Overflade på bradepander??
Fra : Jan A.

Dato : 23-09-08 09:29

Hej

Hvad er det for noget, bradepander til ovnen er behandlet med, siden det kan
tåle voldsom varme + er egnet til madvarer?

Jeg har nemlig en saftpresse lavet af jern, der skal behandles med noget,
der kan tåle madvarer. Har talt med Sadolin, og de har ikke noget maling, de
garanterer for, der kan bruges til madvarer/saft.

Pft og mvh

Jan Andreasen

Fra : Max

Dato : 23-09-08 09:33

Hej Jan

> Hvad er det for noget, bradepander til ovnen er behandlet med, siden
> det kan tåle voldsom varme + er egnet til madvarer?

De er emaljeret.

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-08 13:01

Jan A. skrev:

> Hvad er det for noget, bradepander til ovnen er behandlet med, siden det kan
> tåle voldsom varme + er egnet til madvarer?

Jeg gætter på emalje. Det bliver smeltet ved høj varme og danner
en ret stabil overflade.

> Jeg har nemlig en saftpresse lavet af jern, der skal behandles med noget,
> der kan tåle madvarer.

Hvorfor det - altså hvorfor skal den behandles?

--
Bertel

Fra : simulu@gmail.com

Dato : 23-09-08 13:42

On 23 Sep., 14:01, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> en ret stabil overflade.

> Hvorfor det - altså hvorfor skal den behandles?

Tak for svar. Grunden, til at jeg vil have det behandlet er, fordi det
er lavet af ganske alm. jern, der med tiden begynder at ruste. Jeg
troede så, man kunne få noget maling, der kunne bruges til fødevarer -
men umiddelbart nej.

Mvh Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-08 21:39

simulu@gmail.com skrev:

> Tak for svar. Grunden, til at jeg vil have det behandlet er, fordi det
> er lavet af ganske alm. jern, der med tiden begynder at ruste.

Det giver et dagligt tilskud af jern. Det er såmænd ikke usundt
og for nogle helt nødvendigt.

--
Bertel