Tæller 1-100% ?
Fra : Kasper Bengtson

Dato : 18-09-08 11:24

Hej. Jeg har brug for en HTML kode, som kan tælle fra 1-100% på
et par sekunder. Sådan at det ligner at siden loader. Det må også
gerne være en slags animation.

Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.

Mvh. Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 18-09-08 11:45

Kasper Bengtson wrote:

> Hej. Jeg har brug for en HTML kode, som kan tælle fra 1-100% på
> et par sekunder. Sådan at det ligner at siden loader. Det må også
> gerne være en slags animation.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Det kan de sikkert i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, men
ellers kan du sikkert også selv finde det ved hjælp af Google med et par
søgetermer i stil med "progress bar javascript".

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-09-08 13:45

Kasper Bengtson skrev:
> Hej. Jeg har brug for en HTML kode, som kan tælle fra 1-100% på
> et par sekunder. Sådan at det ligner at siden loader. Det må også
> gerne være en slags animation.

http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/splash/index.php

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-09-08 20:36

Kasper Bengtson wrote:
> Hej. Jeg har brug for en HTML kode, som kan tælle fra 1-100% på
> et par sekunder. Sådan at det ligner at siden loader. Det må også
> gerne være en slags animation.

Hvorfor skal brugernes tid spildes med den slags pjat? Send siden med det
samme.

Erik Ginnerskov

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-09-08 21:01

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvorfor skal brugernes tid spildes med den slags pjat? Send siden med det
> samme.

Hvis det er en såkaldt tunnelside er det
ganske rigtigt noget pjat.

Men hvis man vil overføre flere hundrede
kilobyte billedfiler kan det nu være meget
nyttigt.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-08 22:48

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Men hvis man vil overføre flere hundrede
> kilobyte billedfiler kan det nu være meget
> nyttigt.

Jeg kan heller ikke se det nyttige i det, browserne
har i forvejen en funktion nederst i vinduet, der nok
skal fortælle hvad der sker.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-09-08 12:11

Allan Vebel skrev:

> Jeg kan heller ikke se det nyttige i det, browserne
> har i forvejen en funktion nederst i vinduet, der nok
> skal fortælle hvad der sker.

Som alle brugere stirrer stift på?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-09-08 17:12

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev

> Som alle brugere stirrer stift på?

Jeg gør, hvis siden er noget tid om at indlæses, med mindre jeg har åbnet
den i et faneblad og kigger videre i et andet faneblad imens.

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-09-08 10:39

On 19 Sep., 18:12, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> Jeg gør, hvis siden er noget tid om at indlæses, med mindre jeg har åbnet
> den i et faneblad og kigger videre i et andet faneblad imens.

Jeg er meget utålmodig, så hvis en side er mere end 5-10 sekunder om
at loade, klikker jeg væk, fordi jeg så formoder, der er noget galt
med sidens kode (eller serveren).
Men det var nok ikke det, som mentes med spørgsmålet.
;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-09-08 23:17

Rune Jensen skrev:

> Jeg er meget utålmodig, så hvis en side er mere
> end 5-10 sekunder om at loade, klikker jeg væk

Og hvis der også skal hentes et script og noget
grafik til at vise at der hentes noget stort hjem, tager
det endnu længere tid

Jeg har set mange fine forsøg på at lave sådan en
"loader", men IE har jo en i forvejen, hvad skal man
med to?

Jeg kan også se at Jørgen har lavet sit forsøg tilbage
i 2003, da vi havde nogle langsommere linjer, og en
del der også kørte på almindeligt telefonmodem.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-09-08 17:35

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Hvorfor skal brugernes tid spildes med den slags pjat? Send siden med det
> samme.

Det kunne jo være til mapper, hvor folk ikke bør komme i.

Jeg har tidligere i diverse mapper, hvor der ikke linkes direkte til, lagt
en sådan download animation hvorefter jeg skriver på skærmen:

Værsgod, næste gang du genstarter din maskine sletter den hele harddisken,
fordi du tillader dig at rode på andres systemer.

Det er naturligvis i de tilfælder, hvor folk vil se, hvad der ellers ligger
i en mappe - f.eks. et image mappe, og derfor ændrer i referencelinket.

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-09-08 15:27

Claus Tersgov wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Det kunne jo være til mapper, hvor folk ikke bør komme i.

Så er det da langt enklere at lægge en default.- eller index.-fil, som
omgående redirecter ud af mappen igen og til en lovlig side.

Erik Ginnerskov

Fra : Leif Neland

Dato : 21-09-08 21:35

Erik Ginnerskov skrev:

> Så er det da langt enklere at lægge en default.- eller index.-fil, som
> omgående redirecter ud af mappen igen og til en lovlig side.

Ja, men ikke nær så sjovt

Leif

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-09-08 22:52