Mørkemænd vil slukke verdens lys.
Fra : fribytteren

Dato : 13-09-08 11:36

http://www.bt.dk/article/20080913/underholdning/80913021/

Nogle mennesker går godt nok rundt i en formørket.verden.

Lige så snart der kommer en smule lys til de mennesker, der lever i
formørkede lande, farer mørkemændene frem fra krogene, for at slukke
lyset.

Lyset bryder mørkemænd sig ikke om, for når lyset kommer kan man netop
se dem. Når det hele er mørkt, kan ingen se mørkemændene og derfor kan
de angribe alt og alle, uden at nogen kan gøre noget som helst, så
længe det er mørkt.

Vort danske samfund, er for mørkemændene og de mennesker der lever i
de formørkede lande, alt for meget oplyst, men det er jo ganske enkelt
kun fordi de pludselig kommer ud i lyset og hvem har ikke oplevet at
komme ud i sollyset fra et mørkt rum. Lyset er mere end blændende.

Store dele af verden mangler at få en oplysningstid, som den den
vestlige verden fik for omkring 500 år siden, fordi den blev oplyst af
de arabiske videnskabsfolk, som siden dengang blev sendt ind i mørket
af mørkemændene, mens at Europa oplevede lysets levende, livgivende og
livsbekræftende lys.

Men selvfølgelig vil de reagere aggressivt, mørkemændene, for de ved
at deres tid er ved at være omme og den der ved, at hans magt er ved
at smuldre, vil bekæmpe dem der smadre hans magtstruktur, med alt fra
vold, terror og mord.

Det oplevede også den europæiske befolkning i den europæiske
oplysningstid. Nu er det den muslimske verden der skal opleve deres
oplysningstid, hvor mærkemændene vil komme til at miste deres
formørkede indflydelse og menneskene vi kunne slå øjnene op, for nu
har de noget at bruge øjnene til,. For nu kan de se, for der kom lys.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : Ivannof

Dato : 13-09-08 21:14

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg synes det er meget smukt det du skriver og jeg er meget enig.

Skulle vi prøve at vende den om og se hvordan beskrivelsen ville være hvis
det var kristendommen, der dummede sig på samme måde.

Det er en højt respekteret dommer i Saudiarabien, som vel at mærke dømmer
efter sharia-lovene i det land, som husede Mohammad og var ophav til Islam.
Hans ords vægt er ca. som paven i rom er for de kristne. Hvis man som
katolik eller bare kristen vil have svar på et moralsk spørgsmål, må paven
vel være den ultimative autoritet. I saudiarabien må det være en "højt
respekteret dommer", som kunne give det korrekte svar på sådant et
spørgsmål.

Hvis vi skal sammenligne, må det være at én af de højest rangerende præster
i den kristne verden udtaler at det er OK at dræbe muslimer, hvis de
overtræder kristne moralske love.

Åbenbart synes den almindelige arabiske muslim at det er OK. Jeg har set
store og alvorlige demonstrationer over tegninger af Muhammed. Jeg har ikke
set muslimer tage afstand fra denne opfordring til mord fra en højtstående
præste/dommer.

Jeg kan forstå at den fred, som "fredens reigion" snakker om, er den fred
der indtræffer når muslimer har dræbt alle de "syndige" mennesker.

hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-08 21:45

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan forstå at den fred, som "fredens reigion" snakker om, er den fred
> der indtræffer når muslimer har dræbt alle de "syndige" mennesker.

Min datter lærte på HF at muslimerne har haft en oplysningstid - noget med
sultanregmet i Istanbul

Men alt mislykkedes for dem. De kopierede vore trykmaskiner i 1600-tallet
og det virkede først da tyskerne oplærte dem til WW1 i 1900-tallet

De kopierede biblioteker i 1700-tallet men ingen læste.

Hvor ses tegn på oplysningstid et eller andet sted hvor Islam hersker

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-09-08 22:06

Ivannof wrote:
> Hvis man som katolik eller bare kristen vil have svar på et
> moralsk spørgsmål, må paven vel være den ultimative autoritet.

Æææææh: NEJ!

(For protestanter er det de Bibelske skrifter, der er udgør "fundamentet"
for den kristne lære, mens katolikker tværtimod ganske rigtigt lader
traditioner - hvorunder Bibelen såmænd ligefrem også regnes "da de jo selv
har skrevet den" - veje tungere som "apostolisk legitimitet", samt rigtignok
tilregner paven en decideret monopolistisk "dogmatisk ufejlbarlighed":
Imidlertid var det lige netop dette dogme, reformatoren Martin Luther som
katolsk munk og fungerende univertsitetsteolog med speciale i Bibelen satte
sig ærekært op imod, hvilket altså var lige ved at koste ham en tur på
kætterbålet efter at han blev bandlyst som kætter ved Wormsrigsdagen i 1521.
Han blev dog heldigvis bortført af sin egen kurfyrste og sat kortvarigt i
eksil på Wartburg-slottet, hvilket efter al sandsynlighed reddede hans liv.
Allerede op imod eet år forinden lufter han imidlertid dèn - på daværende
tidspunkt for ham ifølge datidens kristenapokalyptiske Verdensbillede ganske
"plausible" - tanke at Den Katolske Kirke skulle være selveste
Johannesåbenbaringens profane, profeterede "Babylon" - altså det regulære
MODBILLEDE på alt hvad Kirken retteligt BURDE være og at den siddende pave
qua sit embede ligeledes skulle være ingen ringere end Antikrist på grund af
dèn udtalte korruption, der fandtes i Den Katolske Kirke og dèn uretmæssigt
hårde modstand Luther selv mødte i sin teologisk velfunderede kritik af hele
Afladshandelssvindelnummeret.
Hvorom alting er, bør man altså immervæk for en god ordens skyld bemærke sig
at Paven IKKE på nogen måde er /protestantiske/ kristnes overhovede, heller
ikke selv om f.eks. Danmarks Radio sjovt nok har det med at transmittere
Julemesser fra Peterskirken og dermed lige synes at overse dette mildt sagt
temmeligt anstrengte historiske forhold katolikker og protestanter imellem:
Paven er nemlig historisk set snarere protestanternes erklærede dødsfjende,
for så vidt katolikkerne bogstaveligt talt umiddelbart i de første
århundreder efter Reformationen forfulgte protestanter med bål og brand for
ikke at ville underkaste sig pavens - og subsidiært Romerkirkens -
postulerede autoritet.
Dette bare lige sagt så vi får dèn superærgelige misforståelse ryddet
ordentligt af vejen! ;-D)

> [...]
> præster i den kristne verden udtaler at det er OK at dræbe muslimer,
> hvis de overtræder kristne moralske love.

Tja, nu ER der jo altså også netop temmelig iøjnefaldende stor forskel på,
hvad hhv. Jesus og Muhammed prædikede, BÅDE hvad angår "mål" som "midler":
Bare sådan noget som stening synes d'herrer jo ganske klart uenige om, hvis
man da ellers skal tro de respektive skrifter om deres gøren og laden...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-08 22:27

meddelelse news:48cc2b51$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Der er idag mindre gerningsretfærdighed i katolsk end i luthersk kirke

Tyske katolikker er ikke pavetro

Jeg er derfor glad for at være registrret som kristen hos katolikkerne og
ikke i folkekirken

Fra : Ivannof

Dato : 14-09-08 08:07

> [...]
> Bare sådan noget som stening synes d'herrer jo ganske klart uenige om,
> hvis man da ellers skal tro de respektive skrifter om deres gøren og

Jo, der er meget stor forskel på de 2 religioner og det kan derfor være
svært at drage sammenligninger. Men nu er vi vant til at høre uhyrligheder
retfærdiggjort ved Islam, så jeg syntes det ville være godt at prøve at se
hvor uhyrlige vi skulle være for at kunne sammenlignes med Islam.

Det du beskriver ovenfor er religionshistorie. Og det er det fordi det er
længe siden. Hvis opgøret mellem katolicisme og protestantisme foregik på
den måde i dag ville det være storpolitik.

Og politik er det, denne saudiarabiske dommer udøver, når han forklarer
radioprogrammets lyttere at han mener at rettruende muslimer bør gå ud i
verden og dræbe ophavsmænd til "vild med dans" SAMT dem, der har siddet og
set det i fjernsynet.

Som højtstående repræsentant for Saudiarabien og Islam udtaler han sig på
vegne af disse og bliver det ikke trukket tilbage må vi formode at det er
officiel Saudiarabisk politik.

Jeg mener bare: Hvad ville der ikke ske i Danmark hvis en højtstående
embedsmand sagde at man burde gå ud og dræbe muslimer af en eller anden
grund. Jo, hvis ikke resten af øvrigheden var enige, ville man protestere
vildt og voldsomt.

Dit indlæg om den katolsk/protestantiske fejde kan synes irrelevant i denne
gruppe. Men som jeg siger ville den have været meget relevant, hvis det var
noget der foregik i nutiden. Jeg er meget glad for at vi generelt har fået
den kristne kirke ned i en størrelse, hvor den ingen politisk indflydelse
har.

Muhammed har den samme nutidige indflydelse i den muslimske verden som
guruer og grundlæggere af små religiøse sekter har i deres religiøse opland.
Man får svært ved at finde muslimer, der ikke anbringer Muhammed som mere
elsket end ægtefælle og børn. (Derfor blev de også så utroligt stødte, da
tegningerne udkom). Den højt respekterede saudiarabiske dommer fandt belæg i
skrifterne til at sende dødspatruljer ud i verden. Det er der også mange
herboende muslimer, der vil kunne se ud af skrifterne. Det er den samme bog.
Den hedder ikke Mein Kampf. Den hedder koranen, og den er lige så slem, om
ikke værre!

Hilsen Ivan

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-09-08 17:02

Ivannof wrote:

> Jo, der er meget stor forskel på de 2 religioner og det kan derfor
> være svært at drage sammenligninger.

Jatak, dèt turde man da ellers mene?

> Men nu er vi vant til at høre
> uhyrligheder retfærdiggjort ved Islam, så jeg syntes det ville være
> godt at prøve at se hvor uhyrlige vi skulle være for at kunne
> sammenlignes med Islam.

Well, vi skal vel sådan set netop tilbage til Korstogenes søgte "teologiske"
legitimering unnder Pave Urban II ("Gud vil det!", sagde manden jo
angiveligt) og diverse forfærdelige katolske inkvisitionsfremstød rettet
imod blandt andet "frafaldne" protestanter.

Som det blandt andet fremgår af traileren til den smukke fortsatte
dramatisering af den (protestantiske) engelske dronning Elizabeth Is liv,
havde dèn frygtede Spanske Armada, der blev sendt imod England, den mindst
lige så frygtede Spanske Inkvisition med om bord.

http://www.youtube.com/watch?v=i2M6wt7oAik

> Det du beskriver ovenfor er religionshistorie. Og det er det fordi
> det er længe siden. Hvis opgøret mellem katolicisme og protestantisme
> foregik på den måde i dag ville det være storpolitik.

Mnja, nu er der jo desværre stadig "storpolitiske" elementer ved den
katolske tro, for så vidt katolikkerne desværre gør en hel del ud af at føre
konkret politisk lobby-virksomhed i EU og dermed tydeligvis stadig ikke helt
evner at holde politik og religion adskilt.
(Der var jo f.eks. tale om at nedfælde en "kristen" præambel i
Lissabon-traktaten, hvilket dog heldigvis faldt, da det set ud fra en
protestantisk anskuelse ville være decideret katastrofalt ATTER at skulle
opleve Paven i dèn groteske selvpostulerede rolle som "Europæisk
Overkejser", der lige netop var een af hovedårsagerne til Reformationens
succes...)

> [...]
> embedsmand sagde at man burde gå ud og dræbe muslimer af en eller
> anden grund. Jo, hvis ikke resten af øvrigheden var enige, ville man

Jeg har ganske svært ved at se, hvordan nogen moderne protestantisk kristen
skulle kunne legitimere sådan et drabeligt synspunkt i Bibelen: Tværtimod
ville det umiddelbart være temmeligt letgennemskueligt at vedkommende dermed
tydeligvis IKKE respekterer Jesu berømte udtalelse om at "gi' Kejserens,
hvad Kejserens er og Guds, hvad Guds er"...

> Dit indlæg om den katolsk/protestantiske fejde kan synes irrelevant i
> denne gruppe.

Jeg prøver såmænd bare lige at rette op på en kedelig misforståelse, som man
jo desværre i vore dage OGSÅ hører fremsat fra ignorante muslimer, der
tydeligvis tror at de kan misbruge Paven til tvangsmæsssigt at kalde os
prostestanter til dhimmificeret underkastelse...

Sådan spiller det proverbielle piano altså nu engang bare ikke, og dèt er
såmænd ret vigtigt at vide, ikke mindst i en konkret nutidig, POLITISK
sammenhæng...

> [...]
> der vil kunne se ud af skrifterne. Det er den samme bog. Den hedder
> ikke Mein Kampf. Den hedder koranen, og den er lige så slem, om ikke

Helt enig i det sidste, for sådan synes det jo altså desværre uimodsigeligt
at forholde sig - OGSÅ trods diverse dårligt søgte og tyndbenede
velmenerbortforklaringer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-08 00:41

meddelelse news:48cd3570$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Helt enig i det sidste, for sådan synes det jo altså desværre
> uimodsigeligt at forholde sig - OGSÅ trods diverse dårligt søgte og
> tyndbenede velmenerbortforklaringer...

Efter idag at have set en udstilling fra MMK om psykiatri, vil jeg mene at
psykiatriens erobring af sociale taberes sind er næsten så stor en trussel
som den værste trussel, Islam, er, og den idag stendøde trussel, nazismen,
var

Ved at opfordre truede arbejdsløse til at holde sig væk fra statens
psykiatri, kan man gøre en indsats mod farlig psyke lægevidenskab

MMK er Medborgernes Menneskerettigheds Komite, der hjælper tvangsindlagte.

Selvom de er tilknyttet Scientology, som er en sær rodebutik, er jeg sikker
på at det er dygtige idealister, som er værd at kontakte ved tvang og de har
39629039

Vedr Islam er det svært at gøre noget.
Vedr psykiatri r selvhjælps alternativer en gavnlig og overkommmelig udvej,
der kan hjælpe titusinder uskyldige danskere fri af tvang.
Vedr Islam er det svært at afgøre hvem er farligt og hvem er helt ufarlige.
Vedr psykiatri er der nogle få der passiviserer med milde sedativer og er et
ufarlige men man bør holde sig væk fra det hele.