Det' fa'me uhyggeligt, du!
Fra : Andrew

Dato : 23-07-01 17:39

Hejsa

Igår så jeg en ekstremt skræmmende film: Blair Witch Project!
Det er nok en af de mest uhyggelige film jeg nogensinde har set.

Der er garanteret delte meninger om denne film. Jeg kunne forestille mig at
filmen på nogen bare virker latterlig og dårlig, mens den på andre, som
undertegnede, skræmte mig fra vid og sans (!!!).

En tur i skoven bliver aldrig det samme igen!
For fremtiden, når jeg skal sove i et telt, vil lydene af sten der lægges i
bunker, trægrene der knækker og børne stemmer jage mig!

Hvad er jeres mening om filmen?!

Mvh And

Fra : Casio

Dato : 23-07-01 18:01

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9jhk0m$128h$1@news.cybercity.dk...

| Hvad er jeres mening om filmen?!

Jeg blev ret skuffet. Jeg synes ikke den var særlig uhyggelig. Jeg synes også det var trættende i længden at se en sort skærm og
høre nogle fibrilske mennesker råbe: "hjælp!" og "Hvor er du?!".... Jeg tror grunden til at jeg ikke synes den var uhyggelig var at
jeg ikke, som det nok var meningen, kunne forestille mig et eller andet grumt der forfulgte dem. Jeg tror at hvis den var blevet
lavet så man så skikkelser af væsener eller sådan noget, så var jeg blevet skræmt.

Men er der nogen der har set 2'eren? Hvordan er den i forhold til 1'eren?

Fra : -= Buster =-

Dato : 23-07-01 18:16

Nah, de uhyggeligste film må være Jason filmene. De er gamle men kan sku
give nogle fed chok.

Buster

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-07-01 19:16

> Nah, de uhyggeligste film må være Jason filmene. De er gamle men kan sku
> give nogle fed chok.

skal i se film der ikke leverer så mange chok, men er ubehagelig på sin egen
måde, nærmest foruroligende så må det være Texas Chainsaw Massacre, den er
fra '74 men en spooky en af slagsen, jeg har ikke set Blair, men den stikker
med garanti ikke TCSM

sniper_Nolight

Fra : -= Buster =-

Dato : 23-07-01 19:32

Texas Chainsaw Massacre

Ahh. Leather Face er sgu sej når han svinger kædesaven :)

Fra : Martin

Dato : 23-07-01 19:54

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Uhyggelige film, så vil jeg mene, at What lies beneath hører til blandt
toppen. Den gør det helt rigtige, nogen gange følger den klicheerne, og
andre gange sker der noget totalt uventet!

/Martin

Fra : Zombie King

Dato : 26-07-01 16:46

On Mon, 23 Jul 2001 20:54:26 +0200, "Martin" <helbo@webhiker.dk>
wrote:

> [...]
>toppen. Den gør det helt rigtige, nogen gange følger den klicheerne, og
>andre gange sker der noget totalt uventet!

Hørt! - fed film

Fra : Casper

Dato : 31-07-01 12:52

On Thu, 26 Jul 2001 15:46:19 GMT, digitalx9@hotmail.com (Zombie King)
wrote:

>Hørt! - fed film
´
Det forstår jeg slet ikke. Måske var mine forventninger for høje, men
jeg var dybt skuffet over denne film. Den var i mine øjne
ligegyldig... men ak... smag og behag

Casper

Fra : Mogens

Dato : 26-07-01 19:27

wrote:
>Uhyggelige film, så vil jeg mene, at What lies beneath hører til blandt
>toppen. Den gør det helt rigtige, nogen gange følger den klicheerne, og
>andre gange sker der noget totalt uventet!

Helt enig. Det var også sjovt at se den måde der blev leget med
nogle usædvanlige kameravinkler på. F.eks. der hvor Pfeiffer falder
og kameraet dykker ned under hende og gulvet forsvinder. Fedt !

Også bilscenen i slutningen har et par fede vinkler

Mvh Mogens

Fra : Keld Petersen

Dato : 27-07-01 08:50

Ja, det er en god film.

Det eneste jeg virkelig har et problem med, er den gennem-amerikanske
slutning, hvor den døde piges spøgelse (?) kommer og hjælper Michelle
Pheiffer... det er da for ynkeligt. Og det kunne sagtens have været klaret
på en mere troværdig måde... Hrmfff...

Elllers en KANON film. Mer' af den slags, tak.

Keld.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-07-01 10:51

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message

[WHAT LIES BENEATH SPOILERS]

> [...]
> slutning, hvor den døde piges spøgelse (?) kommer og hjælper Michelle
> Pheiffer... det er da for ynkeligt. Og det kunne sagtens have været klaret

Mindre troværdigt end de andre "spøgelses ting" i filmen. Jeg synes faktisk
det er helt på højde med resten. Jeg har hørt mange brokke sig over
slutningen, men jeg forstår ikke hvorfor. Må spøgelset ikek være med i en
spøgelsesfilm? Eller skal det nøjes med at åbne døre og fylde badekar?

> Elllers en KANON film. Mer' af den slags, tak.

Jeg brød mig ikke særligt om den. Fandt den ikke specielt uhyggelig, og jeg
synes ikek Pfeifer spillede troværdigt. Måske var det fordi den var blevet
hyped for meget, og jeg havde hørt hvor uhygelig den skulle være. Men jeg
kunne ikke leve mig ind i filmen pga. Michelle Pfeifer.

Joakim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-07-01 16:21

Joakim Lauridsen wrote:

> [...]
> slutningen, men jeg forstår ikke hvorfor. Må spøgelset ikek være med i en
> spøgelsesfilm? Eller skal det nøjes med at åbne døre og fylde badekar?

Jeg tror slet ikke at det er et spøgelse eller en spøgelsesfilm. Den
døde pige bliver blot brugt til at illustrere personernes følelser og
reaktioner på halvt glemte begivenheder. Derfor er det Michelle der selv
fyldte badekaret (i en mild grad af skizofreni) fordi hendes
underbevidsthed vil minde hende om begivenhederne fra før deres ulykke
og til sidst i filmen er der intet spøgelse der holder fast om Fords for
at trække ham med ned i vandet, han drukner derimod af sig selv og
spøgelset ilustrerer hans frygt for at dø.
Jaja, jeg ved godt det lyder lidt underligt men jeg kan forsikre om at
jeg ikke sidder i em hashtåge og skriver dette. Hvis i får mulighed for
at se filmen igen, så prøv at tænkt over det, det gør den måske lidt
mere uhyggelig hvis man ikke er så meget til overnaturlige
spøgelsesfilm.

> [...]
> hyped for meget, og jeg havde hørt hvor uhygelig den skulle være. Men jeg
> kunne ikke leve mig ind i filmen pga. Michelle Pfeifer.

Jeg var heller ikke vildt begejstret for filmen. En middelmådig thriller
og da slet ikke en gyser.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 27-07-01 14:48

In article <3b5c6981$0$307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"sniper_Nolight" <sniper_nolight@pc.dk> wrote:

> [...]
> fra '74 men en spooky en af slagsen, jeg har ikke set Blair, men den stikker

Apropos ubehagelige film. Audition, der går i Grand i København, er en
af de mest skræmmende film, jeg har set i MANGE år. Det er måske ikke
en gyser i traditionel forstand men på sin egen måde ganske
rædselsvækkende!

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 23-07-01 19:46

>Men er der nogen der har set 2'eren? Hvordan er den i forhold til 1'eren?

2'eren stinker helt ualmindeligt meget. Der er intet positivt at sige om den
"film" !!!

Fra : Andrew

Dato : 23-07-01 20:07

Jeg har lavet en pagt med mig selv om ALDRIG at se den film. Det vil
ødelægge ALT.
Faktisk er den synd at de har brugt navnet Blair Witch til at lave filmen.
Det ødelægger lidt af "charmen" omkring 1´eren!

Fra : Mogwai

Dato : 23-07-01 22:05

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er jeres mening om filmen?!

Hvor mange så egentlig den medfølgende dokumentar (som blev vist i
dansk fjernsyn dagen før premieren), før filmen?
den fulgte også med på DVD'en.

personligt mener jeg at den lægger lidt mere stemning og baggrundsviden ind
i selve filmen, den besvarer mange spørgsmål, som man muligvis ikke uden
videre
ville tænke over hvis man bare så filmen.

mvh

Mads A

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 23-07-01 18:57

Min mening er nok også at BWP er noget af væreste crap.

Der er også utrlig gennemførste scener. F.eks. hvor de vågner i telten og
de påstår de er faret vild......... at man så kan fornemme da kameraet
panorerer rundt, at de er i udkanten af skoven!!!!

Vi sidder her og kan se ud af skoven og vi kan ikke finde ud ... flot
arbejde

Nej, det er sku det værste jeg har set i lang tid....

Fra : Ole Alm

Dato : 23-07-01 19:27

> Hejsa
>
> Igår så jeg en ekstremt skræmmende film: Blair Witch Project!
> Det er nok en af de mest uhyggelige film jeg nogensinde har set.
>

> Hvad er jeres mening om filmen?!

Min kæreste nægter at se den igen, hun var ved at trykke blodet ud af min arm da vi så den, og sagde
flere gange at det var ok hvis vi stoppede filmen NU! Det fik nu også pisket en stemning op i
mig, og synes faktisk at jeg fik et ok gys. Jeg synes meget sjældent at gysere giver gys, så jeg
hører klart til den grupe der holder af denne film. 2'ern skulle være rigtig dårlig.

mvh Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 23-07-01 20:14

2'eren er faktisk LANGT bedre end den har fået kredit!
Det er en mere "traditionel" gyser, som har som udgangspunkt at 1'eren blot
var en film. I teorien har de kun navnet til fælles.
Men jeg fandt den værende en utrolig intens oplevelse, ligesom den første
også var. Kunsten er efter min mening stadig at være i stand til at leve sig
komplet ind i filmens univers. Kan man det med BWP1 og 2, så er det bestemt
vellykkede film. De skræmte mig meget begge to!

Morten

Fra : Andrew

Dato : 23-07-01 20:14

Dejligt at jeg ikke er alene med min filmsmag.

Jeg er blevet træt af forudsigelige amerikanske chok-på-chok film, med
kvinder der løber alene ned i garagekældre, op på taget af et højt hus
(alene) eller politikvinder der, når de kommer til gerningsmandens hjem og
ser døren stå på klem, ALENE, går derind uden at tilkalde forstærkning,
eller folk der snubler over alt når de jagtes af morderne, eller kvinder der
slår morderen i hovedet med en stegepande og derefter kigger de væk i et par
sekunder og så er morderen forsvundet, eller (mest) kvinder der i et MEGET
mørkt rum høre underlige lyde hvorefter de højlydt råber: HELLOOOOOO?!
eller...eller...eller...

Puuuuha, pause!

Mvh And

Fra : Radio Diablo

Dato : 24-07-01 10:41

Jeg må nok indrømme at høre den lille bitte gruppe der fandt 2'eren mere
skræmmende en 1'eren... BWP virkede på mig latterlig lige indtil den
allersidste scene, Hvor jeg blev skræmt fra vid og sans...

Så det var med meget små forventninger at jeg gik ind til 2'eren. Men, som
det alt for sjældent sker, så blev jeg positivt overrasket, og mener at BWP2
faktisk er væsentlig bedre end sit blakkede ry. Den er ok, men ikke en film
man ser 2, 3, 4 gange som jeg gør med så mange andre.

Peter

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jhk0m$128h$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-07-01 16:54

Radio Diablo wrote:

> Jeg må nok indrømme at høre den lille bitte gruppe der fandt 2'eren mere
> skræmmende en 1'eren... BWP virkede på mig latterlig lige indtil den
> allersidste scene, Hvor jeg blev skræmt fra vid og sans...

HURRA! En soulmate. - den sidste scene er nok det mest uhyggelige jeg
nogensinde har set, men resten var lige til at spole hen over - man skaber
altså ikke uhygge bare ved at sige "Im soo scaaared" til kameraet igen og
igen. 2'eren er bare generelt en ok film.

Ulrik Magnusson

Fra : Casper

Dato : 31-07-01 12:57

Den sidste scene er i mine øjne genial. Den ene løber med filmkameraet
(uden lyd) og den anden med videokameraet+dat båndoptageren og optager
lyden. Det havde en fed effekt.

Jeg så filmen (BWP) inden den danske premiere og levede mig helt ind i
den "hype" der var. Den var dælme uhyggelig.... -gys-

Casper