MS Windows
briani 27239
Systemvariabel til musikmappen
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-08 20:54

Findes der en systemvariabel til musikmappen i Windows?

Det nærmeste, jeg er kommet, er %homepath%, men jeg vil
gerne helt frem til musikmappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder,

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-09-08 17:16

Kim Ludvigsen brought next idea :
> Findes der en systemvariabel til musikmappen i Windows?

I XP, ikke direkte, men det kan hentes i registreringsdatabasen:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders\My Music.

I command prompt kan den så hentes til variablen MusicDir med:
for /f "tokens=3* skip=3" %%i in ('reg query
"HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
/v "My music"') do set MusicDir=%%j

> Det nærmeste, jeg er kommet, er %homepath%, men jeg vil gerne helt frem til
> musikmappen.

Den holder ikke altid, især hvis maskinen er i domæne - brug hellere
%USERPROFILE%.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-09-08 17:43

Klaus Jørgensen skrev:
> Kim Ludvigsen brought next idea :
>
> I XP, ikke direkte, men det kan hentes i registreringsdatabasen:
> HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\My
> Music.

Det har jeg vist ikke mulighed for - eller også er jeg bare
ikke skrap nok.

Måske jeg skulle fortælle nærmere om problemet. Jeg skal
lave et installationsprogram til programmet Screamer Radio
ved hjælp af programmet Inno Setup, http://www.innosetup.com.

I den forbindelse skal jeg lave en mappe, som skal bruges
til musikoptagelser. Screamer Radio bruger som standard en
mappe, der ligger som en undermappe til selve programmet,
men den slags er fy fy i Vista. Jeg vil gerne i stedet
oprette en undermappe i Windows' musikmappe, men Microsoft
har jo været så "smart" at ændre stien fra XP til Vista.
Både med hensyn til Dokumenter-mappen og Musik-mappen.

I øjeblikket hælder jeg mest til at oprette mappen som
%appdata%\Screamer Radio\Optagelser. Men jeg vil meget
hellere have mappen ind under Dokumenter- eller
Musik-mappen, så det er nemmere for brugerne at lave backup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-09-08 18:29

Kim Ludvigsen expressed precisely :

> [...]
>
> Måske jeg skulle fortælle nærmere om problemet. Jeg skal lave et
> installationsprogram til programmet Screamer Radio ved hjælp af programmet

Ifølge FAQ til installationsprogrammet, kan man til installationsmappen
hente stien fra registreringsdatabasen:
http://www.jrsoftware.org/isfaq.php#dirnamereg

Jeg har ikke gravet dybere i hjemmesiden, men kan det samme ikke lade
sig gøre med datamappen?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-09-08 19:16

Klaus Jørgensen skrev:
> Kim Ludvigsen expressed precisely :

> Ifølge FAQ til installationsprogrammet, kan man til installationsmappen
> hente stien fra registreringsdatabasen:
> http://www.jrsoftware.org/isfaq.php#dirnamereg

Jeg syntes ellers, jeg havde været hele siden igennem, men
jeg har åbenbart overset ovenstående. Jeg vil prøve, om jeg
kan finde ud af det. Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil