Privatvidenskab om afføring håndteret rati~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 09:40

Min bedste lortetriumf

Da Ugeskrift for Læger i 2004 tog artikel fra mig om inkontinens
bortredigerede de alt om lort - det var for ulækkert - og eksperimenerne
ikke så overbevisende gennemarbejdet som dem om det sygdomsmæssigt
problemfri urin

Næste år fik jeg ide til ægte poudrering som den tyskerne har brugt på
kommunalt plan i visse storbyer - jeg købte på tilbud 3 sandwichristere og
et tænd og sluk ur og lortede på avispapirstykker og på ti sekunder kunne
jeg fordele en lort på 3 gange to+to stykker avispapir og mase lorten
milimetertyndt mellem de to+to og lægge dem ind i hver sin rister, så de fik
varme på begge sider og gav de 3 bordgrilltoasere fx 5 minutter og den
friske varme lort nåede så overalt op på de 60 grader der dræber alle
bakterier i lorten og så er den lugtfri og papirstykkerne kunne smides i
papirkurven og gav ingen duft overhovedet. Safterne sugedes ind i
avispapiret så minimalt dampede ud

Se hvor smart en brødbage-robot er udviklet og solgt billigt fra Kina og
indse at der kan laves smartere poudrerings-automatik til ikke kun camping
men også til hjemmebrug. Og det kan være i lommeformat - ligesom abomber nu
kan.

Jeg tabte interessen for forbedring af metoden, da jeg havde bevist, at det
var _muligt _- papirstykkerne med lort mellem lagene var knastørre på under
en timeog duft var der kun under varmeprocessen og kun i ca tre minuter og
ikke så slem som fra gæret lort - nok er frisk lort især aktive bakterier
men gæring gør det mere gylleagtigt med merkaptaner, indoler og skatoler

Den minimale lugt kunne en ventilater eller et lugttætt indkapsling evt
klare - jeg har en pedalspand der er imponerende lugttæt for lort idet blød
plastik er mililmetertykt.og slutter helt tæt ved åbning

Bakterierne kan også dræbes med radioaktiv isotop men her er der
sikkerhedshysteri.

Jeg droppede delvis forsøgene, fordi jeg havde uheld, hvor lugt hang i
hjemmets tekstiler i et par uger, og så måtte jeg berolige min samleverske
ved at droppe dette belastede apparatur. At man ikke tillader ulande selv at
komme til skade med radioaktive isotoper er pinligt - det kunne mindske at
20 % af ulandes mad fordærves af mikrober og skadedyr, som isoper kan dræbe