statistik over anmeldelser af kriminalitet
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 18:57

Som det er kommet frem, så registrerer politiet flere steder kun en brøkdel
af de anmeldelser, der kommer ind.

OG der er masser af ting, man slet ikke gider rykke ud til, og som derfor
ofte ikke kommer i nogen statistik.

Men disse (manglende) data mener en som CRL, man kan bygge på viden på.

Konklusion, man kan KUN regne nogenlunde med tal over *grov vold*, som dog
trods alt ofte bliver registreret.

Derudover VED man, at op mod tusinde bandemedlemmer alle begår kriminalitet
i København alene, og de er IKKE i brummen, og derfor ikke regnet med, når
man optæller antallet af kriminelle handlinger.
Mørketallene er enorme, og lysetallene derfor ikke mange potter pis værd.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-09-08 19:34

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Som det er kommet frem, så registrerer politiet flere steder kun en
> brøkdel af de anmeldelser, der kommer ind.

Ja, som du muligvis ved, er tendensen til at anmelde stort og småt jo
stigende.

Eller rettere sagt: Det "ved" du ikke, for du vil nemlig ikke vide det. For
det strider imod dine egne ønsker til, hvad forklaringen på den "stigende
kriminalitet" skal kunne være.

Fra : JBH

Dato : 19-09-08 02:44

> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Ja, som du muligvis ved, er tendensen til at anmelde stort og småt jo
> stigende.

Naturligvis, skal det da være en tilfældig politimand som afgør om en
forbrydelse er alvorlig eller en bagatel.

> Eller rettere sagt: Det "ved" du ikke, for du vil nemlig ikke vide det.
> For det strider imod dine egne ønsker til, hvad forklaringen på den
> "stigende kriminalitet" skal kunne være.

Det må du jo vide som "statistikekspert" Statistikker er en sjov størrelse..
I Århus f.eks mener Politiet ikke der er problemer med kriminelle
indvandrere, trods det at de lokale melder om massive problemer. Politiet
undlader blot at registrere de kriminelles etnicitet, så er den ged
barberet..

/JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-09-08 07:39

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> Naturligvis, skal det da være en tilfældig politimand som afgør om en
> forbrydelse er alvorlig eller en bagatel.

Egentli ikke, men det er jo en helt anden sag. Pointen er, at historien på
ingen måde underbygger Knuds teori om, at mængden af kriminalitet er
stigende. Tværtimod viser den jo blot, hvorfor antallet af anmeldelser
stiger: Folk er begyndt at anmelde bagateller.

> [...]
> kriminelle indvandrere, trods det at de lokale melder om massive
> problemer. Politiet undlader blot at registrere de kriminelles etnicitet,

Tror du virkelig, det hænger sådan sammen?

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 10:10

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> kriminalitet er stigende. Tværtimod viser den jo blot, hvorfor
> antallet af anmeldelser stiger: Folk er begyndt at anmelde bagateller.

Nå, det tror du? Folk gider snart ikke anmelde noget som er mindre end mord,
for det har politiet slet ikke ressourcer til at tage sig af.

Her er lige dagen bagatel-sag, som viser hvordan det kører generelt:

»Jeg stopper en af betjentene og siger, at vi har et vidne, som siger, at
den Peugeot derovre har kørt i meget høj hastighed. Det kan da ikke være
rigtigt, at der ikke skal laves en rapport«, siger Thomas Milfeldt.

Men endnu en gang er meldingen klar.

Betjenten fortæller Thomas Milfeldt, at der ikke vil blive optaget rapport,
når der ikke er tale om personskader, hvorefter betjentene forlader stedet
med formaninger om, »at fordelen ved, at de ikke optog rapport er, at ingen
af de involverede ville få en bøde eller klip i kørekortet«.

Vagtchefen afviste hjælp
Senere om aften kontakter Thomas Milfeldt igen Vestegnens politi, på
opfordring fra Falck, for at høre om de har fjernet bilerne fra motorvejen.

Ved samme lejlighed spørger han den vagthavende om det kan passe, at de ikke
ville optage en rapport i forbindelse med ulykken.

»Det sagde de, at de slet ikke havde ressourcer til. Reglerne var, at hvis
ulykken var sket i køreretningen på motorvejen, og der ikke var tale om et
frontalt sammenstød, og der ikke var personskader, så blandede politiet sig
udenom«, fortæller Thomas Milfeldt.

Snart kan vi vel at statistikken se at der ulykkerne på motorvejen er faldet
drastisk.

Har du også en teori om, at der ikke er flere skudepisoder end sædvanlig i
København? Hvis folk ikke hørte skuddene, OG der var sårede, så ville
politiet nok "glemme" dem, og du kunne sove roligt videre.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-09-08 10:18

> Nå, det tror du? Folk gider snart ikke anmelde noget som er mindre end
> mord, for det har politiet slet ikke ressourcer til at tage sig af.

Ja, jeg ved godt, at du ville ønske, at det hang sådan sammen.

Men vi ved jo begge - eller burde i hvert fald vide - at der er lavet en
undersøgelse, som viser, at danskernes anmeldetendens er steget kraftigt i
de senere år.

Men det havde du måske lige glemt til lejligheden?

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 10:45

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Ja, jeg ved godt, at du ville ønske, at det hang sådan sammen.

Hvorfor i alverden skulle jeg ønske det? JEG ønsker et velfungerende og
harmonisk samfund. DU ønsker åbenbart et disharmonisk
korrigere-virkeligheden-væk samfund.

Når det kommer frem at konkrete politistationer rapporterer en femtedel af
anmeldelserne, hvordan skal vi så kunne bruge statistikkerne?

Som du kunne se på TV i går så, ikke alene undlader politiet at rykke ud til
personskader, men de svindler ved at undlade at overhovedet at notere at de
har fået anmodningen. Gider DU ringe til politiet, hvis nogen står og er ved
at slå din dør ind?

Under alle omstændigheder, så skal de da nok få "opdraget" folk, til at lade
være med at anmelde andet, end det man skal have forsikringspenge for.

Skatterne stiger med en naturlovs regelmæssighed, og samfundets
kompleksistet gør at vi får mindre og mindre for pengene, eller det føles
sådan fordi der til stadighed introduceres nye om komplicerende ting alle
vegne, - efter devisen "Kan den tage den, så kan den også tage den, og kan
den . . . " - og til sidst når vi det berømte "strå der brækkede kamelens
ryg".

Men halvdelen af befolkningen kan så blive psykologer og den anden være
patienter, så går det nok alligevel.

Mange har troet, som de fjogede fjolser inden for finansieringssektoren, at
man bare kan vokse og vokse og vokse i det uendelige. Man har den
marxistiske idé, at "tingene gør det man nævner", så bare man "siger" det
hele vil fortsætte, så MÅ det jo da komme til at passe.
Også dine Radikale medsammensvorne har denne idé om, at man kan italesætte
virkeligheden, de så fx NUL problemer ved masseindvandring, en idé som du jo
så også kopierede, - og fik et regulært chok, da det viste sig at
ønsketænkning ikke er nok.

Men vi skal nok komme ind i virkeligheden verden, nu hvor jubeloptimismen
ser ud til at rinde ud, - og så kan I sidde og hygge jer med teorierne om
hvor vidunderligt det er med globalisering og deregulering, mens jobbene
siver væk og priserne går mod nord.

Måske kan du få et job med at korrigere ubehagelighederne væk?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-09-08 10:51

> Hvorfor i alverden skulle jeg ønske det?

Fordi det passer godt med dit verdensbillede.

> JEG ønsker et velfungerende og harmonisk samfund.

Det er muligt, men der er noget, du ønsker endnu mere, og det er at kunne
holde fast i dit eget billede af, hvordan verden ser ud. Det er jo faktisk
også en form for stabilitet på et noget mere jordnært og personligt plan.

> DU ønsker åbenbart et disharmonisk korrigere-virkeligheden-væk samfund.

Du elsker at gentage dig selv, og håber vel sagtens, at nogen før eller
siden glemmer, at du er den eneste af os to, der har brug for at manipulere
med statistikkerne.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 14:06

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> kunne holde fast i dit eget billede af, hvordan verden ser ud. Det er
> jo faktisk også en form for stabilitet på et noget mere jordnært og

Det må da siges at være projisering så det gør noget, JEG har fulgt med i
hvad der sker i samfundet, mens du afviser at der overhovedet sker
ændringer.

Mit *verdensbillede* har altid været at forsøge at forstå verden som den ER
og ikke som mange synes den burde være. Det fik jeg tæsk for i
marxismetiden, og da jeg kunne se hvad en masseindvandring kunne føre til.

Jeg husker, da jeg først begyndte at læse islamiske kilder, og blev rystet.
Jeg mente man ville kunne bruge de aggressive vers til at radikalisere unge,
hvis man ville det. DU alviste totalt, at det skulle være muligt, det var
bare mig der var totalt skudt i knolden. Nu har vi så terrorplanlægning, OG
skal til at bruge penge på at forsøge at holde en radikalisering af de unge
borte. I UK bruger man kæmpemidler for at forsøge at holde radikaliseringen
i skak.

Jeg fik desværre også i det tilfælde, ret. Men du hængte dig i et statisk
verdensbillede, og i det, kunne man kun være troende som danskere er, og man
kunne slet ikke blive "ophidset" over hellige tekster, som opfordrer til
drab. Men er du blevet klogere? Formodentlig ikke, du foretrækker din
forældede tankegang for en kommen a jour med virkeligheden.

En lille bid fra i dag:

Den nye danske animationsfilm »Rejsen til Saturn« gør grin med religiøs tro,
men styrer med vilje uden om islam på trods af, at en af hovedpersonerne er
muslim. »Det er simpelthen for følsomt et område,« siger filmens instruktør
Thorbjørn Christoffersen.

Af Kristian Lindberg
Torsdag den 18. september 2008, 22:30

Sikkert for følsomt til at du kan overtale dig selv til at se det i øjnene.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 22:43

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Fordi det passer godt med dit verdensbillede.

Her er lidt mere til vores verdensbilleder:

I Vollsmose bliver størstedelen af alle politianmeldelser trukket tilbage og
ender i stedet hos lokale imamer, der udmåler en passende straf. Politiet
mener, den parallelle retspraksis underminerer deres arbejde - og lader
kriminelle slippe for straf efter dansk lov
Politiet i Vollsmose oplever, at op mod 90 procent af alle anmeldelser
bliver trukket tilbage efter få dage, fordi imamer og andre magtfulde mænd i
området selv løser sagerne.

"Som det er i dag, er der jo kriminelle, der aldrig får en straf efter dansk
retspraksis," siger Torben Aagard, der er betjent i Odense-bydelen.

Han fortæller, hvordan der eksisterer et retsligt parallelsamfund, som gør
det meget svært for politiet at udføre deres arbejde:

"Selvfølgelig er der mange herude, som lever efter dansk lov, men så længe,
de ikke tør stille sig op mod de andre, er det svært at stille noget op,"
siger Torben Aagaard.

Han mener, der bliver brugt penge, trusler og sommetider også vold i
forsøget på at løse konflikterne internt i de muslimske miljøer.

-----------

Og parallelsystemerne skal kædes sammen på en eller anden måde, mener
professor i islamisk teologi og sharia-ret Jørgen S. Nielsen, der i mange år
har studeret islamisk retskultur i Storbritannien:

"Der bliver uvægerligt konflikter, hvis man ikke på en eller anden måde
skaber en berøringsflade mellem de to systemer," siger han, men forklarer,
at det ikke nødvendigvis skal ske gennem reel implementering af sharia-ret:

"Man skal ikke implementere arabisk ret i vores nationale retssystem, men
man skal tillade en vis fleksibilitet, så forskellige kulturer og individer
finder pusterum," siger han.

Jørgen S. Nielsen peger desuden på, at problematikken måske forbedres med
tiden:

"Udvandringen fra for eksempel Libanon er sket fra nogle bestemte områder,
og de reetablerer sig så i Danmark. Kulturen vil ændre sig gennem nogle
generationer, for der sker et slags skred mod at de yngre og mere
veluddannede forsøger at bryde løs fra mindretalssamfundet," siger han.

----

Vidunderligt, om kun nogle få generationer så vil harmonien indfinde sig

Fra : N_B_DK

Dato : 20-09-08 21:36

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> og håber vel sagtens, at nogen før
> eller siden glemmer, at du er den eneste af os to, der har brug for
> at manipulere med statistikkerne.

Bare rolig, vi er mange der ved det er din specialitet.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : @

Dato : 19-09-08 14:32

On Fri, 19 Sep 2008 11:44:32 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Men halvdelen af befolkningen kan så blive psykologer og den anden være
>patienter, så går det nok alligevel.

eller

vi uddanner os til frisører,

og lever i al fremtid af at klippe hinanden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/