Skærme
Fijala 3554
Ny Computer -> Gammel Skærm
Fra : Bo Ziersen

Dato : 23-07-01 23:23

Hejza....

Jeg står og skal lave en computer for en, men har har en gammel 14 tommer
skærm som han godt ville beholde hvis det er muligt. Men er det muligt, at
bruge en gammel skærm sammen med de nye grafikkort i dag eller hvad???

MVH.

Bo Ziersen

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-07-01 23:46

Bo Ziersen skrev i meddelelsen
<7s177.5560$oH6.492437@news010.worldonline.dk>...
> [...]
>skærm som han godt ville beholde hvis det er muligt. Men er det muligt, at
>bruge en gammel skærm sammen med de nye grafikkort i dag eller hvad???

Selvfølgelig. hvis det er sådan et stik med 25 ben ( eller er det 15.. :)
der ligner dette

_____
\____/
og så en masse prikker inde i..hehe...

--
Anders Houmark

Fra : Bo Ziersen

Dato : 24-07-01 00:11

Hej igen...

Jamen er der ikke noget med Hz'ne, sådan noget lignede med at de gamle
skærme allerhøjst kan køre 60 hz. eller sådan noget, og det er det mindste
de nye grafikkort kan køre med, og så kan det godt give nogle problemer.
Noget med at enten vil skærmen bare være sort eller vil windows starte i
fejlsikret tilstand eller sådan noget. Dette er noget jeg har fået at vide,
men er det så rigtigt eller er det helt hen i skoven???

MVH.

Bo Ziersen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-07-01 02:41

Jeg er sikker på det ikke passer og du kan få samme kvalitet billede som du
har

Fra : Peter Hansson

Dato : 24-07-01 11:49

> [...]
> skærm som han godt ville beholde hvis det er muligt. Men er det muligt, at
> bruge en gammel skærm sammen med de nye grafikkort i dag eller hvad???

Svar. Jo. Jeg er sikker på at du kan bruge den gamle, forudsat det er en
S-VGA. Det er den med 15 ben stik.

Er det en ældre skærm kan den nok højest køre 600x800 opløsning.

Hvorfor ikke købe en nyere, evt. brugt og få det mere ud af grafikkortet.
--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.