holde varmen ude
Fra : HM

Dato : 23-07-01 20:28

Hej

Jeg har natarbejde, og skulle her i week-enden forsøge
at sove i min lille Hurley 20, men der var simpelthen så
helvedes varmt så det var umuligt, (hele dagen), så fandt
jeg et skyggefult træ oppe på land, men folk kom vadende
tæt forbi, og solen ristede mig væk efterhånden som den
flyttetde sig hen over eftermiddagen

Kan det lade sig gøre at isolere den lille båd imod varmen ?

dækket er jo hvidt, jeg gætterpå at den meste varme ind-
stråles gennem ruderne, en stor hvid pressening måske.

Eller endu bedre et alu-craft lignende materiale med den
blanke side opad,.... blot et par strø-tanker,... hvad siger i ?

Svedige Hilsner

Henrik

Fra : Arne Jensen

Dato : 23-07-01 21:02

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller endu bedre et alu-craft lignende materiale med den
> blanke side opad,.... blot et par strø-tanker,... hvad siger i ?

Hej Henrik
vi havde engang det samme problem i vores Diana 21", men så købte jeg en
soldreven ventilator og monterede i ruffet, den kører stadi på 9. år bare
det er lyst i vejret, og den transporterer 30 m3 luft i timen, det er bare
lykken, og så kostede den kun 485 kr.
Hilsen Arne

Fra : Jens Juul

Dato : 24-07-01 07:37

> [...]
>det er lyst i vejret, og den transporterer 30 m3 luft i timen, det er bare

Hov det lyder sågu interessant. Kan du oplyse om navn og mærke på
produktet ??

mvh Jens

Fra : Kaare Schou

Dato : 25-07-01 21:28

En blæser fra en kasseret PC virker også fint. Klæbes fast over
ventilationshullet. Den kører på 12 Volt og bruger under 1 1/2 Watt. Kan
evt. købes i en computerforretning for 50-80 kr.
--kaare