lasat speed II usb problemmer
Fra : danni plougmann

Dato : 23-07-01 20:17

jeg kan ikke få mit speed II modem til at virke med usb tilslutningen.
computeren kan fint finde modem og installere driverne
kan også connecte min internet udbyder.

jeg kan ikke modtage noget data overhovdet
som et konstant flowstop.
hvis jeg så afbryder forbindelsen til min udbyder
så hænger computeren og er nød til at resette.

jeg har overhovdet ingen problemmer med com tilslutningen af modemmet der
funger det 100%

mit usb porte burde heller ikke fejle noget
har tastatur mus joystick tilsluttet uden problemmer

Mvh. Mogley

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 23-07-01 20:44

> [...]
> funger det 100%
>
> mit usb porte burde heller ikke fejle noget
> har tastatur mus joystick tilsluttet uden problemmer

Hvilket styresystem bruger du?
Hvis det er Windows 2000 kan en firmware opgradering være nødvendig.

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : danni plougmann

Dato : 23-07-01 21:19

jeg bruger win me
min firmware version er 1.37 den nyeste tror jeg nok
og driverne dem der lå på cden 12/4/2000
mit mb asus a7v med nyeste via drivere

Fra : Morten Schultz

Dato : 24-07-01 22:40

Hej,

Jeg har selv et ligende problem. Samme firmware, win me, osv.

Flere har givet mig den forklaring, at det er AMD, som har skylden. Så har
du en AMD proccessor?

Hvis der overhovedet er nogle, som har en fornuftig løsning, så sig til.
Hverken lasat, tdc, it-svar osv., har en løsning.

MVH
Morten

Fra : cr

Dato : 24-07-01 22:35

Jeg har en AMD K-6, samme program, samme ver. 1.37, men den virker ufb på USB, skal blot indimellem med udtaget NT stik, slukke og
tænde og sætte NT stikket i, så kører den igen.
Måske ikke til megen hjælp, men sådan kører det her.

mvh
cr

Fra : danni plougmann

Dato : 25-07-01 19:13

ja jeg har amd
ahtlon tbird 1.2 ghz
er der nogen fordele ved at køre på usb porten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-01 20:46

Wed, 25 Jul 2001 20:13:06 +0200, skrev "danni plougmann"
<danni.plougmann@cool.dk>:

>er der nogen fordele ved at køre på usb porten

Ja, hvis du vil køre bundlet med begge kanaler.

Så opnår du fuld hastighed, det gør du ikke med serielsporten,
medmindre du har en highspeedport (som pc'en normalt ikke er
udstyret med).

Du kan kontrollere om du har en highspeedport i enhedshåndtering
under porte com 1 eller 2 og se om hastigheden kan sættes højere
end 115200 bits/sek.

Jeg har brugt/bruger Lasat Speed II med USB og først på Win 98-1
og nu SE, uden problemer.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : danni plougmann

Dato : 25-07-01 21:26

jeg har før brugt et program der hedder shsmod til at overclocke comporten
så man kan få fuld hastighed ved bundling.
er det nu shsmod det hedder
nogen der ved hvor man kan downloade det og om det virker til en a7v
bundkort

kan sgu ikke få det usb PIS til at virke
har prøvet nyeste drivere alt i min maskine har nyeste drivere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-07-01 00:41

Wed, 25 Jul 2001 22:26:11 +0200, skrev "danni plougmann"
<danni.plougmann@cool.dk>:

>er det nu shsmod det hedder
>nogen der ved hvor man kan downloade det og om det virker til en a7v
>bundkort

Det er hurtig fundet ved hjælp af en søgemaskine
<http://www.devdrv.com/shsmod/>

Ved ikke om det virker med dit chipssæt, men der følger et
testprogram med, så der er ikke sket noget ved at prøve.

PS. Det ville være rart, hvis du lærte at quote korrekt, dvs.
svare under det det citerede og nøjes med at citere det, du
svarer på. Der er ingen grund til at medsende hele det indlæg, du
svarer på. Det kunne ende med nogle megalange indlæg.
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-07-01 23:29

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du kan kontrollere om du har en highspeedport i enhedshåndtering
> under porte com 1 eller 2 og se om hastigheden kan sættes højere
> end 115200 bits/sek.

Nej, du kan ikke se det der, først når du tester forbindelsen.
D.v.s. du kan ofte sætte den til 230 k uden at den kan gennemføre
det i praksis, -nå ja -hørt før
Med fuld får du max 14.5 KB, og med "normal får du ca 11-12 KB.

Se kommentar om shsmod, med det "tørrer" ind med understøttelse
af nye chipset, der spares

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : danni plougmann

Dato : 25-07-01 21:37

jeg har fundet det her
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/faq29.asp
en exe fil der skulle løse mit problem

men det fungere bare ikke til min win me version
kun til win98 og win98 se
har nogen et link med noget lign til win me

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-07-01 16:53

> [...]
>
> men det fungere bare ikke til min win me version
> kun til win98 og win98 se
> har nogen et link med noget lign til win me

Du skal sørge for at have de sidst nye drivers til dit chipset, du kører med
et VIA chipset på dit Asus bundkort. De nyeste drivere kan findes her
http://www.viatech.com.tw . Desuden har Microsoft nogle oplysninger her
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q240/0/75.ASP og her
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q241/1/34.ASP

Ellers er du nødsaget til at benytte seriel kabel

VH Peter Tønnesen