Forlængerledning til ADSL
Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-07-01 20:59

Fra Proaccess routerens 4 hub
trækker jeg et patch kabel til
RJ45 dåse (tidligere anvendt til ISDN) videre ad
8 ledet kabel til
RJ45 dåse videre ad
8 ledet kabel til
RJ45 dåse (med slutmodstand på de 4 ledere 3-4-5-6) og afslutter med
patch kabel til
PC netkort

.... hvorfor kan DHCP'en ikke finde IP-adresse???

Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-01 21:23

"Jesper Sloth" <jespersloth@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Fra Proaccess routerens 4 hub
> RJ45 dåse (med slutmodstand på de 4 ledere 3-4-5-6)
> ... hvorfor kan DHCP'en ikke finde IP-adresse???

Du skal da ikke have slutmodstande på et netkabel!

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-07-01 23:19

Slutmodstandene sidder der fordi det har været anvendt til ISDN

Skal jeg pille dem af?

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b5c877a$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-01 23:40

> Slutmodstandene sidder der fordi det har været anvendt til ISDN
> Skal jeg pille dem af?

Ville nok være en god ide....

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dan Mortensen

Dato : 24-07-01 17:14

On Tue, 24 Jul 2001 00:40:05 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>"Jesper Sloth" <jespersloth@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Ville nok være en god ide....

Det er heller ikke de rigtige pin's du bruger. Det skal være 1+2 3+6.

/Dan MOrtensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-07-01 18:06

"Dan Mortensen" <damo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er heller ikke de rigtige pin's du bruger. Det skal være 1+2 3+6.

Jeg bruger ingen pins.
Og Jesper skriver blot hvor modstandende sidder, ikke hvilke han bruger.
Endelig er det ligegyldigt hvilke par i PDS-kablet der benyttes.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dan Mortensen

Dato : 24-07-01 20:41

On Tue, 24 Jul 2001 19:06:10 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
> [...]

>Og Jesper skriver blot hvor modstandende sidder, ikke hvilke han bruger.
>Endelig er det ligegyldigt hvilke par i PDS-kablet der benyttes.

Det er ligegyldigt, sålænge at det virker. I Cat5e kabler er de
forskellige par ikke twisted lige hårdt (der er forskellige antal
twist pr meter).

På et eller andet tidspunkt, skal Jesper jo have sat et stik på, og så
er det ikke ligemeget hvad for nogle pin's han bruger.

/Dan MOrtensen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 24-07-01 21:45

Jeg ønsker at anvende eksisterende kabling (8 ledere) brugt til ISDN i en
opstilling der (måske) kan tegnes sådan:

NT -- RJ45 dåse --- RJ45 dåse --- RJ45 dåse
| | |
(PC) (PC) PC

som netværk / "forlængerledning" til ADSL signal (fra PSTN) i en opstilling,
der (måske) kan tegnes sådan:

-- RJ45 dåse --- RJ45 dåse --- RJ45 dåse
| | |
router* PC

dvs, at ISDN nedlægges (NT boksen pilles fra) og ADSL kommer fra router*
(som er skillefilter/modem/router/hub) via patch kabel (cat5) op i den
første RJ45 hun. Signalet løber så i det gamle ISDN kabel (8 ledere
lige-igennem) 'forbi' 2. RJ45 dåse til 3. RJ45 dåse. Derfra trækker jeg
patch kabel (cat5) til PC netkortet.

---

Der er en slags signal igennem; men DHCP kan ikke finde IP-adresse.
Jeg takker for de gode indspil så langt - har endnu ikke testet det hele.
Håber tegningen giver mening.

Fra : Jesper Sloth

Dato : 25-07-01 22:06

Jeg vil kun tilføje én ting: