|
| Tænder på tre cylindre (ud af f Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 22-09-08 14:52 |
|
Hej!
Bilen er som sædvanlig min elskede Escort 1.6i CLX fra '96 (den med
ekstra meget udstyr ;)).
Den har igennem de seneste 6-7 år haft lidt småproblemer med tændingen
af og til, især når det er lidt koldt i vejret. Det sker kun fra kold
tilstand og kun de første par km. Motoren går relativt dårligt og jeg
formoder, at den nok kun kører på 3 cylindre (måske 3.75;)). Nu synes
jeg, at jeg ville fikse problemet, inden rusten gør det unødvendigt ;)
Nogen *specifikke* Zetec-motor fejl jeg skal kigge efter? Ellers vil jeg
prøve at skifte tændspole og fordeler og se om det afhjælper problemet.
Den er jo med elektronisk tænding, så der er ikke noget at justere som
sådan formoder jeg.
PS: Der er en ting jeg har lagt mærke til. Det ene tændrør slider
elektroden en anelse. Kan det have noget at sige her?
(Ja, motoren har nok efterhånden set bedre dage. Den har trillet 296kkm
og er også begyndt at lægge en oliefilm i luftfilterkassen, så den
holder næppe 300kkm til...)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 22-09-08 15:26 |
|
Hej!
Forresten, jeg har tidligere skiftet tændkabler (originale Motorcraft)
fordi jeg troede det ville fikse problemet. Det gjorde det ikke :(
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Niels Bengaard (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 22-09-08 15:22 |
|
> Den har igennem de seneste 6-7 år haft lidt småproblemer med tændingen af
> og til, især når det er lidt koldt i vejret. Det sker kun fra kold
> tilstand og kun de første par km. Motoren går relativt dårligt og jeg
> formoder, at den nok kun kører på 3 cylindre (måske 3.75;)). Nu synes jeg,
> at jeg ville fikse problemet, inden rusten gør det unødvendigt ;)
>
> Nogen *specifikke* Zetec-motor fejl jeg skal kigge efter? Ellers vil jeg
> prøve at skifte tændspole og fordeler og se om det afhjælper problemet.
Kunne også være en ventil der ikke lukker helt godt. Det er jo en zetec
klassiker, med mindre man kører 5w-30 olie.
Men det kan man udelukke ved at måle kompression på alle cylindre med kold
motor.
Mvh Niels
| |
Kim Voss Schrader (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 22-09-08 21:41 |
|
Hej!
Niels Bengaard wrote:
....
> Kunne også være en ventil der ikke lukker helt godt. Det er jo en zetec
> klassiker, med mindre man kører 5w-30 olie.
> Men det kan man udelukke ved at måle kompression på alle cylindre med kold
> motor.
Den gør det bare sjældent. Og typisk når jeg skal bruge bilen, så jeg
kan ikke lige lave en kompressionstest når det sker ;)
Men jeg kører på 5W40, som jeg godt ved er lidt fy-fy på en Zetec.
Prøver 5W30 ved næste service og ser hvad der sker ved dét.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
alexbo (22-09-2008)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-09-08 16:02 |
|
"Kim Voss Schrader" skrev
> Nogen *specifikke* Zetec-motor fejl jeg skal kigge efter? Ellers vil jeg
> prøve at skifte tændspole og fordeler og se om det afhjælper problemet.
Find først ud af om du har ret i dette med 3 cylindre.
Start bilen, tag et tændkabel af ad gangen, hvis der er en hvor det ingen
forskle gør, har du fundet synderen.
Skift rundt på tændrørene, hvis problemet flytter sig ved du hvad fejlen er.
mvh
Alex Christensen
| |
Kim Voss Schrader (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 22-09-08 21:42 |
|
Hej!
alexbo wrote:
....
> Find først ud af om du har ret i dette med 3 cylindre.
>
> Start bilen, tag et tændkabel af ad gangen, hvis der er en hvor det ingen
> forskle gør, har du fundet synderen.
> Skift rundt på tændrørene, hvis problemet flytter sig ved du hvad fejlen er.
God idé, og det kan jeg overkomme selv i mit fine kluns når jeg skal på
arbejde :) Ihvertfald den med at hive tændkablerne af een af gangen og
mærke motorgang.
Vender tilbage når der er problemer næste gang :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-08 09:29 |
|
En flaske FSC, Fuel System Cleaner
fra Lindemann burde være løsningen.
http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=37&lev=3&mark=76
Men hvorfor den 'slider' mere på det ene tændrør lyder
sært, OG har sikkert en alvorligere årsag end rent elektrisk.
Bruger den olie ?
Ja, det gør den jo, men er der den mindste tegn
på røg når du starter fra kold ?
Mærker du forskel på den tid motoren skal
tørnes fra kold eller varm tilstand ?
Overvej NGK tændrør.
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48d7a301$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> PS: Der er en ting jeg har lagt mærke til. Det ene tændrør slider
> elektroden en anelse. Kan det have noget at sige her?
| |
H C Jensen (23-09-2008)
| Kommentar Fra : H C Jensen |
Dato : 23-09-08 16:54 |
|
> Overvej NGK tændrør.
>
>
>
NEJ NEJ en zetec motor bør køre på motorcraft rør og ikke japanske
Skift til NGK giver måske flere problemer
Mvh Hans
Ford Mekaniker
| |
Kim Voss Schrader (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 23-09-08 19:46 |
|
Hej HC
H C Jensen wrote:
....
> NEJ NEJ en zetec motor bør køre på motorcraft rør og ikke japanske
>
> Skift til NGK giver måske flere problemer
Ved faktisk ikke hvad den kører på af rør. Mener ikke de er fra Ford
faktisk... Det er lang tid siden jeg skiftede dem (skal egentligt lige
undersøge om det er over de 60kkm siden Ford anbefaler).
Har du nogen gode idéer, udover hvad der allerede er blevet foreslået?
Kan ikke nænne at skrotte den:
http://mumbojumbo.dk/Images/Escort%20001.jpg
Synes lige jeg ville blære mig ;)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-09-08 19:59 |
| | |
Kim Voss Schrader (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 23-09-08 20:41 |
|
Hej!
Klaus D. Mikkelsen wrote:
....
> Vend den til Vestjylland over til Olsen's Sierra, så kan de rødme i
> hinandens samvær.....
Hehe, god idé. Min har bare en del rust, så den passer jo ikke til
Olsens perfekte eksemplar af en Sierra.
Man kan dog kun finde det hvis man _ved_ hvor man skal ledde.
Det er her man kan vinde en lille præmie hvis man gætter rigtigt ;)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-09-08 21:19 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Hehe, god idé. Min har bare en del rust, så den passer jo ikke til
> Olsens perfekte eksemplar af en Sierra.
>
> Man kan dog kun finde det hvis man _ved_ hvor man skal ledde.
Måske det er det samme emd Olsens Sierra. Her skal man bare kigge inde
under al "snasket".
KLaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Arup (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Lars Arup |
Dato : 24-09-08 00:28 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48d9464c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Man kan dog kun finde det hvis man _ved_ hvor man skal ledde.
>
> Det er her man kan vinde en lille præmie hvis man gætter rigtigt ;)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
Vinde præmie,så vil jeg være med!!
Dørstolper foran(A-stolpe), bagvanger og torpedopladen!
MVH Lars Arup
| |
Kim Voss Schrader (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 24-09-08 14:59 |
|
Hej!
Lars Arup wrote:
....
> Vinde præmie,så vil jeg være med!!
Hehe, præmien består i at gå igang med svejseværket og fikse problemet ;)
> Dørstolper foran(A-stolpe), bagvanger og torpedopladen!
Det er en helgardering. Du må vælge en specifik ting :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (26-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-09-08 10:03 |
|
Jamen er der ikke tale om den Escort (blåmetal), der blev
taget en del billeder af for et par år siden ??
Noget aften-stemning med lang lukkertid ?
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48da47a9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er en helgardering. Du må vælge en specifik ting :)
| |
Kim Voss Schrader (26-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 26-09-08 15:33 |
|
Hej!
Eque wrote:
> Jamen er der ikke tale om den Escort (blåmetal), der blev
> taget en del billeder af for et par år siden ??
> Noget aften-stemning med lang lukkertid ?
Nope det var Thomas H's. Min er (lidt falmet) rød...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Torben Scheel (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-09-08 14:28 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Voss Schrader skriver:
>> Kan ikke nænne at skrotte den:
>> http://mumbojumbo.dk/Images/Escort%20001.jpg
>> Synes lige jeg ville blære mig ;)
>
> Vend den til Vestjylland over til Olsen's Sierra, så kan de rødme i
> hinandens samvær.....
Snarere blegne
--
vh
Torben
| |
Kim Voss Schrader (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 23-09-08 19:44 |
|
Hej!
Eque wrote:
> En flaske FSC, Fuel System Cleaner
> fra Lindemann burde være løsningen.
>
> http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=37&lev=3&mark=76
Reparation på flaske? Tvivler en anelse. Hvem synes ellers ideen er god?
> Men hvorfor den 'slider' mere på det ene tændrør lyder
> sært, OG har sikkert en alvorligere årsag end rent elektrisk.
Den suger vel falsk luft til cylinderen, og har for høj temperatur
deraf. Gider ikke rigtig gøre noget ved det på så gammel en motor. Men
jeg burde jo nok hive den ud og renovere krabaten ;)
> Bruger den olie ?
> Ja, det gør den jo, men er der den mindste tegn
> på røg når du starter fra kold ?
Ingen røg, overhovedet. Den bruger meget lidt olie ml. 10kkm service.
Maks. 0.7L ialt.
> Mærker du forskel på den tid motoren skal
> tørnes fra kold eller varm tilstand ?
Nøh. Den starter om noget _hurtigere_ fra kold. Besynderligt.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-09-08 20:00 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Reparation på flaske? Tvivler en anelse. Hvem synes ellers ideen er god?
Klart at få renset indsprøjtningssystemet virker som en kur på alle
biler.
> Den suger vel falsk luft til cylinderen, og har for høj temperatur
> deraf. Gider ikke rigtig gøre noget ved det på så gammel en motor. Men
> jeg burde jo nok hive den ud og renovere krabaten ;)
Slidt ventil, eller ventilsæde.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Voss Schrader (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 23-09-08 20:43 |
|
Hej!
Klaus D. Mikkelsen wrote:
....
> Slidt ventil, eller ventilsæde.
Kan være. Jeg er ikke kendt for at køre morfar-kørsel (ej heller
uforsvarligt eller hurtigt i byzone).
Ville rigtig gerne prøve at renovere motoren a-z, men det kan ikke
rigtig svare sig på sådan en slæde.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-09-08 21:20 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Kan være. Jeg er ikke kendt for at køre morfar-kørsel (ej heller
> uforsvarligt eller hurtigt i byzone).
Har du prøvet at give den en danskvand ?
> Ville rigtig gerne prøve at renovere motoren a-z, men det kan ikke
> rigtig svare sig på sådan en slæde.
Svare sig?
Hvis du vil prøve det, er det vel for at prøve det og ikke for at det
kan betale sig.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Voss Schrader (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 24-09-08 12:52 |
|
Hej!
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Voss Schrader skriver:
>
>>Kan være. Jeg er ikke kendt for at køre morfar-kørsel (ej heller
>>uforsvarligt eller hurtigt i byzone).
>
> Har du prøvet at give den en danskvand ?
Nej, men det kunne da være man skulle. Indsugningen er dog vandret, så
ved ikke lige hvor nemt det bliver. Men kan selvfølgelig lave noget med
en slange.
>>Ville rigtig gerne prøve at renovere motoren a-z, men det kan ikke
>>rigtig svare sig på sådan en slæde.
>
> Svare sig?
> Hvis du vil prøve det, er det vel for at prøve det og ikke for at det
> kan betale sig.
Yes, men bilen har måske 4 år tilbage i sig inden rusten spiser den
helt. Og så har jeg ikke lyst til at stå med en motor i topstand som
skal skrottes ;)
Renoverer gerne en motor på en bil der var dét værd.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-09-08 15:41 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Nej, men det kunne da være man skulle. Indsugningen er dog vandret, så
> ved ikke lige hvor nemt det bliver. Men kan selvfølgelig lave noget med
> en slange.
Hold da op, du har læst for meget og lavet for lidt...
Man ryster en danskvand og sprayer det hen foran indsugningen (efter
luftfilteret) ved et moderat omdrejningstl. Lad den hive et par sprøjt
med et par sekunder eller 5 i mellem.
> Yes, men bilen har måske 4 år tilbage i sig inden rusten spiser den
> helt. Og så har jeg ikke lyst til at stå med en motor i topstand som
> skal skrottes ;)
Heller ikke for øvelsens skyld?
> Renoverer gerne en motor på en bil der var dét værd.
Jo, men nu har du chancen for at prøve det. Næste bil (som måske er det
værd), kan du så mere trygt gå i krig med, da du har erfaring....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-09-08 09:24 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48d938d6$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Eque wrote:
>
>> En flaske FSC, Fuel System Cleaner
>> fra Lindemann burde være løsningen.
>>
>> http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=37&lev=3&mark=76
>
> Reparation på flaske? Tvivler en anelse. Hvem synes ellers ideen er god?
Reparation ?
Der er ikke tale om en reparation.
Men hvis du føler den er defekt, så lad
da et probert værksted kikke på den een gang for alle.
>> Men hvorfor den 'slider' mere på det ene tændrør lyder
>> sært, OG har sikkert en alvorligere årsag end rent elektrisk.
>
> Den suger vel falsk luft til cylinderen, og har for høj temperatur deraf.
> Gider ikke rigtig gøre noget ved det på så gammel en motor.
Nej det gad jeg sq heller ikke.
>> Bruger den olie ?
>> Ja, det gør den jo, men er der den mindste tegn
>> på røg når du starter fra kold ?
>
> Ingen røg, overhovedet. Den bruger meget lidt olie ml. 10kkm service.
> Maks. 0.7L ialt.
Ja det var jo ikke alarmerende.
Er der så vand i olien ? *S*
>> Mærker du forskel på den tid motoren skal
>> tørnes fra kold eller varm tilstand ?
>
> Nøh. Den starter om noget _hurtigere_ fra kold. Besynderligt.
Kender jeg godt. Praktiskt når det er vinter...
| |
Tom (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-09-08 11:38 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48d7a301$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Bilen er som sædvanlig min elskede Escort 1.6i CLX fra '96 (den med ekstra
> meget udstyr ;)).
>
> Den har igennem de seneste 6-7 år haft lidt småproblemer med tændingen af
> og til, især når det er lidt koldt i vejret. Det sker kun fra kold
> tilstand og kun de første par km. Motoren går relativt dårligt og jeg
> formoder, at den nok kun kører på 3 cylindre (måske 3.75;)). Nu synes jeg,
> at jeg ville fikse problemet, inden rusten gør det unødvendigt ;)
>
> Nogen *specifikke* Zetec-motor fejl jeg skal kigge efter? Ellers vil jeg
> prøve at skifte tændspole og fordeler og se om det afhjælper problemet.
>
> Den er jo med elektronisk tænding, så der er ikke noget at justere som
> sådan formoder jeg.
>
> PS: Der er en ting jeg har lagt mærke til. Det ene tændrør slider
> elektroden en anelse. Kan det have noget at sige her?
>
> (Ja, motoren har nok efterhånden set bedre dage. Den har trillet 296kkm og
> er også begyndt at lægge en oliefilm i luftfilterkassen, så den holder
> næppe 300kkm til...)
Min gjorde det samme for noget tid siden.....skiftede også tændkabler 2
gange inden for et par mdr og alligevel hakkede motoren og kørte ind imellem
på 3 cylindre. Da jeg pillede tændrørene ud viste det sig at de var blevet
"belagt" med et eller andet grønt snask som gjorde at strømmen ikke gik i
rørene som det skulle. En omhyggelig rensning af porcelænet på tændrørene og
bilen var som ny igen.
Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at være
ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 27-09-08 15:02 |
|
Hej!
Tom wrote:
....
> Min gjorde det samme for noget tid siden.....skiftede også tændkabler 2
> gange inden for et par mdr og alligevel hakkede motoren og kørte ind imellem
> på 3 cylindre. Da jeg pillede tændrørene ud viste det sig at de var blevet
> "belagt" med et eller andet grønt snask som gjorde at strømmen ikke gik i
> rørene som det skulle. En omhyggelig rensning af porcelænet på tændrørene og
> bilen var som ny igen.
Godt for dig. Jeg tror desværre bare ikke mine tændrør fejler noget i
den henseende. Har kigget på dem tidligere hvor fejlen også var der, og
der var de fine.
> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at være
> ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
Lækkert. Det har også kun taget 11 år at køre den til, så jeg forstår
godt du glæder dig ;)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-09-08 19:47 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
> være ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
Min støbejernsmodel på ca. 1.6 liter
rundede præcis 399.000 km. idag.
Næste måned er der jubilæum.
Det blir' fejret med et længerevarende
ophold i lukket garage.:
| |
Tom (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-09-08 22:40 |
|
"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48de7f98$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
>> være ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
>
>
> Min støbejernsmodel på ca. 1.6 liter
> rundede præcis 399.000 km. idag.
> Næste måned er der jubilæum.
> Det blir' fejret med et længerevarende
> ophold i lukket garage.:
Tja jeg fejrer snart jubilæum med 10. gang hos maleren.....benzindæksel og
bagerste skærmkanter skal have ny lak :)
--
Tom
| |
Ukendt (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-09-08 08:42 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:48dea82b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tja jeg fejrer snart jubilæum med 10. gang hos maleren.....benzindæksel og
> bagerste skærmkanter skal have ny lak :)
Ja du er tålmodig og må elske
den vogn over alt på jorden.
Er det blikket som er dårligt
eller maleren ? *S*
| |
Tom (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 28-09-08 10:47 |
|
"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48df354e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:48dea82b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Tja jeg fejrer snart jubilæum med 10. gang hos maleren.....benzindæksel
>> og bagerste skærmkanter skal have ny lak :)
>
> Ja du er tålmodig og må elske
> den vogn over alt på jorden.
> Er det blikket som er dårligt
> eller maleren ? *S*
Skal jeg ikke gøre min klog på da det begge steder er 2. gang den skal males
--
Tom
| |
Ukendt (29-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-09-08 09:14 |
|
Ja så er det jo maleren, siden han ikke
kan 'lukket metallet' ordentligt.
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:48df52a6$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
> news:48df354e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:48dea82b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Tja jeg fejrer snart jubilæum med 10. gang hos maleren.....benzindæksel
>>> og bagerste skærmkanter skal have ny lak :)
>>
>> Ja du er tålmodig og må elske
>> den vogn over alt på jorden.
>> Er det blikket som er dårligt
>> eller maleren ? *S*
>
> Skal jeg ikke gøre min klog på da det begge steder er 2. gang den skal
> males
>
> --
> Tom
>
>
| |
Uffe Bærentsen (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 27-09-08 22:47 |
|
"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48de7f98$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
>> være ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
>
>
> Min støbejernsmodel på ca. 1.6 liter
> rundede præcis 399.000 km. idag.
> Næste måned er der jubilæum.
> Det blir' fejret med et længerevarende
> ophold i lukket garage.:
Et ophold på den lukkede afdeling?
Det var da en underlig måde at fejre noget på.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
TDN (28-09-2008)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 28-09-08 07:52 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48dea9e6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
> news:48de7f98$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
>>> være ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
>>
>>
>> Min støbejernsmodel på ca. 1.6 liter
>> rundede præcis 399.000 km. idag.
>> Næste måned er der jubilæum.
>> Det blir' fejret med et længerevarende
>> ophold i lukket garage.:
>
> Et ophold på den lukkede afdeling?
> Det var da en underlig måde at fejre noget på.
>
> --
> mvh Uffe
> Mondeo 1,8i
> Tipo 1,6i
>
Du har ikke luret at det er derfor Sierra ikke er rusten, den står inde i
stuen om vinteren
Mvh
Thomas
| |
Ukendt (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-09-08 08:47 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:48df297e$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Du har ikke luret at det er derfor Sierra ikke er rusten, den står inde i
> stuen om vinteren
Tværtimod. Den stod i Esbjergs salte luft
i 7 år uden undervognsbehandling.
Men så fik den jo nogle kærlige ejere
men det er snart 18 år siden...(o:
| |
Ukendt (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-09-08 08:46 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48dea9e6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Et ophold på den lukkede afdeling?
Ja den skal ha' et nyt hjem
hvor den kan stå og hygge sig
mens regn og rusk regerer udenfor.
Og så kun ud at køre når det er godt vejr.
Så det nemt at holde vognen pæn.
> Det var da en underlig måde at fejre noget på.
Ja den er underlig men durable og Build Ford Tough.
| |
Tom Jensen (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Tom Jensen |
Dato : 28-09-08 14:22 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:48d7a301$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Bilen er som sædvanlig min elskede Escort 1.6i CLX fra '96 (den med
>> ekstra meget udstyr ;)).
>>
>> (Ja, motoren har nok efterhånden set bedre dage. Den har trillet 296kkm
og
>> er også begyndt at lægge en oliefilm i luftfilterkassen, så den holder
>> næppe 300kkm til...)
>
>
> Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
være
> ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
>
> --
> Tom
>
>
" venlig mobning"
jeg kan ikke lade være med at grine lidt af jer 2
nu har i de sidste par år snakket jævnlig om at i skal have skiftet bilerne
ud med nogle med en masse hk , men hvad bliver det til
er det kun tom snak
mvh tom
| |
Tom (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 28-09-08 15:20 |
|
"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:48df8505$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:48de0cf8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48d7a301$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej!
>>>
>>> Bilen er som sædvanlig min elskede Escort 1.6i CLX fra '96 (den med
>>> ekstra meget udstyr ;)).
>>>
> >> (Ja, motoren har nok efterhånden set bedre dage. Den har trillet 296kkm
> og
>>> er også begyndt at lægge en oliefilm i luftfilterkassen, så den holder
>>> næppe 300kkm til...)
>>
>>
> > Min Zetec har kun gået 360.000 Km så snart er indkøringsperioden ved at
> være
>> ovre og man kan begynde at køre lidt mere frisk :)
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
> " venlig mobning"
>
> jeg kan ikke lade være med at grine lidt af jer 2
>
> nu har i de sidste par år snakket jævnlig om at i skal have skiftet
> bilerne ud med nogle med en masse hk , men hvad bliver det til
>
> er det kun tom snak
Jep, min skal køres helt ned....
Har også en mindre krise da jeg ikke kan beslutte mig til hvad næste bil
skal være.....helst > 200 heste, over 13 Km/l og ikke koste noget og ikke
ruste :)
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (28-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-09-08 16:34 |
|
Hej!
Tom Jensen wrote:
....
> " venlig mobning"
>
> jeg kan ikke lade være med at grine lidt af jer 2
I orden :)
> nu har i de sidste par år snakket jævnlig om at i skal have skiftet bilerne
> ud med nogle med en masse hk , men hvad bliver det til
>
> er det kun tom snak
Der arbejdes på sagen. Men der skal lige falde et par brikker på plads,
inden der er luft i budgettet :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
|
|