Anbefaling af Mercedes værksted i Københav~
Fra : Henning

Dato : 18-09-08 19:32

Hvilket værksted kan anbefales uden de ripper mig for en formue hver
gang? Krav: De skal vide hvad de laver samt være godkendte til at
stemple servicebog!

Fra : KASO

Dato : 18-09-08 20:28

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvilket værksted kan anbefales uden de ripper mig for en formue hver
> gang? Krav: De skal vide hvad de laver samt være godkendte til at
> stemple servicebog!

"Godkendt til at stemple servicebog"?

Ethvert værksted kan stemple en servicebog - blot de har et stempel. Garanti
er ikke afhængig af at det er et autoriseret værksted.

Fra : Mogens

Dato : 18-09-08 21:05

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Godkendt til at stemple servicebog"?
> Ethvert værksted kan stemple en servicebog - blot de har et stempel.
> Garanti er ikke afhængig af at det er et autoriseret værksted.

Ja KASO - og det er sgu lidt underligt. Min Peugeot firmabil serviceres på
servicekontrakt af Toyota. Den har dog pt. en fejl med svinghjul / kobling,
hvor Toyota nu beder mig aflevere den til Peugeot. Evt. regning til Toyota -
fagre nye verden :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-09-08 22:11

> "Godkendt til at stemple servicebog"?
>
> Ethvert værksted kan stemple en servicebog - blot de har et stempel.
> Garanti er ikke afhængig af at det er et autoriseret værksted.

Lad mig gætte:
Det skal forstås som at de laver et arbejde så Mercedes stadig anerkender
garantireparationer.
Alternativt at det andet værksted selv overtager garantienforpligtigelserne.
Derfor kan langt fra alle værksteder påtage sig opgaven.

Men Henning bad om et konkret værksted som kunne anbefales og ikke en
diskussion af om garanti dækker eller ej, så jeg vil ikke yderligere
ødelægge tråden med snik snak.

Mvh Niels

Fra : Mogens

Dato : 19-09-08 05:19

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> Men Henning bad om et konkret værksted som kunne anbefales og ikke en
> diskussion af om garanti dækker eller ej, så jeg vil ikke yderligere
> ødelægge tråden med snik snak.

Rolig nu - snik snakken kunne evt udvide folks horisont desangående og
frembringe flere forslag til værksteder !!

Fra : Henning

Dato : 19-09-08 12:49

On Thu, 18 Sep 2008 23:10:35 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Lad mig gætte:
>Det skal forstås som at de laver et arbejde så Mercedes stadig anerkender
>garantireparationer.

Korrekt - bilen er 7 år gammel, men så vidt jeg har forstået gælder
den 30 årige rustgaranti kun hvis bilen serviceres og rust-checkes hos
autoriseret værksted. Jeg håber så på at f.eks. Automester el.lign. er
"autoriserede" og der ikke opstår garantiproblemer såfremt der måtte
opstå de kendte rustproblemer. Så det er såmænd bare sådan et værksted
jeg leder efter
P.S. Husk nu på, at København ikke er specielt stor! For alle I der
ikke bor her dækker det nok hele Sjælland, men for os fastboende er
der altså helt faste grænser mod forstæderne

Fra : TDN

Dato : 19-09-08 16:24

> [...]
> ikke bor her dækker det nok hele Sjælland, men for os fastboende er
> der altså helt faste grænser mod forstæderne

Jeg er ret sikker på Mercedes vil underkende et rustcheck hos en ikke
autoriseret Mercedes forhandler, jeg kan heller ikke tro det kan koste mange
kr. hos Mercedes at få det udført. Så kan du lade resten af service og rep.
udføre hos en ikke aut. forhandler da der ikke er nogen garanti i klemme
længere hvis den er 7 år gammel.

Mvh
Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 19-09-08 23:55

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og rep. udføre hos en ikke aut. forhandler da der ikke er nogen garanti i

Det er ikke helt rigtigt - det med service i hvert fald.
Når man snakker om rust på Mercedes er det typisk på W210'ere.
De fleste af dem er ved at nå 8 års grænsen der er den mest interessante i
rustsammenhænge (mener faktisk at det har været 7 år, men at den er
udviddet).
Man skal nemlig huske at skelne mellem rustgaranti og rustkulance.
Rustgarantien gælder som nævnt i 30 år.
Rustkulancen er dog noget anderledes. For at få lavet rust pr. kulance uden
selv at skulle have pungen op af lommen, skal følgende være overholdt:
1. Bilen skal have ALLE service overholdt på et autoriseret MB-værksted. Og
det er virkelig *alle* service.
2. Bilen skal være under 8 år.
3. Rustarbejdet skal godkendes af MB, og udføres på et autoriseret
MB-værksted.

Hvis bilen er over 8 år gammel (fra 1. indregistrering) er der egenbetaling
på reperationen. Typisk vil den være 70%
Man kan godt få udført rustarbejde pr. kulance flere gange på den samme bil
hvis kravene er overholdt.

Rådet til Henning må derfor først pog fremmest baseres på hvordan
servicehæftet ser ud - hvis det er rustspøgelset der spøger.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
Der selv har en W210'er E320CDI Avantgarde der har været turen igennem.