Placering driller i FF
Fra : C. Nielsen

Dato : 24-09-08 11:39

Jeg har bikset med at få denne side : http://www.reklameillustrator.dk og
denne side
http://www.reklameillustrator.dk/kunder/kunder_frisko.php ens i forskellige
browsere, men det bliver ved at hoppe rundt .
Især FF vil gerne lægge nogle af tingene under hinanden, istedet for ved
siden af hinanden.

Er der en der kan hjælpe mig i den rigtige retning og se hvor det er det går
galt ?

Mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 24-09-08 18:56

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev
> Jeg har bikset med at få denne side : http://www.reklameillustrator.dk
> ens i forskellige browsere, men det bliver ved at hoppe rundt .

Måske skulle jeg være lidt mere præcis, det er lidt uoverskueligt hvad jeg
mener.

Jeg ville rigtig gerne have at den div der hedder manchet lægger sig øverst
t.h. for billedet på forsiden og at box3 lagde sig til sidst. Sådan ser det
ud i IE7 , men i FF er tingene i en anden række følge.
Hvad kan jeg ændre sådan at rækkefølgen bliver den samme.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-09-08 19:37

C. Nielsen skrev:
> [...]
> ud i IE7 , men i FF er tingene i en anden række følge.
> Hvad kan jeg ændre sådan at rækkefølgen bliver den samme.

Du skulle starte med at forenkle din HTML-kode og
nøjes med en del mindre CSS-kode. Som det er nu
er det temmelig uoverskueligt.

Den fejl du oplever har noget at gøre med det blå
store billede, der er indeholdt i en boks, som du
left-float'er uden at give boksen en bredde. Hvorfor
ikke left-float'e selve billedet?

Alt indhold, der følger efter et leftfloat'et
element flyder op på høje side af det float'ede
element. Hvis der ellers er plads.
Den plads skaber du lettest ved at lave en boks
omkring det indhold, der skal flyde op, og
give den boks en margin-left med en bredde, der svarer
til bredden af det left-float'ede element.

Må jeg anbefale dig at installere Chris Pedericks
Web Developer Toolbar til Firefox. Værktøjet
Outline block level elements viser hvilket mylder af
elementer du har, som alle øver indflydelse på
hvordan siden ser ud.

Det er en god tommelfingerregel at nøjes med
så lidt HTML-kode som overhovedet muligt og
så lidt CSS-kode som overhovedet muligt.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 25-09-08 10:54

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]

> [...]
>
> Det er en god tommelfingerregel at nøjes med
> så lidt HTML-kode som overhovedet muligt og
> så lidt CSS-kode som overhovedet muligt.

Tak for dine gode råd. Det har hjulpet mig godt på vej omkring hvor jeg
skulle starte med at lede efter fejlene.
Nu har jeg fået ryddet lidt op i koderne og siderne har nu en vis lighed i
de forskellige browsere. Jeg har fået løst problemet med at de små billeder
ikke ville lægge sig til venstre og de store billeder t.h.

Jeg har installeret web developer og det giver et rigtig godt overblik, jeg
kendte slet ikke denne funktion med at outline alt muligt forskelligt, men
jeg kan godt se at det kan give et indtryk af hvor jeg kan lede efter fejl,
hvilket jeg ellers synes er svært.

Mvh.
Charlotte Nielsen