MS Windows
briani 27239
Service "automatiske opdateringer" i XP
Fra : Sven

Dato : 23-09-08 21:59

Hej.
Servicen "automatiske opdateringer" er deaktiveret, og jeg kan ikke aktivere
den igen. hvis jeg vælger Manuel i services.msc. og derefter trykker på
Start i vinduet, så får jeg fejlen "fejl 1508: denne service kan ikke starte
da der ikke er noget aktiveret til denne".
Hvis jeg vælger Automatisk, så ændrer den sig til Deaktiveret i løbet af et
par sekunder.
Windows Update virker så ikke, heller ikke ved en manuel søgning. Hvad kan
der være galt? Alt andet virker tilsyneladende normalt.

Windows XP SP2 (har så prøvet at opgradere til SP3, men det afhjalp ikke
fejlen)

Sven

Fra : Knud Erik

Dato : 23-09-08 22:39

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> der være galt? Alt andet virker tilsyneladende normalt.
>
> Windows XP SP2 (har så prøvet at opgradere til SP3, men det afhjalp ikke

Hej
Prøv at hente Dial.a-fix - måske den kan klare det.
http://www.majorgeeks.com/download4899.html

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Knud Erik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-09-08 20:48

Sven wrote:
> [...]
> der være galt? Alt andet virker tilsyneladende normalt.
>
> Windows XP SP2 (har så prøvet at opgradere til SP3, men det afhjalp ikke

Det kan jeg heller ikke på min XPPro SP3 - hverken booted i XP eller
kørt som virtuel på en MacPro. - Jeg ville undgå IE 7, men det kunne jeg
ikke få lov til...

Jeg har fået at vide fra en XP ekspert, at det skyldes, at nogle
opdateringer _skal_ installeres i en bestemt rækkefølge, og hvis man
ikke gør det, risikerer man, systemet crasher helt...

mvh. Erik Richard