Hvem siger irakkrigen er dyr?
Fra : Jesper

Dato : 20-09-08 08:59

Hjælpepakke til finansmarkedet er lige så dyr som Irakkrigen
USA's finansministerium foreslår at bruge op til 4.000 milliarder kroner
på at opkøbe finansvirksomheders dårlige gæld.

http://politiken.dk/udland/article570443.ece
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-08 09:50

Jesper skrev den 20-09-2008 09:59:
> [...]
> USA's finansministerium foreslår at bruge op til 4.000 milliarder kroner
> på at opkøbe finansvirksomheders dårlige gæld.

og hvor skal de penge komme fra?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-09-08 09:47

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> USA's finansministerium foreslår at bruge op til 4.000 milliarder kroner
> på at opkøbe finansvirksomheders dårlige gæld.

Så når det går derudaf, så skorer spekulanterne gevinsten!
Og når det hele så kolapser så betaler skatteborgerne og dermed folket
tabene?

Du Jesper skal betale 7000 kroner i skat til Roskilde bank!

Jens

Fra : Jesper

Dato : 20-09-08 13:29

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> tabene?
>
> Du Jesper skal betale 7000 kroner i skat til Roskilde bank!

Spekulanterne mister deres penge, det er de almindelige indskydere i
bankerne der bliver reddet.

De 7.000 kr pr næse kræver der bliver et udækket underskud på 38,15 mia
kr efter Roskilde Bank krakket. Det seneste tal jeg har hørt er max 16
mia. Og det er et max tal.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 22:31

Jesper wrote:

> Spekulanterne mister deres penge, det er de almindelige indskydere i
> bankerne der bliver reddet.

Nej, spekulanterne ER gået med deres gevinster.
Dem der mister penge er almindelige mennesker uden forstand på aktier, OG
skatteyderne.

Fra : Jesper

Dato : 22-09-08 00:09

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Nej, spekulanterne ER gået med deres gevinster.
> Dem der mister penge er almindelige mennesker uden forstand på aktier, OG
> skatteyderne.

Det er nyt for mig. Aktionærerne mister alle deres penge!

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 10:36

Jesper wrote:

> Det er nyt for mig. Aktionærerne mister alle deres penge!

Ja, men det var jo ikke *dem* der var spekulanter, det var dem der havde
lånt milliarder og ER dampet af med dem, - plus direktører som har tjent
milllioner og ER dampet af med dem.

Men hvis du vil kalde en naiv moster Klara, som sætter alle sine sparepenge
i Roskilde Bank gennem hele livet, for spekulant, så er det da rigtig nok.

Fra : Jesper

Dato : 22-09-08 15:04

> [...]

> i Roskilde Bank gennem hele livet, for spekulant, så er det da rigtig nok.

En spekulant er en spekulant. Hvis ikke man forstår sig på aktiemarkedet
skal man holde sig væk.

Mht dem der har lånt mia: Hvis de er dampet af, så har de også betalt
gælden tilbage til banken...med renter og renters rente, til glæde for:
Aktionærerne.
Den banken er gået fallit på mister også pengene i de A/S'er der har
lånt penge, en konkurs betyder her at aktionærne taber alt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-09-08 21:41

Jesper skrev den 22-09-2008 16:03:

> [...]
> Den banken er gået fallit på mister også pengene i de A/S'er der har
> lånt penge, en konkurs betyder her at aktionærne taber alt.

men bankerne (dvs. banksælgerne får provision og sandsynligvis højere
provision end ved salg af eksterne aktier) sælger netop egne aktier til
deres kunder, hvilket er yderst betænkeligt!

Det var vist meget godt, at forbrugere i rollen som aktionærer bliver
beskyttet yderligere af diverse EU-forordninger. Måske burde
forordningerne strammes til: banker må ikke sælge egne aktier til
kunderne, hverken direkte eller gennem de investeringsforeninger som
banken mere eller mindre står "fadder" til.

Det er på tide at få ryddet op i den mærkelige måde at rådgive
bankkunder. Fjern provisionsløn overfor de personer som har
forbrugerkontakt i pengeinstitutter. En provisionsløn motiverer desværre
en banksælger (så gerne kalder sig rådgiver) til at oversælge bankens
ydelser til en kunde som slet ikke har behov for ydelsen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 23:02

Jesper wrote:

> En spekulant er en spekulant. Hvis ikke man forstår sig på
> aktiemarkedet skal man holde sig væk.

Ja, ja, - Men man bliver jo ikke klogere af at kalde moster Karen, som satte
penge i den lokale bank på opfordring fra den søde kendte bankmand, for
spekulant. Hun er blevet snøret, og har været "sød" over for den lokale
charmør.

Jeg kender derimod personligt en fyr som bevidst investerede for at få stort
afkast, HVIS han har tabt det hele, SÅ har han selv været et fjols, det er
rigtignok.

> [...]
> Den banken er gået fallit på mister også pengene i de A/S'er der har
> lånt penge, en konkurs betyder her at aktionærne taber alt.

Aktionærerne taber alt, ja. Men dem der har lånt hundreder af millioner, og
som ikke kan betale tilbage, DE kan med lethed have parkeret snesevis af
millioner i andre selskaber, eller i udlandet. Det er dem der er vinderne,-
sammen med direktørerne.
Det er jo kun deres "selskaber" der går konkurs, og flere af de "uheldige"
mangemillionlånere er gengangere fra for 20 år siden hvor de også gik
konkurs. Man har ikke tjekket dem ud, eller man har været ligeglad.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-09-08 12:42

> [...]
> USA's finansministerium foreslår at bruge op til 4.000 milliarder kroner
> på at opkøbe finansvirksomheders dårlige gæld.

Som en desillusioneret amerikaner sage i et forum.

I read a quote in the New York Times that said something along the lines of this isn't really
taxpayer money.

The article basically said, in a rather folksy way,
you see, the gov't is taking IOUs ...... not just giving the money away ..... these IOUs will be
assets that the government can sell ...... taxpayers may actually profit .... all is well,
blah,blah, blah

oh REALLY ?!?!?!?!?!?!

so if the banks own this crap it is worthless and threatens to take everything down with it.
If the taxpayers own these investments, it is actually an asset that may prove to be profitable.

I see how it all works now. Thank you big government.

Jan Rasmussen