MS Windows
briani 27239
Nedgradere Vista til XP?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-08 16:48

Findes den mulighed stadig. Min søn har købt en bærbar hvor
Vista er installeret, systemet irreterer ham og han ville hellere
have XP. Der medfølger ikke en Vista cd med maskinen, kun 3
recovery cdér.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-08 17:08

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> Findes den mulighed stadig.

Formentlig

Hvis jeres PC kun indeholder "almindelig" hardware, så kan I installere
en hvilkensomhelst XP efter at have formatteret harddisken.

Der KAN dog komme lidt problemer med manglende drivere, hvis der er
noget speciel hardware i den - de kan så FORMENTLIG hentes fra
producentens hjemmeside ?

Jeg har købt et thinkpad'er hos www.laptops.dk - der fulgte også Vista
med, men mod et lille mer-beløb kunne man købe et par XP CD'er i stedet.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-08 17:44

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:

> [...]
>
> Jeg har købt et thinkpad'er hos www.laptops.dk - der fulgte
> også Vista med, men mod et lille mer-beløb kunne man købe et

Var muligheden ikke tilstede hos MS hvor man frit kunne få XP for
Vista, det var det jeg mente.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-08 17:51

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> Var muligheden ikke tilstede hos MS hvor man frit kunne få XP for
> Vista, det var det jeg mente.

Pas - det ved jeg ikke.

Men når en forhandler leverer den med som Recovery eller OEM software,
så er det som hovedregel forhandleren og ikke MS, der hænger på
supporten.

Jan

Fra : J

Dato : 21-09-08 18:15

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Var muligheden ikke tilstede hos MS hvor man frit kunne få XP for Vista,
> det var det jeg mente.

For visse versioner af Vista. Ikke for alle.

Fra : Lyrik

Dato : 22-09-08 16:45

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i meddelelsen
> Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:
> Var muligheden ikke tilstede hos MS hvor man frit kunne få XP for Vista,
> det var det jeg mente.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Først og fremmest :"Drop projektet!"
Vista kan slankes så den kan køre med 256 megabyte RAM. Det kræver godt nok
en piratversion fra Piratebay.org
Men du kan i systemet vælge "ydelse fremfor nydelse". Så kommer den til at
ligne en XP eller rettere en Win98 på brugerinterfacet.

"Windows Vista Buisseness Edition" må nedgraderes til XP. Men kun den!
Man får ingen hjælp!
Man får ingen XP skive!
Man får ikke noget serienummer!
?????????????? Hvad havde de så tænkt sig?????????????????

De havde tænkt sig at du et eller andet sted låner eller køber en XP Prof!
At du installerer den via ham du har lånt den afs serienummer, hvilket han
vil blive pissed over!
At du så ringer til Mikrosoft og forklarer at "Du har skam en Buisseness og
du da mener at du godt må få en XP!?"

Så kan de over telefonen ændre serienummeret og give dig et
installationsnummer!;-(((
"Jamen hvis jeg alligevel skal købe så behøver jeg ikke tilladelse og så får
jeg et nummer!!???"
Nu er du ved at fatte det! Du får absolut ingenting!

Så meget for nedgradering-til XP Prof(Husk de skal være Prof)!

Det er komplet værdiløst!
Hvis det er en bærbar så ødelægger du din recoverymulighed. Jeg fraråder på
det allerintimeste! Udover det så vil teanageknægte eller mindre hurtigt
redde sig spyware og virus fra en XP installation!

Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 22-09-08 17:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev:

> Men du kan i systemet vælge "ydelse fremfor nydelse". Så
> kommer den til at ligne en XP eller rettere en Win98 på
> brugerinterfacet.

Nogen side på nettet der kan guide mig til nedjusteringen af
Vista så den ikke æder så meget?

Fra : John

Dato : 22-09-08 18:02

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen side på nettet der kan guide mig til nedjusteringen af Vista så den
> ikke æder så meget?

Tip:

"Microsofts Vista er fyldt med kode, der sløver din computer. Mange af de
krævende features har du slet ikke brug for. Her kan du læse, hvordan du
fjerner de 12 mest unødvendige funktioner":
http://www.computerworld.dk/art/47934?cid=4&q=vista+fart&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1

John

Fra : Henning Lund

Dato : 22-09-08 18:11

John <nogen@pladderballe.ok> skrev:

> [...]
> Mange af de krævende features har du slet ikke brug for. Her
> kan du læse, hvordan du fjerner de 12 mest unødvendige

Tak skal du have, jeg modtager gerne al info om tuning, jeg synes
nemlig at Vista spiser meget af computerens ydelse efter hvad jeg
kan se i joblisten

Fra : John

Dato : 22-09-08 18:26

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have

Velbekomme!

> jeg modtager gerne al info om tuning, jeg synes nemlig at Vista spiser
> meget af computerens ydelse

Her er lidt mere:

"Frustrationer over Microsoft Vista kan muligvis kureres med en let tuning.
Markedet byder på flere gratis tweakprogrammer, der kan sætte mere fut i
styresystemet":
http://www.comon.dk/news/tuning.giver.vista.nyt.liv_36582.html

Software:

"Mz Vista Force is a free system tweaker that will boost your Pc
performance":
http://www.majorgeeks.com/Mz_Vista_Force_d5717.html

"The PC Decrapifier will uninstall many of the common trialware and
annoyances found on many of the PCs from big name OEMs. Below is the current
list of software and items that the PC Decrapifier can detect and remove":
http://www.majorgeeks.com/download5223.html

Jeg kører xp, og har derfor ingen erfaringer med ovenstående.

John

Fra : Henning Lund

Dato : 22-09-08 19:03

> [...]

> http://www.majorgeeks.com/download5223.html
> Jeg kører xp, og har derfor ingen erfaringer med ovenstående.

Takker, jeg studerer videre på linkene.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-09-08 07:25

On Mon, 22 Sep 2008 20:03:21 +0200, "Henning Lund" <dendurikke@lite.dk>
wrote:

>Takker, jeg studerer videre på linkene.

Et link mere:
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Det er til manuel fintuning af tjenester mm.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henning Lund

Dato : 23-09-08 14:39

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev:

> Det er til manuel fintuning af tjenester mm.

Tak for det

Fra : Lyrik

Dato : 22-09-08 18:11

> Nogen side på nettet der kan guide mig til nedjusteringen af Vista så den
> ikke æder så meget?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ind i "Kontrolpanel" hvis du ikke ved hvordan man kommer herind så er her en
vejviser:
Start-indstillinger-kontrolpanel-system-avancerede
systemindstillinger-avanceret(faneblad)-indstillinger under "Ydeevne"---her
vælges prik i "Juster til den bedste ydelse"

Hilsen
Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 22-09-08 19:00

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev:

> [...]
> systemindstillinger-avanceret(faneblad)-indstillinger under
> "Ydeevne"---her vælges prik i "Juster til den bedste ydelse"

Det må prøves, tak.