MS Windows
briani 27239
Installering på XPPro?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-08 01:21

Hm, jeg har downloaded en hel del teologisk software fra Crosswire.org
til min Windows xP Pro SP3- så langt, så godt. - Jeg kan godt få lov at
installere selve hovedprogrammet 'The SWORD Project 1.5.9.11' inkl. det
medfølgende grundmodul....

Men det er umuligt at få lov til at installere de forskellige add-on
moduler. De ligger som '.zip' filer og vil ikke lade sig pakke ud af
hverken WinZip eller Stuffit Standard 9.5, men nok af StuffItExpander
13. Den fremkomne mappe indeholder div. setup, .dll .ini og data filer
til at kunne køre en normal programinstallering. Men installeren vil
ikke lade mig installere noget som helst.

Jeg har også forsøgt at brugeWinInstall alene og så navigere til
modulerne både i .zip og i udpakket form, men WinInstaller vil end ikke
kendes ved filerne. Har også forsøgt med The SWORDs egen 'Module
Manager' både i 'local' (install fra disk/netværk) og 'remote' (online
direkte fra hjemmesiden), men kan heller ikke få lov til at
installere/tilføje til managerens installeringsvindue.

Kan det skyldes, at XP viser de pakkede filer uden .zip endelsen?

Findes der et godt og pålideligt installeringsprogram ala
'InstallerVISE', der (måske) kan bruges?

Eller - kan problemet skyldes, at modulerne ikke er 64bits kompatible? -
Selvom jeg mener, det ikke har nogen betydning. - Det burde da være
muligt at installere 32bits pakker selv på 64bits... - Men jeg oplevede
faktisk noget lignende, da jeg ville installere softwaren til min HP
SJ-4670 scanner. Den medflg. CD ville ikke lade sig installere. Først
efter at have hentet den nyeste samlede XP 32/64bits softwarepakke hos
HP, kunne jeg få lov at installere. - CDen er Win32 only...

Gode tips modtages...

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen <mac-man@NOSPAMstofanet.dk>
NisusWriter Pro - <www.nisus.com> Multilingual Text Processing
OpenOffice - <www.openoffice.org> The Modern Productivity Suite

Fra : Rado

Dato : 26-09-08 12:35

On Fri, 26 Sep 2008 02:20:46 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>til at kunne køre en normal programinstallering. Men installeren vil
>ikke lade mig installere noget som helst.

Er du sikker på de skal pakkes ud? Der står noget om en "Install
Manager" der kommer sammen med Sword. Måske de kun kan installeres via
den?

http://crosswire.org/sword/docs/moduleinstall.jsp

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-08 14:03

Rado wrote:

> Er du sikker på de skal pakkes ud? Der står noget om en "Install
> Manager" der kommer sammen med Sword. Måske de kun kan installeres via
> [...]

Det er den, jeg også har forsøgt mig med.

"Har også forsøgt med The SWORDs egen 'Module Manager' både i 'local'
(install fra disk/netværk) og 'remote' (online direkte fra hjemmesiden),"

Jeg kan ikke få lov at tilføje modulerne til install manageren.
manageren har de to muligheder - 'local', hvis man har downloaded
modulerne manuelt, og 'Remote', hvis man vil installere fra hjemmesiden.

For sjovs skyld har jeg prøvet at starte min gamle Win98sr2 US op. - Den
kører virtuelt på en ældre Mac, - Her er der ingen problem med at starte
setup filen, vælge placering og køre installeringen... - underligt.

Jeg bruger samme programsystem på en MacPro med OS X. - her er det bare
at unzippe filerne og smide dem i mappen 'Modules', så dukker de fint op
i programmets modulvælger...

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 26-09-08 16:44

On Fri, 26 Sep 2008 15:02:38 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Det er den, jeg også har forsøgt mig med.
>
>"Har også forsøgt med The SWORDs egen 'Module Manager' både i 'local'
>(install fra disk/netværk) og 'remote' (online direkte fra hjemmesiden),"

Nå, det gik lidt for stærkt med at læse din post, kan jeg se.
Beklager...

> [...]
>kører virtuelt på en ældre Mac, - Her er der ingen problem med at starte
>setup filen, vælge placering og køre installeringen... - underligt.

Jeg har lige prøvet med Remote install på en XP Pro SP3 32 bit, ingen
problemer her heller. Så noget kunne tyde på at det måske har noget
at gøre med det er en 64bit XP.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-08 16:49

Rado wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige prøvet med Remote install på en XP Pro SP3 32 bit, ingen
> problemer her heller. Så noget kunne tyde på at det måske har noget

OK, tak, - så skal jeg lige have fat i en af mine venner, der er lidt
mere af en ekspert på WinxP, end jeg er endnu.

mvh. Erik Richard