Nøgenhed:At tie sandhed, er at begrave gul~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-08 20:21

"At tie sandhed, er at begrave guld. Danske
Ordsprog

Dr er ærlig information om din personlighed og psyke i din nøgne krop -
hvorfor smide grus i kommunikationen og skjule sandheden ved at være
påklædt - når varmt vejr?

"All instincts, that do not find a vent outside for themselves, turn
inwards. Nietzsche

"Alle fortiede sandheder bliver giftige. Nietzsche

Vi fryser sådan om vores små hemmeligheder. Sara Lidman

På søndag eftermiddat taler Sen Hegeler nøgen i Frederiksberg Svømmehal om
kropsbevidstghed - man skal være nøgen selv for at være med

Livet er et middel til erkendelse. Nietzsche

Nø Naked bodies no longer shock us. but the horror of the naked
mind is still more than we can bear.George Bernard Shaw

Nø0 Al Den største fordel ved at være skaldet er, at
man kan høre snefnuggene lande. R.C. Daniels

Nø0 Crime committed in evening dress is what most appeals to
popular imagination. Anatole France
1844-1924

Nø0 Vi starter spædbarnets liv med at svøbe det, det er en form
for trældom". Rousseau(og læger har idag kortlagt enorme skader af fortidens
brug af svøb)(At han så kister som unødvendige ved begravelse, er en sund
spire til "nudisme", som var ukendt før Rousseau.)

Nø1 Al anden påklædnintg end hvad holder varmen, er udtryk for
forfængelighed. Ambrose Bierce, Satans Bibel,

Nø1 Jeg tager kun tøj på for ikke at være nøgen, når jeg går ud og
køber ind. Julia Roberts

Nø2 Hjemmet er et sted , hvor du kan kradse dig, overalt hvor det
klør. Henry Ainsley

Nø2 Jeg kan ikke tænke med tøj på. Florence Allen

Nø3 Mange mennesker bliver muligvis deprimerede ved synet af
menneskelig nøgenhed. Personligt kan jeg ikke se, at en grim krop er mere
anstødelig end et grimt sæt tøj. Evelyn
Waugh

Nø3 Nøgenhed hører under kunst. Ikke under sex. Mae West

Nø5 De smukkeste klæder bliver båret for at blive taget af.
Jean Cocteau

nø5 Den eneste gang kvinder oplever en virkelig orgasme er, når
de køber tøj. Joan Rivers(andre siger at fødslen er eneste ægte orgasme for
kvinder)

NØ5 En kjole giver ingen mening, medmindre en mand ønsker at tage
den af. Francoise Sagan

Nø5 En kjole skal være stram nok til at vise, at der er en kvinde
inden i den, og løs nok til at vise, hun er en dame. Ukendt

Nø5 En kvinde, der allerede med sin påklædning viser alt, har ikke
mere, hun kan gøre mændene interesserede med. Raquel Welch

Nø5 I dress for women -- and I undress for men.
Angie Dickinson

Nø5 Jeg klæder mig på for kvinder og af for mænd. Angie
Dickinson

Nø5 Jo dybere udskæringer, jo morsommere bliver festen.
Ukendt

Nø5 Kvindens nøgenhed er klogere end filsofiens lære.
Max Ernst.

Nø5 Kvinders påklædning er helt enkelt variationer over den evige
kamp mellem det indrømmede ønske at klæde sig på, og det hemmelige at klæde
sig af. Lin Yutang

Nø5 Lillemor (til den nøgent solbadende unge smukke Rikke) "Hvorfor
tager du egentlig altid solbad her, hvor alle kan se dig, i forhaven. Bag
huset kan du ligge i fred for nysgerrige blikke og ikke forarge nogen?
RIKKE: Jeg hader, når folk stiller spørgsmål, og så selv besvarer dem"

Nø5 Og så mangen en god opfindelse er der til, at det er som en
kvindebarm: nyttigt og samtidig rart. Nietzsche

nø5 Unge damer i gennemsigtige bluser tror, de kan vinde slaget
med deres to batterier.Enhver artilleriekspert vil imidlertid kunne fortælle
dem, at ucamoufleret skyts er strategisk værdiløst.
James Stewart

nø6 At tie sandhed, er at begrave guld.Danske
Ordsprog

Nø6 Den nøgne sandhed fængsler ikke mennesker halvt så meget som
de let tilslørede halve sandheder. Jean Cocteau

Nø6 Det er et interessant spørgsmål, hvor mange der ville beholde
deres position i samfundet, hvis de blev berøvet deres tøj. Henry
Davis Thoreau

Nø6 Det er klart nok at en vis kultur er fornøden, før en følelse
som kærlighed kan opstå. Før den kvindelige kjole var til, var der ikke
kvinder, men kun hunner, og før der var kvinder var der ikke kærlighed til.
Georg Brandes1842-1927

Nø6 Jeg kan berolige alle mænd: der er intet nyt under kjolen.
Otto Ludwig

nø6 Kvindens hele væsen er en hemmelighed som bør bevares.
Karen Blixen

Nø6 Modesty died when clothes were born.Mark Twain

Nø6 Vi burde tænke, som om enhver kunne se ind i vor inderste
bevidsthed. Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

Nø6lø Klæder er kroppens bedrag. Hans Lohberger

Nø7 Kroppe er ikke det stof drømme laves af

Nø7 Der tales om masker, forestillelse og kunstlethed, og det er
alt sammen mangen god diskussion værd; med lad os så erkende, at sjælene
lige så lidt som legemerne er skikkede til at gå nøgne om. Nis Petersen

Nø7 Hum havde alt for meget sminke, og alt for lidt tøj på. Det er
altid et godt tegn på, at en kvinde har problemer. Oscar Wilde

nø7 Man skal aldrig give en kvinde noget, som hun ikke kan have
på om aften. Oscar Wilde

Nø7 Mændene ser ikke på klæder. Man forelsker sig ikke i en kvinde
på grund af den kjole, hun har på. André Maurois

nø7 Perhaps truth is a woman, who has reasons for not revealing
her reasons. Nietzsche

nø8 I mine erotiske fantasier sker der aldrig det, at nogen
elsker mig for mit intellekt. Nora Epron

Nø9 I legen står mennesket nøgent foran sin gud.
Platon

Nø9 Uden er stort, ja eventyrligt mod til at ville sig selv i
guddommelig nøgenhed, når ingen til virkelig frigjorthed.
Henrik Pontoppidan

Nødv When things come to the worst, they generally mend. Susanna
Moodie

nøg8 Sex appeal is only a dirty name for abit of life-flame. No
man works so well and so successfully as when some woman has kindled alittle
fire in his veins. DH Lawrence

nøg8 Sex og fester er de to eneste ting, hvor man rent faktisk skal
være til stede. Andy Warhol

nøg8 Uden begæret keder kvinder mig ubeskriveligt. Camus

nøgKU Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt. Men hvis
jeg var tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være kunstnerisk,
smagfuldt, patriotisk og en udviklende religiøs oplevelse.
Shelley Winters

nølø Det udtryk, en kvinde bærer på sit ansigt er langt vigtigere
end de klæder, hun bærer på sin krop. Dale Carnegie

Nøxhindr Jeg ville aldrig gå med en lårkort kjole. Det fjerner det
hemmelighedsfulde og giver manden en fornemmelse af, med et blik at kunne se
alt. Det svarer til at sluge maden uden at tygge den. Sophia Loren