"- må bero på en konkret vurdering"
Fra : steen hjortsø

Dato : 14-09-08 19:34

Integrationsministeriets og Udlændingeservice’s nye mantra,
”ansøgninger om opholdstilladelse for en udenlandsk ægtefælle må bero
på en konkret vurdering” bør ikke stikke nogen blår i øjnene.

Når jeg skal ud at flyve i Kastrup og taster mig frem til en flybillet
finder jeg mig ikke i, at automaten bestemmer, hvor jeg skal hen, ej
heller hvor længe. Jeg kan fan’me godt selv foretage den ”konkrete
vurdering”, der skal til.

Udlændingeservice og Integrationsministeriet skal næppe gruble for
længe over, hvordan de nu alligevel gennem det nye mantra får
genindført kremlologien eller kiromantien, så de igen kan komme uden
om at varetage deres informationspligt ordentligt.

Borgerne skal selv kunne foretage den ”konkrete vurdering”, der skal
til, for at de kan opnå opholdstilladelse. Reglerne skal naturligvis
være transparente for borgerne. Det skal være sådan, at hvis jeg og
min (evt. kommende) ægtefælle gør sådan og sådan, så v-e-d vi, at vi
(allernådigst) kan få lov at opholde os i Danmark.

Reglerne for ægtefællers ophold i Danmark forsvarer ikke landet mod
pludselige horder af enorme mængder indvandrere. De gør livet mere
besværligt, end det behøver at være for nogle få tusinde mennesker i
en kritisk periode af deres liv. Og de gør ikke den danske stat mere
populær, hverken hjemme eller ude.

Steen Hjortsø

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-08 09:41

"steen hjortsø" <steenhjortsoe@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Det nemmeste vil være IKKE at have faste, men vejledende regler, så man er
fri for alenlange pedantiske redegørelser for spørgsmålet.
Og så en fornuftig praksis der udelukker muhammedanere som vi allerede har
alt for mange af.

Mvh
Martin