MS Windows
briani 27239
Seneste opdateringer gør mine maskiner lan~
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 16:29

Hej.

Efter de seneste opdateringer fra Microsoft, er mine maskiner blever meget
langsomme. Jeg har desværre ikke overblik over de 6 opdateringers "navne",
men vil da lige høre om andre har oplevet det samme?

Jeg har nu genoprettet min maskine til den 8/9 2008 og der er mærkbar
forbedringer - det er nemlig før de omtalte 6 opdateringer. Så nu er
makinerne sat til, at updates ikke skal installeres automatisk. Det har jeg
det omvendt ikke helt godt med, da min grundholdning er, at der må jo være
en årsag til, at der kommer nye opdateringer løbende....

Har I også oplevet langsommere maskiner efter de seneste opdateringer?

Kører XP Home incl. SP3 (og den har ikke gjort maskinerne langsommere)

mvh

Jesper

Fra : John

Dato : 19-09-08 17:32

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> Har I også oplevet langsommere maskiner efter de seneste opdateringer?

Blandt sikkerheds-software er meget nyt og meget godt, men det det gode er
ikke altid nyt, og det nye ikke altid godt!

Jeg har skrottet både IE7 samt AVG 8 Free antivirus, som sløvede min pc så
meget, at det var et dagligt irritationsmoment.

Kører herefter IE6 samt gratis Spyware Terminator (med open source Clam
antivirus), og min pc m/ XP Pro sp3, er nu uden sløvsind.

John :)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-08 13:42

Hej John, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]

Vist ikke noget at mærke her.

"Vist" fordi min systemdisk brød sammen (fysisk, hardware) fredag aften
inden 9. september. (9. september huskes automagisk, fordi det var da,
at jeg installerede alt fra bunden).

Dvs. der er nogle dages pause fra alt kørte normalt til pc'en igen
kunne anvendes. Dens slags kan måske forvrænge ens
hastighedsfornemmelse, hvorfor jeg tager det "vist" forbehold.

Men det er i givet fald i småtingsafdelingen, *hvis* der overhovedet er
forskel, hvilket jeg ikke tror.

> Jeg har skrottet både IE7

Jeg har stadig ikke installeret den, ej heller før mit diskcrash.
Så sent som ved augustopdateringerne var der en sikkerhedspatch til
IE6. Når de holder op er sagen selvfølgelig en anden.

> samt AVG 8 Free antivirus, som sløvede min pc så meget

Den er enorm sløvende. Så at kalde det et irritationsmoment må være en
eufemisme.

Men man kan slå dens resident shield fra, hvorefter intet mærkes. Det
føles som forskellen på en 486 40 MHz cpu, hvor man pludselig får sin
Pentium 4 3.0 GHz igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-09-08 07:12

Fri, 19 Sep 2008 17:29:23 +0200, skrev "Jesper" <christop at
post1.dknet.dk> :

> [...]
>
>Har I også oplevet langsommere maskiner efter de seneste opdateringer?
>
>Kører XP Home incl. SP3 (og den har ikke gjort maskinerne langsommere)

Jeg har ikke mærket nogen ændringer, men det kan da godt være at der
nogle af dine programmer - f.eks. antivirus eller andre der starter
automatisk - ikke arbejder så godt sammen med SP3. Prøv at deaktivere
dem en ad gangen, så kan det være du finder ud af hvilke af dem det er
der sløver.

Vedr. automatiske opdateringer, så kan du indstille Windows til kun at
give besked når der er nye opdateringer. Gøres i Sikkerhedscentret.

Hilsen Lars