MS Windows
briani 27239
Få XP eller Vista til at huske password ti~
Fra : Michael Hansen

Dato : 21-09-08 09:35

Jeg er 2 maskiner en XP og en Vista, men hver gang de er blevet genstatet
brokker de sig over at de ikke kunne genoprette forbindelse til netværksdrev
( et netværksdhdd) Logon navnet husker den, men selve koden "glemmer", så
taster man den ind og der er igen forbindelse.

Kan man ikke lægge de kodeord ind et sted, så windows husker dem?

Michael

Fra : Leif Neland

Dato : 21-09-08 21:07

Michael Hansen skrev:
> [...]
> taster man den ind og der er igen forbindelse.
>
> Kan man ikke lægge de kodeord ind et sted, så windows husker dem?

Microsoft vil vistnok have, at du skal købe en prof-udgave.

Jeg har "løst" det vil at lægge en logon.bat i startmappen:

net use z: \\arnold\leif hemmeligtkodeord /user:leif

Så er vista logget på, og de andre shares kan også bruges direkte med
\\server\share, ikke nødvendigt med drevbogstav.

Leif

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-09-08 07:18

OK, den med bat´en må jeg prøve. Men XP er pro udgaven og vista er ultimate,
så den troede jeg kunne.

Michael