Hvorfor gør for det her?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-09-08 20:56

Man kører på en to-sporet motorvej med hastighedsbegrænsning på 110 km i
timen.
Man kører 140 km/t i venstre bane.

Bagfra kommer der så en der blinker og signalerer personen vil forbi.

Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.

....blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Hvorfor gør folk så ofte det?

Fra : Søren C

Dato : 17-09-08 13:59

Fordi han vil ønsker at holde til højre hvilket du sandsynligvis ikke
gjorde siden det var nødvendigt at blinke af dig.
Oplever sq aldrig nogen blinke af mig medmindre jeg halvsover bag
rattet i venstre vognbane.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-09-08 21:01

> Fordi han vil ønsker at holde til højre

Jo, tydeligvis, men hvorfor skulle jeg så flytte mig for at han kunne trække
til højre?

> hvilket du sandsynligvis ikke
> gjorde siden det var nødvendigt at blinke af dig.

Har du læst hele problemstillingen?

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-09-08 21:22

Jens Thomsen skrev:

> Jo, tydeligvis, men hvorfor skulle jeg så flytte mig for at han kunne trække
> til højre?

Du bliver jo ligesom nødt til at trække ind til højre før han kan komme
forbi!

> Har du læst hele problemstillingen?

Jeg har. Kan ikke se andet problem end at du, eventuelt, mangler viljen
til at holde til højre.

/Kent Glerup

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-09-08 06:29

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in message

> Du bliver jo ligesom nødt til at trække ind til højre før han kan komme
> forbi!

Ja, men hvorfor skulle han forbi?
Han træk jo ind til højre foran mig så snart han var kommet forbi.

Det er _det_ der er pointen.

Hvorfor ikke bare trække til højre uden at skulle passere mig først?

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-09-08 14:47

Jens Thomsen skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in message
>
> Ja, men hvorfor skulle han forbi?
> Han træk jo ind til højre foran mig så snart han var kommet forbi.

Det skal han jo også hvis højre bane er fri!

> Det er _det_ der er pointen.
>
> Hvorfor ikke bare trække til højre uden at skulle passere mig først?

Du må nok hellere lige præcisere lidt. Satte han farten ned efter han
var smuttet forbi dig?
Eller fortsatte han med +140?

Hvis det sidste, så kørte han helt efter reglerne (bortset fra farten
selvfølgelig..)

/Kent Glerup

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:39

Jens Thomsen skrev:
> Ja, men hvorfor skulle han forbi?
> Han træk jo ind til højre foran mig så snart han var kommet forbi.
> Det er _det_ der er pointen.
> Hvorfor ikke bare trække til højre uden at skulle passere mig først?

Jeg tror du mangler noget i din forklaring.

For efter at havde overhalet dig er det da ganske normalt at trække ind
til højre, medmindre altså at der er flere han vil overhale.

Medmindre altså (det du måske mangler at skrive) han sætter hastigheden
ned efter at være kommet foran dig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : N/A

Dato : 18-09-08 17:44

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-08 00:44

On Sep 18, 7:28 am, "Jens Thomsen" <j...@nej.nej> wrote:
> "Kent Glerup" <k...@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in message

> Ja, men hvorfor skulle han forbi?
> Han træk jo ind til højre foran mig så snart han var kommet forbi.

Satte han så sin fart ned fra +140 til de 140 du kørte ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-09-08 07:48

> Ja, men hvorfor skulle han forbi?
> Han træk jo ind til højre foran mig så snart han var kommet forbi.

> Satte han så sin fart ned fra +140 til de 140 du kørte ?

Han ville forbi i venstre side, jeg trækker ind til højre hvor der var frit.

Han kørte forbi mig i venstre side.

Straks efter at have passeret mig kørte han ind til højre.

Hvorfor ikke bare trække ind til højre uden at bede mig flytte mig?
Det var jo åbenbart der han ville være...

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 08:54

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse

> Han ville forbi i venstre side, jeg trækker ind til højre hvor der var
> frit.
>
> Han kørte forbi mig i venstre side.
>
> Straks efter at have passeret mig kørte han ind til højre.

Du svarer ikke på om han efter overhaling sænkede farten igen?
Ellers var det jo bare en ganske almindelig overhaling (dog med noget høj
fart, men det er en anden diskution).

Kåre

Fra : Ego

Dato : 18-09-08 10:15

Jens Thomsen skrev:

> Han ville forbi i venstre side, jeg trækker ind til højre hvor der var frit.
>
> Han kørte forbi mig i venstre side.
>
> Straks efter at have passeret mig kørte han ind til højre.

Og fortsætter med sin fart, så gør han jo det han skal gøre: overhaler venstre om og trækker ind til
højre

> Hvorfor ikke bare trække ind til højre uden at bede mig flytte mig?
> Det var jo åbenbart der han ville være...

Vil du i fuld alvor mene, at du skal blive liggende i venstre spor med 140 km/t, og han skal køre
forbi i højre bane??

1. du kører for hurtigt.
2. du ligger i den forkerte bane
3. du må ikke legepolitibetjent
4. Der er meget forbudt at overhale indenom, som du opfordre den anden til at gøre: klip i kørekort
som minimum, Køre for hurtigt og overhaler højre om.

Hvis du ikke er enig i ovenstående, vil jeg kraftig opfordre til en orienterende køreprøve for dig,
den anden kendte åbenbart færdselsloven.

Kan du se problemet. Det er dig der skaber det.

Ego

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 10:40

> [...]
>
> Hvis du ikke er enig i ovenstående, vil jeg kraftig opfordre til en
> orienterende køreprøve for dig, den anden kendte åbenbart færdselsloven.

Aaaarrrrrhhhhh, han kørte jo 140+ på en 110 km/t strækning...

Kåre

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-08 11:29

"Kåre" skrev

> Aaaarrrrrhhhhh, han kørte jo 140+ på en 110 km/t strækning...

Motorspatruljerne går primært efter dem der kører for tæt på forankørende
(og de tager så også en fartmåling da der typisk også er lidt penge hente
der)

- Peter

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 12:06

> Motorspatruljerne går primært efter dem der kører for tæt på forankørende
> (og de tager så også en fartmåling da der typisk også er lidt penge hente
> der)

Det var heller ikke det jeg sagde.

Citat: "den anden kendte åbenbart færdselsloven.".
Jeg påpeger så at ham som udråbes til at være ham der kender færdselsloven,
også er ham der overhaler langt hurtigere end færdselsloven tillader. Så jeg
mener måske at det er en tilsnigelse at påstå han kender færdselsreglerne.

Kåre

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-09-08 12:13

Kåre wrote:
> [...]
> færdselsloven, også er ham der overhaler langt hurtigere end
> færdselsloven tillader. Så jeg mener måske at det er en tilsnigelse

Det tror jeg nu nok han gør. Faktisk er tror jeg ikke der er ret mange
billister i dette land, der ikke ved hvor høj max tilladte hastighed er, der
hvor de færdes. Men nogle af dem _vælger_ så at køre hurtigere...

Ebbe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-08 13:20

"Kåre" skrev

> Det var heller ikke det jeg sagde.

Skrev jeg det?

> [...]
> tillader. Så jeg mener måske at det er en tilsnigelse at påstå han kender

Et er at kende reglerne et andet er at overholde dem

- Peter

Fra : N/A

Dato : 18-09-08 17:44

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:42

Jens Thomsen skrev:
> [...]
> Hvorfor ikke bare trække ind til højre uden at bede mig flytte mig?
> Det var jo åbenbart der han ville være...

For at kunne overhale dig må han jo nødvendigvis køre hurtigere end dig.

Bliver han ved med det kan jeg ikke se der er noget der kan bringe dine
kropsvædsker på kogepunktet.

Hvis du er færdig med at overhale er det jo ganske naturligt at du
trækker ind i højre spor. Hvilket du tilsyneladende ikke gjorde før du
blev bedt om det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : N/A

Dato : 18-09-08 17:44

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-08 02:33

On Sep 18, 8:47 am, "Jens Thomsen" <j...@nej.nej> wrote:

> [...]
>
> Hvorfor ikke bare trække ind til højre uden at bede mig flytte mig?
> Det var jo åbenbart der han ville være...

Og overhale dig indenom ?

Du må undskylde, men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dit
oprindelige indlæg ?!?!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-08 04:32

On Sep 18, 12:28 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
> (og de tager så også en fartmåling da der typisk også er lidt penge hente

Manglende afstand er IMO også langt farligere end selv ret høje
hastighedsovertrædelser.

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 12:07

> [...]
> der)

Manglende afstand er IMO også langt farligere end selv ret høje

Nåh, så er det derfor det er i orden at hjerne afsted...

Kåre

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:44

Christian B. Andresen skrev:
> Manglende afstand er IMO også langt farligere end selv ret høje
> hastighedsovertrædelser.

Men har desværre ikke helt samme interesse.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-08 05:29

On Sep 18, 1:07 pm, "Kåre" <ka...@megajam.dk> wrote:

> Manglende afstand er IMO også langt farligere end selv ret høje
> hastighedsovertrædelser.

> Nåh, så er det derfor det er i orden at hjerne afsted...

Næ, og det gør jeg skam heller ikke.

Men jeg holder altid god afstand.

Fra : N/A

Dato : 18-09-08 17:44

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-09-08 21:05

On Wed, 17 Sep 2008 21:55:58 +0200, "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> [...]
>
>Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
>
>...blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Kunne det evt. have noget at gøre med, at vi har højrekørsel her i
"kommunen"?

Det kunne også være et udslag af, at folk aldrig forsømmer en
lejlighed til at belære andre, forstået på den måde at han vil
demonstrere for dig, at derinde skulle du have befundet dig for længe
siden.

Det bruges en del på 3-sporede veje, hvor man fra 1. bane kører på
tværs til 3. bane lige bag delikventen, for derefter at køre på tværs
til 1. bane igen.

Sådan en rigtig skolemesterhistorie.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-09-08 12:16

Folmer Rasmussen wrote:

> Det bruges en del på 3-sporede veje, hvor man fra 1. bane kører på
> tværs til 3. bane lige bag delikventen, for derefter at køre på tværs
> til 1. bane igen.

Som jeg husker det, skal man lige holde en pause og orientere sig igen, når
man skifter fra 2. bane til 3. bane. Så den der med "tværs over" er sådan
set et eksempel på hvordan det ikke skal gøres

> Sådan en rigtig skolemesterhistorie.

"Gør som jeg siger, ikke som jeg gør!"

Ebbe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:48

Ebbe Kristensen skrev:
> "Gør som jeg siger, ikke som jeg gør!"

"Gør som jeg mener, ikke som jeg siger"

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:47

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Det bruges en del på 3-sporede veje, hvor man fra 1. bane kører på
> tværs til 3. bane lige bag delikventen, for derefter at køre på tværs

Men reelt den eneste lovlige måde at komme om ved dem der ikke kan finde
ud af at holde til højre.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : KASO

Dato : 17-09-08 21:20

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
>
> ...blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Man kunne med lige så stor/større ret spørge: Hvorfor kører du 140km/t, hvor
du kun må køre 110km/t?

Eller: Hvorfor kører du i venstre spor, hvis der er plads i højre spor?

Der er så mange ting, man kan undre sig over i trafikken...........

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-08 21:23

> Man kører på en to-sporet motorvej med hastighedsbegrænsning på 110 km i
> timen.
> Man kører 140 km/t i venstre bane.
Har vi vist alle prøvet, eller mange af os...

> Bagfra kommer der så en der blinker og signalerer personen vil forbi.
Jep, det er meget normalt.

> Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
God opførsel, dog burde du ligge derinde til at begynde med jo.

> ...blot for at trække ind foran mig i højre bane...
Man skal holde til højre så bagfra kommende ikke behøver blinke og gør ved,
for at de kan komme forbi.

> Hvorfor gør folk så ofte det?
Fordi det står i færdselsloven at man altid skal holde til højre hvor det er
muligt.

Desuden virker det indlæg her lidt som en stor omgang Flamebait.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : BikeManiac

Dato : 17-09-08 14:48

> [...]
>
> Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
>
> ...blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Tror du skal have fat i Darwins bog om evolution, krydr det lidt med
bøger om testesteron samt opdragelse af drengebørn.

Lucas

Fra : Knut

Dato : 18-09-08 06:08

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in message
> [...]
>
> Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
>
> ...blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Formentlig en 'wannabe' betjent ideologi.

Kører du godt og vel den maksimalt tilladte hastighed så bliver du bare hvor
du er - og lader fjolset brænde al power af med sit blinkeri. Det hører
ganske enkelt ingen steder hjemme at opførse sig sådan!

Knut

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-08 00:46

On Sep 18, 7:08 am, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> [...]
> du er - og lader fjolset brænde al power af med sit blinkeri. Det hører
> ganske enkelt ingen steder hjemme at opførse sig sådan!

Hvis Jens ikke er i gang med en overhaling skal han trække ind til
højre uanset om han kører 60, 110, 140 eller 200.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-09-08 07:49

> Hvis Jens ikke er i gang med en overhaling skal han trække ind til
> højre uanset om han kører 60, 110, 140 eller 200.

Vi er ikke uenige om hvad der er korrekt færselsregel på området.

Jeg spørger bare til en specifik opførsel som jeg har set flere gange
tidligere.

Fra : Ralph Køster

Dato : 18-09-08 13:43

I mine øjne er du komplet idiot og burde ikke færdes på de dansk veje.

Hvis du ikke fatter at DU kører i venstre spor uden grund og at han bare
viser dig at han måske ikke respekterer fartgrænsen, men da er i stand til
at trække til højre OG BLIVE DER.

Måske du skulle tage en gang færdelsteori igen.

Jeg trækker også altid til højre lige efter at jeg har overhalet en og gerne
helt ind i højre spor (hvor der er 3 vognbaner) hvis der er frit længere
fremme.
Der er så forbandet mange spassere på Lyngbyvej/helsingørmotorvejen der tror
at det er ok at cruise i det midterste spor.

Respekten i det danske land er ved at være væk. Både i trafikken og mange
andre steder. Alle er ligeglade.
Ser mange der kører bevidst over for rødt lys hver nat i Helsingør.
I mine øjne er det ikke blevet bedre i takt med at befolkningen er blevet
mere etnisk. (bedre kan jeg ikke formulere det).

Ralph.

Fra : Tom

Dato : 18-09-08 17:31

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> at trække til højre OG BLIVE DER.
>
> Måske du skulle tage en gang færdelsteori igen.

hmmm man kan vel svært skyde på nogen når BEGGE ikke overholder
færdselsloven

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-08 17:51

Jens Thomsen skrev:
> Vi er ikke uenige om hvad der er korrekt færselsregel på området.
> Jeg spørger bare til en specifik opførsel som jeg har set flere gange
> tidligere.

Du har endnu ikke svaret på om han satte farten ned da han var kommet
foran dig.

Hvis han ikke gjorde det er der intet der bør bringe dit p*s i kog.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 08:13

> [...]
> hvor du er - og lader fjolset brænde al power af med sit blinkeri. Det
> hører ganske enkelt ingen steder hjemme at opførse sig sådan!

Hvilken "wannabe ideologi" kommer man så under, når man nægter at køre i
højre side af vejen?
"Wannabe idioti" eller ???

Dvs. at han også må acceptere at ham som kører 115, og mener at det er så
hurtigt at han godt kan forblive i venstre bane? Fordi han kører jo godt og
vel det tilladte, så er det ingen der skal prøve på noget her...

Kåre

Fra : Kent Friis

Dato : 18-09-08 20:30

Den Thu, 18 Sep 2008 07:08:25 +0200 skrev Knut:

> [...]
> du er - og lader fjolset brænde al power af med sit blinkeri. Det hører
> ganske enkelt ingen steder hjemme at opførse sig sådan!

Der var den igen. Eller næsten, for denne gang er det "godt og vel den
maksimalt tilladte hastighed", hvor det sidst var "under".

Men man må altså ifølge dig ligge i venstre spor og være til unødig
gene - når bare man ikke kører i en Hiace?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 07:09

> [...]
>
> Fair nok, man trækker ind til højre. Personen kører forbi.
>
> ...blot for at trække ind foran mig i højre bane...

Mangler du ikke en lille detalje?
Du glemmer at fortælle at den lille hvide bil der kører ind foran dig,
samtid ruller vinduet ned, stikker et lille skilt ud af vinduet, sænker
farten for at stoppe dig, for til sidst at udlevere en lille seddel?

Kåre

Fra : Peter M

Dato : 18-09-08 08:32

Det virker som en stupid handling, men når man ligger på eks.vis
Helsingørmotorvejen, og der længere fremme befinder sig kun én bil, der
kører i midtersporet, kan du være 100% siker på, at det er en kvinde eller
en svensker. Hér er man tvunget til at foretage 2 dobbelte vognbaneskift.
Det samme hvis der er tættere trafik. Indersporet er helt tomt bortset fra
en lastbil eller en campingvogn meget længere fremme. Alle kvinder og
svenskere ligger så i midtersporet med 90 - 100 km/t, hvilket igen betyder,
at os, der har travlt, ikke kan benytte os af venstre vognbane, hvor den
normale motorvejstrafik nu befinder sig. Når man så oplever dette konstant
på sin rute, så er det, at man kommer til at opføre sig sådan for at få
afløb. Stupidt men forståeligt.
Med venlig hilsen
Peter

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-09-08 17:25

On Thu, 18 Sep 2008 09:31:36 +0200, "Peter M"
<fammarcherfjerndette@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>at os, der har travlt, ikke kan benytte os af venstre vognbane, hvor den
>normale motorvejstrafik nu befinder sig.

Jeg talte med en strisser om det på et tidspunkt. Jeg fortalte ham, at
det hurtigste for mig hjem fra KBH var det højre spor, for der er der
kun en lastbil en gang imellem.

"Tjo, det har du ret i. Du skal bare kun gøre det efter klokken 18, for
så må vi ikke længere køre patrulje på motorvejen, da det koster for
meget", var svaret som jeg fik.

Fly