MS Windows
briani 27239
Ulovlig handling og maskinen går ned
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-09-08 16:07

Fra 1998 til 2008 har jeg haft Windows 98, men har skiftet til Windows Vista
for et par måneder siden.

Ja, det var noget af et spring, henover Windows ME og Windows 2000 og
Windows XP og XP service pakker og hvad ved jeg.

Da jeg havde Windows 98 fik jeg ret tit smasket et skilt på skærmen med
teksten "Du har foretaget en ulovlig handling og maskinen lukker ned" og
ligeledes blev hele skærmen pludselig helt blå og midt på skærmen stod der
noget i retning af "Der er sket en helt helt forfærdlig ting og hele
computeren er sat i undtagelsestilstand". Luk alle programmer og du mister
alting og genstart og hvis det ikke hjælper så kontakt det Hvide Hus i Usa.
Alle ens åbne sider forsvant og man kunne starte forfra. Og jeg brugte den
KUN til internet-surfing og lidt dokument-værk. Og man oplevede det bøv-værk
flere gange hver dag.

Angående Windows Vista er det som at træde ind i en ny verden. Alt det
skilt-værk og gå-ned-værk og undtagelsestilstand og miste-alt er som totalt
forsvundet fra denne verden.

Jeg har endnu ikke oplevet noget som helst af den slags med Vindows Vista.

Er det fordi jeg er sprunget så meget over og at den slags for længst er
efskaffet?

Sker sådan noget slet ikke i Windows Vista?

Hilsen Åge

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-08 17:21

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
>
> Ja, det var noget af et spring, henover Windows ME og Windows 2000 og
> Windows XP og XP service pakker og hvad ved jeg.

Det er nu ikke så stort et spring. Jeg er selv gået fra Windows 98 og
98SE til Windows XP. Windows ME var lidt af et flop som ikke ret mange
brugte. Windows 2000 var afløseren for Windows NT, ikke nogen naturlig
vej fra Windows 98.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-08 18:18

In news:48d66323$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> typed:

> [...]
> er efskaffet?
>
> Sker sådan noget slet ikke i Windows Vista?

Hej Åge.

Hvis du kun bruger din computer til at surfe på internettet og mail/news, så
er chancerne for noget uventet reduceret betydeligt, men hvis du lægger nye
programmer ind, og de ikke er kompatible med Vista, så skal Vista nok
fortælle dig det.

Du kan så prise dig lykkelig for at du ikke har haft vrøvl med Vista -
endnu. Bare rolig Åge, der skal nok komme et eller andet du ikke lige
regnede med. Men hvis det er en ny computer du har anskaffet med de nyeste
drivere, så vil jeg da tro at du er godt kørende i lang tid fremover.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-09-08 17:01

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan så prise dig lykkelig for at du ikke har haft vrøvl med Vista -
> endnu.

SV: Nå!

> Bare rolig Åge, der skal nok komme et eller andet du ikke lige regnede
> med. Men hvis det er en ny computer du har anskaffet med de nyeste
> drivere, så vil jeg da tro at du er godt kørende i lang tid fremover.

SV: Hvad tænker du på at de f.eks. kunne være. Husk lige at jeg absolut ikke
ønsker at installere noget som helst,
lige bortset fra det internetrelaterede. Adobe f.eks., flash og sån.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-09-08 17:06

> [...]
> In news:48d66323$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

> men hvis du lægger nye programmer ind, og de ikke er kompatible med Vista,

SV: Jo jo, det er jo det der med at programmer ikke er kompatible til Vista.
Det er overhovedet ikke det jeg tænker på. Det ved jeg godt.
Det er tænker på er de de de fejlmeldinger og maskinen går ned, altså når
man bare sidder og bruger net eller mail eller dokumenter, uden
at forsøge at lægge u-kompatible programmer ind.

Sån noget sker vel ikke i Vista ?

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 18:29

In news:48d7c252$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> altså når man bare sidder og bruger net eller mail eller dokumenter,
> uden at forsøge at lægge u-kompatible programmer ind.

Jeg skal da ikke gøre mig klog på hvor vidt det kan ske i Vista eller ej.
Det har jo kunnet ske i de tidligere styresystemer fra Microsoft. Fejlene
kan vel også mange gange skyldes at ét eller andet i den tekniske del af
maskinen (altså hardwaren) er blevet defekt. Der er sikkert en masse
faktorer der spiller ind, og det er måske også derfor der kommer så mange
opdateringer hen ad vejen, selv om de fleste opdateringer er angående
sikkerheden.

Det siges jo at Vista er fejlbehæftet, men af Microsoft til stadighed
arbejder på at få fejlene rettet. Det samme var også tilfældet med XP, og
det er også nok derfor at de har udsendt servicepack 1, der retter en del af
fejlene i Vista. Bl.a. var der en fejl i Windows media player der fik
computeren til at crashe, men som også er rettet nu.

Fra : Rado

Dato : 21-09-08 20:27

On Sun, 21 Sep 2008 17:07:13 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>Er det fordi jeg er sprunget så meget over og at den slags for længst er
>efskaffet?

Det forsvandt såmænd allerede i 1999 da Windows 2000 kom. Siden da er
der vist ikke sket væsentlige fremskridt m.h.t. stabilitet, men jeg
klager nu heller ikke. Det eneste væsentlige problem jeg kender til er
at XP kan løbe tør for ressourcer så man er nødt til at genstarte, det
mener jeg er for ringe af et moderne OS. Og jeg håber sandelig at det
er det sidste OS fra MS med det problem.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-09-08 20:51

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev :

>Det forsvandt såmænd allerede i 1999 da Windows 2000 kom. Siden da er
>der vist ikke sket væsentlige fremskridt m.h.t. stabilitet, men jeg
>klager nu heller ikke.

Hvad var der i vejen med NT 4?

Jeg var utrolig glad for den.
--
Kerim

Fra : Rado

Dato : 22-09-08 07:28

On Sun, 21 Sep 2008 21:50:41 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Hvad var der i vejen med NT 4?
>
>Jeg var utrolig glad for den.

OK, men den var jo for viderekomne, da den ikke havde plug&play. Jeg
opgav den til sidst, da der også var mange stabilitetsproblemer med
den på den maskine jeg prøvede den på. Og da Win 2000 var på trapperne
gad jeg ikke rode mere med den.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-09-08 10:14

Rado udtrykte præcist:

> [...]
> mener jeg er for ringe af et moderne OS. Og jeg håber sandelig at det
> er det sidste OS fra MS med det problem.

Det er da den lange vej, i de fleste tilfælde er det tilstrækkeligt at
logge af... og på igen. Langt hurtigere.
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 22-09-08 13:58

On Mon, 22 Sep 2008 11:13:41 +0200, ..::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk>
wrote:

>Rado udtrykte præcist:

>Det er da den lange vej, i de fleste tilfælde er det tilstrækkeligt at
>logge af... og på igen. Langt hurtigere.

OK, det vil jeg da prøve. Takker.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-08 13:17

Hej Åge Halldorsson, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Er det fordi jeg er sprunget så meget over og at den slags for
> længst er efskaffet?

Ja - stort set da. Og som Erik skriver, er springet såmænd ikke speciel
stort, hvis man ikke er OS-opgraderingsfreak.

Min egen historie er:

DOS 3.1 (hastigt skiftet til 3.3, der var en del bedre), DOS
6.2/Windows 3.11, Windows 95 OSR2, Windows 98 SE, Windows XP SP2.

Som det ses (fra DOS 3.3 og frem) har jeg altid holdt mig fra deres
seneste skrig, da de har haft for vane retteligt at burde kaldes
betaversioner.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm