpg
http://www.snafu.org/pics/r1200gs/ohlins/p-20061022-2107-2086.jpg
(bare blåt)

Og kan se her at der er faktisk en anden fordel ud over låseevnen:

http://www.noelsautoparts.com.au/pics/Dynagrip%20Products/diagram_anaerobics.jpg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 11:09