MS Windows
briani 27239
Fremstilling af boot-diskette
Fra : Toke Gaarde Schmidt

Dato : 19-09-08 23:16

Hej læser

Med Windows 98 kunne man fremstille en bootdiskette, hvis man satte
win98-CD'en i drevet. Kan det samme lade sig gøre med styresystemet Windows
XP ?

På forhånd tak !

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 23:37

Toke Gaarde Schmidt wrote:
> [...]

Var det ikke lettere at holde fast i din tråd fra kl. 21:18 ?

Mvh Ebbe

Fra : Dr.Xerox

Dato : 19-09-08 23:31

"Toke Gaarde Schmidt" <redfish@sol.dk> skrev i en meddelelse news:48d424a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Med Windows 98 kunne man fremstille en bootdiskette, hvis man satte win98-CD'en i drevet. Kan det samme lade sig gøre med

Til XP skal du bruge 6 disk, dem kan du få hos Microsoft.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=535D248D-5E10-49B5-B80C-0A0205368124

Fra : Toke Gaarde Schmidt

Dato : 20-09-08 15:16

Programmet fra MS fungeret kun, hvis man har et diskettedrev. Det har jeg på
dxen ene af mine PC'ere, men kke på den nyhe. Den gamle kan jeg jo ikke
arbejde med.

Mvh

Toke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-08 16:19

"Toke Gaarde Schmidt" skrev i en meddelelse
> Programmet fra MS fungeret kun, hvis man har et diskettedrev.

Ja - men der blev spurgt efter disketter - og de kræver jo et
diskettedrev

Men ellers kan du jo bare lave en boot CD ud fra disketterne på den, der
har et diskettedrev, hvis det også har en brænder - det kan f.x. gøre i
Nero.

Og i øvrigt kan du boote fra din XP CD....

Jan

Fra : Toke Gaarde Schmidt

Dato : 20-09-08 15:08

Jeg har IKKE diskettedrev på min nye computer, men CD-ROM-drev. Den skal
kunne fremstille de 6 disketter disketter til min gamle computer, der ikke
vil boote.

Mvh

Toke

Fra : jda

Dato : 20-09-08 15:16

Sat, 20 Sep 2008 16:07:52 +0200 wrote Toke Gaarde Schmidt in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> kunne fremstille de 6 disketter disketter til min gamle computer, der ikke

Måske er det her noget du kan bruge
http://www.ultimatebootcd.com/
Hvis det er til installation af XP må du nok finde et sted du kan låne en
PC og lave de seks floppyer
--
Jakob

Fra : Rado

Dato : 20-09-08 15:18

On Sat, 20 Sep 2008 16:07:52 +0200, "Toke Gaarde Schmidt"
<redfish@sol.dk> wrote:

>Jeg har IKKE diskettedrev på min nye computer, men CD-ROM-drev. Den skal
>kunne fremstille de 6 disketter disketter til min gamle computer, der ikke
>vil boote.

Hvad med at flytte CD crevet over i den gamle midlertidigt, og så
boote på CDen?

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Hauge

Dato : 20-09-08 16:15

Toke Gaarde Schmidt wrote:
> Jeg har IKKE diskettedrev på min nye computer, men CD-ROM-drev.

Et USB-floppy-drev koster ikke mange kroner, så måske det ville være en
ide?!

Mvh Hauge

Fra : JYH

Dato : 21-09-08 11:30

Hauge wrote:

> Et USB-floppy-drev koster ikke mange kroner, så måske det ville være
> en ide?!

Kan man boote fra et USB floppy drev?

Fra : Hauge

Dato : 21-09-08 11:42

JYH wrote:
> Kan man boote fra et USB floppy drev?

Jæp.

Mvh Hauge

Fra : Edmund

Dato : 21-09-08 11:54

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

og hvordan får man bootinfo fra cd over på USB floppy drev

Mvh Edmund

Fra : Henning

Dato : 21-09-08 12:42

On Sun, 21 Sep 2008 12:54:04 +0200, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
Forudsat din pc understøtte USB-boot!

>og hvordan får man bootinfo fra cd over på USB floppy drev

Du bliver ved med din cd Hvad er der så specielt med den cd, der
gør at du ikke kan hente en bootdiskette fra f.eks. www.bootdisk.com ?

Fra : Edmund

Dato : 21-09-08 13:19

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> On Sun, 21 Sep 2008 12:54:04 +0200, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>

> Du bliver ved med din cd Hvad er der så specielt med den cd, der
> gør at du ikke kan hente en bootdiskette fra f.eks. www.bootdisk.com ?

Blive ved næ jeg er ny her i tråden

Har en linux bootcd og en diskette til start af xp jeg kunne tænke mig af få
til at virke med usb pen

Mvh Edmund