Et dyb i Vesterhavet
Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-08-08 23:50

Jeg er lige kommet hjem fra en dejlig ferie ved Vesterhavet. Jeg var
selvfølgelig også i vandet og desværre havde jeg min SE W800i i lommen.
Efter en kort svømmetur kom jeg i tanke om telefonen og skyndte mig på land.
Jeg hev batteriet, og memorysticken ud og lod vandet dryppe ud (mens jeg
svømmede videre).
Da jeg kom hjem til sommerhuset skyllede jeg telefonen i postevand og lod
den tørre et par døgn.

Telefonen virker som telefon - jeg kan ringe og SMS'e, men kun når
memorysticken ikke er i. Er den i vil telefonen ikke starte op. Jeg kan
heller ikke komme i kontakt med min musik på memorysticken.

Nogen der ved om der er noget at gøre ved det - er der en reparatør i
København/Frederiksberg der har forstand på dybbede telefoner?
Jeg mener der ligger en på Frederiksberg, (Howitzvej), men er han der
endnu?
Eller skal jeg til Telecare ? (Hvad tager de i undersøgelses gebyr?)

Det ender jo nok med en ny telefon, hvilken SE vil I anbefale? Det er
vigtigt at den har samme stikforbindelse som min halvdøde W800i.
Det jeg brugte den til var; tale, sms, foto, lommelygte, og især MP3
afspiller.

Takker på forhånd for hjælpen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-08 23:55

Michael Sørensen skrev:

> Det ender jo nok med en ny telefon, hvilken SE vil I anbefale? Det er
> vigtigt at den har samme stikforbindelse som min halvdøde W800i.

Overvej evt. en W810 (har begge selv).
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ralph Køster

Dato : 04-08-08 14:23

prøv med et andet memorycard. Det kan jo være det der er i stykker.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 04-08-08 23:02

Ralph Køster skrev :
> prøv med et andet memorycard. Det kan jo være det der er i stykker.

Sticken virker fint i computeren og jeg har prøvet med to andre sticks der
tidligere har siddet i telefonen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Anders

Dato : 04-08-08 15:28

W810i'eren er yt, den du skal have fat i er en W890i el, en W880i.

Personligt vil jeg nok vælge W890i, da den bl.a. har bedre kamera, mere
hukommelse og lidt flere fuktioner.

W890i'eren kan vidst stadigvæk købes hos TDC for 499,- det gav jeg for min.
Der kommer selv. et abb. + oplåsning og evt. debranding,
hvis man ikke vil have TDC's software og ikoner i.
Har fået min låst op hos SE Unlock og det kostede 275,- inkl. debranding.
Koden får du tilsendt via mail adresse.

..

Fra : Michael Sørensen

Dato : 04-08-08 23:05

Anders skrev :
> W810i'eren er yt, den du skal have fat i er en W890i el, en W880i.

Her har du nok fat i noget rigtigt. Hvis ikke jeg ryger på en C702'er.

Budgetet er i øvrigt 2500 kr, cirkus.
Det er vigtigt at mit gamle SE udstyr kan genbruges, bordlader med
stereoanlæg tilslutning, headset, ect.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Anders

Dato : 05-08-08 06:05

Hos TDC koster en W890i 1700,- inkl. 6 md. abb.
Du skal derudover bruge ca. 300,- på oplåsning og debranding.

Så er der jo 500,- sparet ifh. til dit budget.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 06-08-08 20:58

Anders skrev :
> Hos TDC koster en W890i 1700,- inkl. 6 md. abb.
> Du skal derudover bruge ca. 300,- på oplåsning og debranding.
>
> Så er der jo 500,- sparet ifh. til dit budget.

Ja, jeg har set den til ca 1800 ulåst og uden abb, så det er tiltalende.
den er favorit lige nu sammen med C702.
Takker for kommentarer.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Sørensen

Dato : 04-08-08 23:00

Hans Paulin (6310) skrev :

> Overvej evt. en W810 (har begge selv).

De er begge 2-2½ år gamle og lidt vanskelige at få fat i, - specielt til en
rimelig pris.
Nej jeg kikker efter noget nyere.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-08-08 17:22

Michael Sørensen skrev :
> [...]
> København/Frederiksberg der har forstand på dybbede telefoner?
> Jeg mener der ligger en på Frederiksberg, (Howitzvej), men er han der

Datatalk på Finsensvej 18 siger at de kan reparere mobilen, så de har nu
fået chancen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-08-08 18:08

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> vigtigt at den har samme stikforbindelse som min halvdøde W800i.
> Det jeg brugte den til var; tale, sms, foto, lommelygte, og især MP3

SE W880i - men den tåler nok heller ikke vand ;)

Søren

Fra : J.E.

Dato : 05-08-08 21:48

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SE W880i - men den tåler nok heller ikke vand ;)

og da slet ikke saltvand ... jeg ville ikke bruge en krone på den oprindelige tlf.

Fra : Johannes

Dato : 06-08-08 00:53

Der sidder saltrester inden under chips osv.

Telefonen skal skilles HELT ad og så renses i feks vand.

Men den lever nok kun kort tid, da saltet har ødelagt og tærret printbaner
osv,
og det bliver værre med tiden.

Man skal dog aldrig sige aldrig, har en SE T68 der har været i en
vaskemaskine,
lever fint flere år efter..men det er sjældent.

Mvh
Johannes

Fra : Michael Sørensen

Dato : 06-08-08 20:57

Johannes skrev :
> Der sidder saltrester inden under chips osv.
>
> Telefonen skal skilles HELT ad og så renses i feks vand.

Det regner jeg også med at værkstedet gør.
Den blev skyllet i postevand kort tid efter svømmeturen, men ja saltvandet
var ikke et klogt træk.

> Men den lever nok kun kort tid, da saltet har ødelagt og tærret printbaner
> osv,
> og det bliver værre med tiden.

OK

Michael Lund Sørensen