Hvad rykker?
Fra : -= Buster =-

Dato : 23-07-01 17:35

Hmmm
Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.
Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Buster

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-07-01 17:48

In article <3b5c51cc$0$299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, -= Buster =- wrote:
> [...]
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)
Personligt er jeg til det mest mærkelige musik jeg kan finde; KoRn, Nine Inch
Nails, Weezer, Björk osv. Og så er jeg også glad for grunge som Soundgarden,
Nirvana, Deftones, Smashing Pumkins, Silverchair og Pearl Jam. Af nyere musik
kan jeg godt lide Papa Roach og Limp Bizkit. Jimi Hendrix og Led Zeppelin er
stadig værd at lytte til. Og jeg kunne blive ved med at ævle. Men jeg tror
desværre størstedelen af de unge hører den pop- og technomusik der bliver
spillet på MTV, Uptown/The Voice og diskoterne...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-07-01 18:06

Således skrev jonas@Celeron.vesterheden.dk (Jonas Due Vesterheden) i
dk.kultur.musik Mon, 23 Jul 2001 16:48:21 GMT:

>Personligt er jeg til det mest mærkelige musik jeg kan finde; KoRn, Nine Inch
>Nails, Weezer, Björk osv.

Ha! Kommercielt pladder... Næh du, japansk fusionsjazz er sagen...

[snip]

>Men jeg tror
>desværre størstedelen af de unge hører den pop- og technomusik der bliver
>spillet på MTV, Uptown/The Voice og diskoterne...

Du ved godt at du lyder gammel og bitter, ikke...

Jeg tror dog ikke at du behøver være så pessimistisk på ungdommens
vegne, jeg vil mene at dine favoritters salgstal viser at det ikke
udelukkende er døgnfluemusik (i udtrykkets mest positive betydning,
ingen mudderkastning her) der rykker.

Sådan har det altid været.

Knud
--
NP: T-Square - Natsunowakusei - 03 - Natsu no shinkiro

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-07-01 19:47

In article <3b5c599c$0$4942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Knud Winckelmann
wrote:
> Således skrev jonas@Celeron.vesterheden.dk (Jonas Due Vesterheden) i
> dk.kultur.musik Mon, 23 Jul 2001 16:48:21 GMT:

> Ha! Kommercielt pladder... Næh du, japansk fusionsjazz er sagen...
Det lyder interessant. Kan man finde mp3'er med den slags musik på nettet, før
man går ud og investerer i cd'er? Hvilke kunstnere skal man søge efter?

> [snip]

> Du ved godt at du lyder gammel og bitter, ikke...
Det var bestemt ikke meningen, jeg synes bare det er trist at det er folkene på
pladeselskaberne der bestemmer hvilken slags musik størstedelen af ungdommen
hører. Jeg er træt af at høre den samme musik blive spillet igen og igen når
jeg går til fest eller tænder for radioen.

> [...]
> vegne, jeg vil mene at dine favoritters salgstal viser at det ikke
> udelukkende er døgnfluemusik (i udtrykkets mest positive betydning,
Jeg har omkring 120 købte cd'er og de af mine venner der hører nogenlunde samme
musik har også store "samlinger", hvor i mod de af mine venner der hører
potechnomusik kun har omkring 20 cd'er. Så et meget upræcist regnestykke ud
fra mine bekendte viser at hvis de to genrer sælger lige meget er der seks gange
flere der hører popmusik.

> Sådan har det altid været.
Det har du nok ret i...

Mvh. Jonas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-07-01 20:30

Således skrev jonas@Celeron.vesterheden.dk (Jonas Due Vesterheden) i
dk.kultur.musik Mon, 23 Jul 2001 18:47:17 GMT:

>Det lyder interessant. Kan man finde mp3'er med den slags musik på nettet, før
>man går ud og investerer i cd'er?

Du er faktisk mere eller mindre pisket til at finde det på anden vis,
da det er mere eller mindre umuligt at finde i den vestlige verden.

Generelt for de navne jeg nævner nedenfor er at de har udgivet mellem
1 og 2 albums om året siden '70'erne og af dem er 4 (fire) blevet
udgivet i USA.

Nu har jeg fundet et sted i Tyskland, der importerer dem selv, men da
cdere er meget dyre i Japan og der dertil kommer told og avance oveni,
så ligger en typisk cd på ca. 80 DEM + porto til DK.

>Hvilke kunstnere skal man søge efter?

Af navne kan jeg anbefale T-Square, Jimsaku, Casiopea og Dimension.

Hvis du finder noget og det lyder ens, så er det fordi det er de samme
8-10 musikere, der stort set spiller i dem alle sammen på forskellige
tidspunkter.

Idet deres indspilninger som sagt strækker sig over de sidste 30 år er
det ikke mærkeligt at deres stil varierer en del fra album til album.
Noget er decidereret poppet, mens andet er lidt mere langhåret.

Fælles for det hele er er det er en bunke fantastiske musikere, der i
høj grad har deres teknik i orden, hvilket dog kan virke lidt sterilt
en gang imellem, men på den anden side, så laver man hellere ikke
30-40 plader uden at der er nogle svipsere imellem.

> [...]
>hører. Jeg er træt af at høre den samme musik blive spillet igen og igen når
>jeg går til fest eller tænder for radioen.

Man kan så argumentere for at den slags musik så opfylder sit formål,
nemlig til fester, hvor det ikke er musikken, der er midtpunktet, men
til gengæld festen og (især) dens deltagere.

Man kan sådesuden, om ikke glæde sig over det, men bare konstatere at
din musik hører du sandsynligvis stadig om 5 år, og det er jo nok mere
end hvad man kan sige om det andet.

> [...]
>fra mine bekendte viser at hvis de to genrer sælger lige meget er der seks gange

Tror du den holder? Uden at jeg har noget konkret at have det i, så
*tror* jeg at den slags musik bliver solgt som kompilations, så de 20
cder som en partytechnolytter(1) har, passer vel nogenlunde til dine
100-120 fulde albums?

>Det har du nok ret i...

Det ved jeg jeg har, for lige nu lyder jeg præcis som min far....

(1) Disclaimer: Nu snakker vi diskotekstechno her og ikke det mere
"seriøse" drum'n basa eller trance eller hvad det nu hedder.

Knud
--
NP: Tribal Tech - Reality Check - Hole in the Head

Fra : Mogens Krage

Dato : 24-07-01 19:23

Knud Winckelmann skrev:

> [...]
>
>Hvis du finder noget og det lyder ens, så er det fordi det er de samme
>8-10 musikere, der stort set spiller i dem alle sammen på forskellige

Er nogle af ovenstående bands mon stadig aktive? Jeg kender kun til
Casiopea, som var (og stadig er) et af mine favoritbands. De er
overordentlig skrappe på deres instrumenter.

--
Mogens

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-07-01 19:43

Således skrev Mogens Krage <snegomnospam@get2net.dk> i
dk.kultur.musik Tue, 24 Jul 2001 20:22:30 +0200:

>Er nogle af ovenstående bands mon stadig aktive? Jeg kender kun til
>Casiopea, som var (og stadig er) et af mine favoritbands. De er
>overordentlig skrappe på deres instrumenter.

Casiopea er kommet med en plade i denne måned
http://www.casiopea.co.jp

T-Square udgav noget sidste år og er vist kommet med en genindspilning
i år.
http://www.village-a.com/T-SQUARE/

Jimsakus sidste er så vidt jeg kan se fra 1998 og Dimension kom med en
plade sidste år (http://www.being.co.jp/dimension/) med Mike Stern som
gæst.

Så jo, der sker skam noget.

Knud
--
"Every normal man must be tempted at times to spit upon his hands,
hoist the black flag, and begin slitting throats." H.L. Mencken

Fra : Daniel-San

Dato : 23-07-01 18:01

> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Hører selv Creed, Live og Matchbox 20 som du nævner - Udover hører jeg også
Third Eye Blind (Især deres 1. album sparker røv), Vertical Horizon (Den
nyeste) - Den nye med Fuel er også totalt fed. Så er der nogle danskere på
vej der hedder AjjA som også er værd at tjekke ud - Du kan hente 2 numre på
www.ajja.dk, som bestemt er fede. Tim Christensen er også ganske OK.

På mit anlæg lige i øjeblikket er dog den nye med Live konstant, som jeg har
hustlet mig til - Køber selvfølgelig albummet når det kommer . Du kan
finde det på nettet ved at lede lidt - Har ikke nogle direkte links - Men
det album styrer... Ja... For vildt!!!.

Der er nok at tage fat på - Tror ikke du fortryder nogle af de nævnte albums
skulle du købe dem

Daniel

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 23-07-01 18:57

Red Hot Chili Peppers, Dizzy Mizz Lizzy, Tim Christensen, Jimi Hendrix, The
Beatles.

Fra : Hanne

Dato : 23-07-01 21:26

-= Buster =- <Buster78@mail.com> skrev i en
> Hmmm
> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for
tiden.

Ja da med glæde
Jeg hører Richard Page, Michael McDonald, Timothy B. Schmit, Bonnie
Raitt, Dixie Chicks, Søren Sko, Stevie Wonder, Santana, Ivan Pedersen,
Lee Ritenour og James Taylor. Og på onsdag hører jeg nok mest Mark
Knopfler )

Hilsen Hanne

Fra : Peter G.

Dato : 23-07-01 21:37

"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Lige for tiden? Ok!
Har hevet Prince og Michael Jackson frem igen. Ellers er det Jimmy Smith,
Matthew Good Band, Terence Trent D'Arby/Sananda, Afghan Whigs og Bowie der
høres mest i disse dage.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"It's Times Like This When You Just Close Your Eyes And Kiss,

Fra : Claus S

Dato : 23-07-01 22:58

"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmm
> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.

Ja, det kan jeg da godt. Hvem der så måtte finde det interessant.

I øjeblikket hører jeg meget: Incognito, George Benson, Al Jarreau, Wes
Montgomery, Shakatak o.l.

I fredags hørte jeg: Clawfinger, Rage against the machine, Pantera o.l.

Jeg nyder alt det ovenstående. Blot på forskellig måde.

Stort set alt imellem ovenstående kan jeg holde d at høre på.

mvh Claus
www.frekvens.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-01 23:24

-= Buster =- <Buster78@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5c51cc$0$299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

_________________

Ja da. Hvis vi holder os til tidens største og mest kendte danske grupper så
er det mest følgende som rykker på mit anlæg i øjeblikket:
Countryexpressen (Fabelagtigt godt traditionelt countrymusik på dansk)
Kim Og Drengene (Landeplagen "Pigen på Gården" som fortjener at blive
dette årti´s bedste slager - den spiller jeg hele tiden)
Blue Hawai (Tidens store supergruppe fra Skive)
Kim Og Hallo (Vist nok en bror til Blue Hawai. Vandt deres nye cd i Tonny
Orlando-Show´s Dansktopliste
på Viborg Guld)
Klaus og Servants (Deres nye opsamlings-cd)
Santa (Thy-gruppen som læner sig op ad Vikingerne)
Simon Von Koney (Hold kæft hvor han savner en kæreste den mand. Ja, det
er jo derfor der er så mange
tårer i hans øl. Han minder en del om Horsens Hardy)
Kandis (De rykker dagligt på mit anlæg, skarpt forfulgt af farmand og
Okay)

Bortset fra disse mest populære danske grupper rykker det stort set altid på
mit anlæg med god gedigen gyngende rock´n´roll (som får taget til at lette
på mit hus) med bl.a.: Sigurd Barret, Rock Nalle, Stan Urban, Elvis Presley
(Hans nye opsamlings-cd), Jerry Lee Levis, Bill Haley, Chubby Checker og
Boddy Holly)
og ligeledes rykker det med traditionel country med bl.a. Loretta Lyn.

PS: Jeg skal nemlig sige dig, mit anlæg er ikke bygget til pop og rock. Og
det er jeg heller ikke.
Her rykker det nemlig kun med dansktop, rock´n´roll og traditionel country

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-01 23:40

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5ca3bf$0$4880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> -= Buster =- <Buster78@mail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3b5c51cc$0$299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> _________________

UPS - Jeg glemte lige en særmelding ang. musik der rykker

Så er det nu det sker. Noget som minder om DANSKTOP-FESTIVAL. Der er nemlig
Vildsund Marked i Thy, ved broen mellem Thy og Mors tirsdag, onsdag og
torsdag. Markedet som er landskendt det enorme udbud af live-dansktopmusik
fra de allerstørste danske grupper, alle 3 dage.

TIRSDAG, ONSDAG og TORSDAG KL. 18-24: Alle 3 dage spiller Kandis i den ene
ende af markedet og Kim Og Hallo i den anden ende af markedet.

Det er kræs for trommehinderne. Prøv det - prøv det

Hilsen Åge

Fra : Lars Holger Larsen

Dato : 23-07-01 23:41

Min Musik smag er stor, her er det jeg godt kan lide.

Beatles, John Lennon, The Doors ( Kanon nok det bedste) Jimi Hendrix,
Animals, Kings,Who, Rolling Stones, G.Harrison, Janis Joplin.

Af nyere Musik.
Nirvana, Pearl Jam, Deftones, System of a Down, Guns N' Roses, Oasis,
Blur, Everlast, Red Hot Chili,

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-07-01 08:33

"-= Buster =-" <Buster78@mail.com>
> [...]
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Hej. Jeg hører også MTV og MTV2 på tysk. Eller rettere, jeg zapper
mellem dem og Viva for at undgå værter og høre mere musik.

Svaret på dit spørgsmål:
Otis Redding (nyindkøbt opsamling, The Very Best of, 40 numre og smuk
indpakning, kan virkelig anbefales)
D'Angelo
Stevie Wonder (en glimrende greatest hits-cd)
Diana Ross (på gamle kassettebånd og en opsamlings-cd)
Blur
Jævnligt Whitney Houston

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Flemming

Dato : 24-07-01 09:53

On Mon, 23 Jul 2001 18:35:22 +0200 "-= Buster =-" <Buster78@mail.com>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hmmm
> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.

Boy George/Culture Club
Madonna
Momus
Sisters of Mercy
King Diamond
Nina Hagen
George Michael
Classix nouveaux
Nik Kershaw's nye album "To be Frank"
Dido
Stephen Gatley
Christian

+ meget, meget mere.

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-01 10:23

> [...]
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

____________

Cd-en med Linda Gail Lewis´s cd, hvorpå der også medvirker en sanger som
hedder Van Morrison, rykker også her hos mig. Det er en lidt mystisk
sammenblanding af traditionel country og original rock´n´roll, men I GUDER
hvor det lyder godt.
Cd-en Never To Late, hvor Rock Nalle spiller rocn´n´roll, og synger på
engelsk, rykker også. Han er jo Danmarks Little Richard. Der er gang i den.
Jan Og Sunny Boys rykker også lige for tiden.

Hilsen Åge

Fra : Peter G.

Dato : 24-07-01 14:05

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> hedder Van Morrison, rykker også her hos mig. Det er en lidt mystisk
> sammenblanding af traditionel country og original rock´n´roll, men I GUDER

Nu må du jo ikke snyde dig selv for en musikalsk oplevelse Åge

Der er nok mange her, der vil anbefale at du prøver at lytte til noget af
den musik Van Morrison har lavet.

Personligt var hans album "Moondance" (1970) en mindre åbenbaring for mig.
Det kan varmt anbefales.

NP: The Mission - Dancing Barefoot

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"And Baby, There Ain't Enough Room In This World

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-01 22:08

Peter G. <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5d7396$0$698$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]

> Nu må du jo ikke snyde dig selv for en musikalsk oplevelse Åge
>
> Der er nok mange her, der vil anbefale at du prøver at lytte til noget af
__________
Tak for dit forslag. Det må jeg prøve en dag. Men er nu meget kritisk ang.
pop-musik, så jeg snyder mig nu aldrig for en musikalsk oplevelse. - Nå
tilbage til det som rykker.
__________
Er netop hjemkommer fra Vilsund Heste- og kræmmermarked (dansktop-marked)
fik jeg erhvervet et par nye cd-er. Så her er lige et par navne mere som
rykker:

1: Den nye cd med Blue Hawai - 2: Den nye cd med Vindstyrke 15 (Den dag i
maj).

Hilsen pop-experten

Fra : peet_dk

Dato : 24-07-01 11:36

R.E.M. - REVEAL
Sort Sol - SNAKECHARMER
Massive Attack - Protection
Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip

og bestiller :Of the wand and the moon: - :Emptiness:Emptiness:Emptiness:
den første

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Hurricane

Dato : 24-07-01 17:17

> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Marilyn Manson, KoRn, Rammstein, System of a down, Static-X, Rage against
the machine, AC/DC, Aerosmith, Clawfinger, Creed, D:A:D, Dire straits, Def
Leppard, Dizzy Mizz Lizzy, Fear factory, Godsmack, Green day, Guano apes,
Guns N' Roses, Hammerfall, In Flames, Kid Rock, Kittie, Linkin Park, Limp
Bizkit, Live, Megadeth, Metallica, Nightwish, Nirvana, Orgy, Pantera, Papa
roach, Powerman 5000, R:E:M, Rob Zombie, Sentenced, Sepultura, SlipKnoT,
Soulfly, Offspring, Ugly Kid Joe og White Zombie...

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.

Fra : Torben

Dato : 24-07-01 18:52

Jeg hører mest: +Live+, Counting Crows, Keith Caputo, Gomez, Dave Matthews
Band, Radiohead.

Jeg hører dog også en del: Travis, R:E:M, Jamiroquai samt forskellige
soundtracks.

Og en lille smule: U2.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 24-07-01 21:37

Du skal lytte til Gonzales, Squarepusher, Elbow, Múm, Jaga Jazzist, Kim
Hiorthøy, John Mayer, Tarwater, Mew, Radiohead, Cex, Proem, Eggstone,
Brothomstates (snart ude på Warp Records, med Bill Yard på!), FrankandBill,
Coldplay, Lackluster, Funkstörung, Jimi Tenor og Stereolab (lyden af
sommer).

Ohja, og Prefuse 73, Savath + Savalas og Delarosa + Asora (Alt sammen en ved
navn Scott)

God lyt!

Hilsner,
Mads.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 25-07-01 08:43

Og Lali Puna, Boards of Canada, Diefenbach, Prince og Jan Jelinek, faktisk
også.

Mads.

Fra : [ MPZ ]

Dato : 24-07-01 22:59

-= Buster =- wrote:

> Hmmm
> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.

Det nye Squarepusher album, Jamie Lidell og Otto Von Schirach.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 24-07-01 23:24

Manic Street Preachers har lavet årets rockalbum, og Travis har lavet årets
popalbum. Bands som Lowgold, James og Divine Comedy samt halvgamle mænd som
Lloyd Cole og Neil Finn er også værd at lytte til.

Jesper

Fra : Hans Huttel

Dato : 25-07-01 13:15

-= Buster =- skrev:

> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.
> Jeg hører Lifehouse, Travis, Creed, Live, Matchbox 20 og ja hvis man kan
> tage det med, så MTV2.de og MTV.de (.de = den tyske version på astra)

Nu må jeg lige blande mig.

Jeg hører (der er "r" i nutidsformen!) for tiden mest "Pneumonia", det nye
(og definitivt sidste) album med Whiskeytown. Vores ven Åge Halldorsson
burde høre det, for det er regulær country i bedste Gram Parsons-tradition
- minder lidt om Ryan Adams' senere indspillede (men før udsendte)
soloalbum "Heartbreaker".

Og så hører jeg også "Bachelor no. 2" med Aimee Mann og "604" med
Liverpool-gruppen Ladytron - ren firserpop-længsel.

Endelig har jeg "69 Love Songs" med The Magnetic Fields liggende fremme i
et spinkelt håb om en dag for alvor at få hørt alle de mange
kærlighedssange fra dette udmærkede (og ikke længere helt så ukendte)
amerikanske navn.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-01 15:27

Hans Huttel <hans@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B5EB847.AEAB4486@cs.auc.dk...

> [...]
> burde høre det, for det er regulær country i bedste Gram Parsons-tradition
> - minder lidt om Ryan Adams' senere indspillede (men før udsendte)
______________________

Mange tak for forslaget. Aner bare ikke hvor jeg skal høre det henne. Kender
ikke gruppen eller dem som du sammenligner dem med, snøft.
Jeg ville gerne foreslå dig noget som rykker, og som er i din stil. Men jeg
kender ingen af de grupper som du nævner. Nå, men lad mig antage at du er
til country. Prøv at lyt til Country-expressen. De er helt sikker på en af
de mange hitlister over hele landet. Prøv din lokale dansktop. Svenskeren
Lasse Stefanz er også formidabel indenfor country-genren. Det rykker.

Hilsen pop-experten

Fra : Hans Huttel

Dato : 26-07-01 08:33

"Åge Halldorsson" skrev:

> [ jeg skrev ]
> ______________________
>
> Mange tak for forslaget. Aner bare ikke hvor jeg skal høre det henne. Kender
> ikke gruppen eller dem som du sammenligner dem med, snøft.

Gram Parsons var en af de store fornyere af countrymusikken sidst i 1960'erne
og først i 1970'erne. Han var en kort overgang med i The Byrds (hvor han
spillede med på det legendariske album "Sweetheart of the Rodeo") var
hovedmanden i The Flying Burrito Brothers og lavede til sidst nogle
legendariske soloalbums. Han døde som kun 27-årig.

Den forhåbentlig ikke helt ukendte Emmylou Harris sang på Parsons' albums og
ender stadig med at tale om det i interviews.

Du kan bestille "Pneumonia" f.eks. hos Rillen (http://www.rillen.dk) .

Fra : Hanne

Dato : 26-07-01 19:07

> [...]

Parsons-tradition
> - minder lidt om Ryan Adams' senere indspillede (men før udsendte)

Jeg må lige spørge om noget ) Kender du så også Ty Herndon? Jeg
søger musik i den genre, også med kvindelige sangere.

Hilsen Hanne

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 26-07-01 11:59

totalnirvana@mailme.dk,Ny-Internet writes:
>Men jeg tror
>desværre størstedelen af de unge hører den pop- og technomusik der bliver
>spillet på MTV, Uptown/The Voice og diskoterne...

Hmmm, det kan du godt have ret i...Nu er jeg selv 21 og vil da gerne give
dig et indblik i hvad nogen af de unge mennesker hører når de ikke lige er
på disko!!!

På min egen favoritliste finder man disse band:
The Doors,The Beatles, Pearl jam ,U2, Nine inch nails, Red Hot chili
Pebbers, Blur, Beck, De gyldne løver ( mest inden en bytur, bare for at
komme lidt i stemning ) og mange mange andre.

Jeg vil godt give dig ret i at mange på min alder lytter til diskoteks
musik...Men det er de færreste der lytter til det for fuld smadder
derhjemme i gemakkerne. Den nye musik er god hvis man skal feste og fyre
den af, men alle har sine helt egne favoritter som man hører når man er
alene... Det er ikke en kritik, men mange har det med at generalisere og
skue hunden på hårene... Virkelig mange unge mennesker er røget tilbage
til den musik deres forældre lyttede til. Du ved , den musik der er roden
til alt andet ( her kan creedence clearwater nævnes ) og den musik nydes i
fulde drag... Kom på diskotek i Helsingør og jeg skal love dig for at de
gamle slagere bliver spillet...
Men hånden på hjertet , jeg lytter da til det nye musik, men det er
absolut ikke favorit musik....!!!

Med venlig hilsen

Betina

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-07-01 23:46

"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> wrote in message
> Hmmm
> Er der nogen der kan komme med nogle bud på hvad de mest høre for tiden.

Der er ikke noget jeg hellere vil. Jeg hører:

Radiohead, Radiohead, Radiohead, TOOL, Keziah Jones, U2, Tracy Chapman,
KoRn, dEUS, Pink Floyd, TV-2 (Steffen Brandt skriver Verdens bedste tekster
om hverdagen), Sting, R.E.M, Live, Travis, Stereophonics og Coldplay.

Da jeg selv er 23 er det altså IKKE alle på min alder der rykker på
euro-disco crap.

mvh
Kim Frederiksen