KaZaA :: Når der downloades, nakker den Up~
Fra : Michel T.

Dato : 24-07-01 01:16

Hejsa alle sammen

Jeg har et fil delingsprogram som hedder KaZaA, det er et cool app.

Men, når jeg downloader (uden af nogen uploader fra mig) kan det mærkes
meget på min upstream..
Jeg var igang med at downloade på KaZaA mens en af mine venner loggede på
min FTP og downloadede noget derfra... Jeg har en 256/256 ADSL løsning fra
WOL.

Han meldte en download på 1.5-3.0 kb/sek ??? Og han havde ikke gang i
noget andet?

Er der andre der har oplevet dette eller kan det måske være noget andet?

Jeg har en Switch ( D-link ) hvor min server (med FTP) kører over, samt min
workstation (hvor jeg bruger KaZaA)...

Help me please

mvh

M.T.

Man må meget gerne maile mig på funki@worldonline.dk hvis det er muligt..
jeg ville meget taknemlig

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 24-07-01 14:52

"Michel T." wrote:

> [...]
> min FTP og downloadede noget derfra... Jeg har en 256/256 ADSL løsning fra

Selv om der er tale om en fuld dublex linje vil der ryge en del
kontrolkaraterer den anden vej når du downloader. I teorien skulle det
ikke være alverden, i praksis er det dog ofte en hel del.

> Han meldte en download på 1.5-3.0 kb/sek ??? Og han havde ikke gang i
> noget andet?

Det lyder godt nok ikke af meget. Men jeg mener at jeg kan huske at
have set
noget lignede før.

> Er der andre der har oplevet dette eller kan det måske være noget andet?
>
> Jeg har en Switch ( D-link ) hvor min server (med FTP) kører over, samt min
> workstation (hvor jeg bruger KaZaA)...

Det skulle ikke have noget at sige

> Help me please

Her kommer du nok til at lede forgæves, efter hjælp. Hvis du læser de
små bogstaver i din aftale vil du se at WOL ikke garanterer hastigheden,
og slet ikke på pakkeniveau. Jeg har hørt om brugere der måtte aceptere
en hastighed
på om 95k bps, hvor den eneste fordel de fik ud af det var flatraten.

Poul-Erik

Fra : Morten P

Dato : 24-07-01 19:03

> og slet ikke på pakkeniveau. Jeg har hørt om brugere der måtte aceptere
> en hastighed
> på om 95k bps, hvor den eneste fordel de fik ud af det var flatraten.

Jeg tror ikke det er det der er tilfældet - jeg er den omtalte ven fra
Michels indlæg, og vi fandt frem til, at hvis han afbrød sin Kazaa-download,
steg min download - altså hans upstream. Det undrede os.

Det er som om den tager både upstream og downstream, når den rigtig skal
downloade. Eller hvad?

Mvh
Morten