UpLink-port
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 23-07-01 21:00

Hej NG

Er der en der kan forklare mig følgende:

Jeg har en hub med indbygget swich 8 ports, den sidste port kan bruges som
uplink-port, med krydsetkabel.

Hvad er idé'en med sådan en port, er der forskel på at brugge denne port
istedet for en af de "almindelige" porte med et "ligeigennem" kabel ?

Hastighed ? eller andet ?

MVH
Thomas Jørgensen

Fra : Jens Fallesen

Dato : 23-07-01 21:19

Thomas Jørgensen wrote:

> Hvad er idé'en med sådan en port, er der forskel på at brugge denne port
> istedet for en af de "almindelige" porte med et "ligeigennem" kabel ?

På det meste udstyr er uplink-porten blot en port, der giver mulighed
for at koble enheden sammen med en anden enhed uden at bruge et
krydskabel. Man tager simpelt hen blot et almindelig patchkabel fra
uplink-porten på én enhed til en almindelig port (ikke uplink) på en
anden enhed.

Læs evt. mere på http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub.

--
Jens

Fra : Jens B.

Dato : 24-07-01 06:44

"Thomas Jørgensen" <tjodense@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG
[klip]

> Hastighed ? eller andet ?

Ingen forskel på uplink og normal port. Ofte kan én af portene "vendes" med
en trykknap, dvs. skiftes mellem normal/uplink. Det eneste der sker, er, at
porten "krydses". Altså ingen hastighedsforskel.

-Jens B.