Årsagen til Pioneer Anomalien opklaret ?
Fra : k77@mail.dk

Dato : 27-08-08 08:41

En simpel overset naturlov kan forklare årsagen til Pioneer Anomalien,
mørkt stof og meget mere

artiklen kan klæses på dansk her - > www.science27.com

Fra : Bjarne Lorenzen

Dato : 07-09-08 00:49

Opdatering

Siden http://www.science27.com/DK/Sonde.htm er netop opdateret

Det nye er at et objekt der er på vej ud i rummet med en acceleration
der er større en acceleration vendt mod Solen ikke længer er bundet
eller knyttet til noget som helst andet end sin egen hastighed.

Hvad vil der ske når rummet roterer rundt om Solen, og gravitation
(ækvivalens princippet ) er overvundet.
Der skal omtrent intet til at bevæge et sådant objekt. Derimod vil den
mindste gravitionelle binding let kunne holde objektet bundet.

Man kan måske sammenligne det med at vi ikke påvirkes af blæsevejr. Vi
bliver stående. Men dersom vi ikke havde tyngdekraften ville vi flyve
med vinden.

Dette forklarer hele polemikken omkring hvorfor kun meget grove
ellipsebaner påvirker en sonde. Og det forklarer at også i en galakse
hvor de ydre stjerne "burde" blive slunget ud, pga. af galaksens
hurtige rotaion er ækvivalens princippet overvundet, og derfor et let
bytte for rumvinden. Mørkt stof er en KÆMPE misforståelse.

Jeg synes at denne Pioneer Anomali er så fyldt af noget der virker
modstridende, men jeg synes jeg har en model, der kan er skabt til at
knække den meget indviklede ”kode”

Med Venlig Hilsen
Bjarne Lorenzen