Danske børn chikaneres til faste i skolen
Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-08 12:46

På Klostevængets Heldagsskole i København blev skoleinspektøren overrasket,
da hun en dag spurgte i en 8. klasse med stort set kun muslimske elever, om
de fastede.

- Alle sagde, at de fastede. Selv en dreng med dansk baggrund sagde, at det
gjorde han, men det troede jeg ærligt talt ikke på. Det var bare for svært
for ham at sidde med sine leverpostejmadder blandt kammerater, som alle
fastede, siger skoleinspektør Karen-Margrethe Grønlund til Kristeligt
Dagblad.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/297521:Danmark--Muslimske-boern-agerer-religioest-politi
---

En skole som er næsten overtaget muhammedanerne, - en dansk dreng der ikke
tør sige fra - og en kvindelig (naturligvis) skoleinspektør der der ligefrem
koketterer med selvpålagt blindhed for mobning (når bare det er de rigtige
der mobbes).

Her har vi nogle af de kompetencer skolen vægter:
# Sproglige kompetencer på flere sprog
# Sociale kompetencer - f.eks. evnen til at indgå i grupper
# Interkulturelle kompetencer - evnen til at kunne begå sig i mange
forskellige kulturelle miljøer på tværs af etnicitet, køn og sprog

Man kunne også sige indøvelse for de sidste hvide i submission.

Mvh
Martin

Fra : ab©

Dato : 13-09-08 17:13

> På Klostevængets Heldagsskole i København blev skoleinspektøren
> overrasket, da hun en dag spurgte i en 8. klasse med stort set kun
> muslimske elever, om de fastede. ...

Nu er sensationer jo (for nogen) det mest interessante - men gider man dykke
ned i, hvilke leveregler, det er at nogen vælge at underlægge sig ved at
følge Koranen - ja, så er der jo ikke meget sensation i det:

Fasten gælder fra daggry til solnedgang for sunde og raske voksne "kun man
kan faste under store anstrengelser, kan man i stedet bespise en fattig".
Det er blot ét ud af mange eksempler på, at Koranen ikke stiller krav, som
er umulige at opfylde - men det er jo ikke så interessant. Mange blegfede
danskere med oprindelig oprindelse kunne måske lære noget - og tabe sig.

Noget helt andet er så, at har man bare en smule omløb, er det mere end
iøjnefaldende af KD er mindst lige så énøjet som de mest ultra fanatiske
muslimer ...

ab©

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-08 18:28

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> Mange blegfede
> danskere med oprindelig oprindelse kunne måske lære noget - og tabe sig.

De har jo allerede fastelavn.

> Noget helt andet er så, at har man bare en smule omløb, er det mere end
> iøjnefaldende af KD er mindst lige så énøjet som de mest ultra fanatiske
> muslimer ...

Skyd budbringeren...

Mvh
Martin

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-09-08 19:22

" ab©" skrev i en meddelelse

> Nu er sensationer jo (for nogen) det mest interessante

Ja da !, og havde det været Danske børn der chikanerede Muslimske børn , ja
så havde din "sensation" været i højste gear med de sædevanlige
beskyldninger mod DF o.s.v-

> - men gider man dykke
> ned i, hvilke leveregler, det er at nogen vælge at underlægge >sig ved at
> følge Koranen - ja, så er der jo ikke meget >sensation i det:

Nej da , lad os endelig bagateliserer den side af sagen , det er
jo det der kendetegner det moderne og progressive menneske.

> [...]
> fattig".
> Det er blot ét ud af mange eksempler på, at Koranen ikke >stiller krav,

Pg at der så er nogle børn der kammer over i denne religiøse fasten og
prøver at påvirke andre børn er så i din optik ikke noget problem , blot vi
alle holder os for øje nogle af de mange eksempler på at Koranen ikke stille
krav , flot !! Mand.

>- men det er jo ikke så interessant. >Mange blegfede
> danskere med oprindelig oprindelse kunne måske lære noget >- og tabe sig.

Ja det er sikkert rigtig sundt at faste når man skal tabe sig !
Men det går jo fint i spind med dine andre overbevisninger.

Og bye the way , du selv ?? blegfed ? eller bare ualmindelig naiv ?.

> Noget helt andet er så, at har man bare en smule omløb, er >det mere end
> iøjnefaldende af KD er mindst lige så énøjet som de mest >ultra fanatiske
> muslimer ...

At man på KD skulle være mindst lige så enøjet som de mest
ultra fanatiske Muslimer , vidner så ikke videre om at du skulle have blot
en smule omløb .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ivannof

Dato : 13-09-08 21:58

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Noget helt andet er så, at har man bare en smule omløb, er det mere end
> iøjnefaldende af KD er mindst lige så énøjet som de mest ultra fanatiske

Det handler her ikke om ramadan-fasten. Det handler om at tvinge andre end
én selv til at overholde den!

Hilsen Ivan

Fra : Mr.Larsen

Dato : 14-09-08 01:06

ab© formulerede spørgsmålet:
> Mange blegfede
> danskere med oprindelig oprindelse kunne måske lære noget - og tabe sig.

Har du kigge på nogle indvandrer for nyligt, kropsfedt er bestemt ikke
det de har mindst af.

Og dårlige tænder, deres børn lider under for mange sødesager og for
dårlig tandhygiejne.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-08 03:51

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de har mindst af.
>
> Og dårlige tænder, deres børn lider under for mange sødesager og for

De har selvtillid og trives og er derfor overvægtige - øv

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-09-08 09:18

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:gahki1$1ns4$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
>
> Har du kigge på nogle indvandrer for nyligt, kropsfedt er
> bestemt ikke det de har mindst af.
>
> Og dårlige tænder, deres børn lider under for mange

Ovenstående er korrekt - og det tyder på fejlernæring -
akkurat som mange danskere er det. Hvad angår børnene, så er
det gennem mange år endelig lykkedes at få de fleste forældre
til at hjælpe de mindre børn med tandbørstning, men for
indvandrerfamilier der taler dårligt dansk eller slet ikke, og
som ikke er veluddannede, er det vanskeligt for dem at forstå
at tandbørstning er et gode - hvor skulle de dog have fået den
viden fra? og når de ikke kan læse dansk eller forstå det
danske skolesystem ordentligt, så er det logisk at de har
vanskeligere ved at forstå hvad den megen tandbørstning skal
til for.

Man bliver altså nødt til at indføre en kampagne rettet mod
netop de børn og deres forældre, så vi kan få rettet op på
miseren. Husk at det samme fænomen havde vi tidligere i
Danmark med skolebørnene indtil man fik undervisning i
skolerne om tandbørstning, og indtil man indså fra politisk
side at det var en god idé at sætte så massivt ind omkring
tandhygiejne. Først nu her i 2000-tallet er det ved at lykkes
for selv danske forældre at forstå budskabet. Ikke noget under
at det ikke er lykkedes for indvandrere der ikke har samme
opdragelse og kultur. Men det kan lykkes hvis man gør en bedre
indsats fra det danske samfunds side.

Fra : ab©

Dato : 13-09-08 17:16

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 19:22

ab© wrote:
> [...]

> ikke så interessant. Mange blegfede danskere med oprindelig
> oprindelse kunne måske lære noget - og tabe sig.

Tabe sig? Er du ikke klar over, at man tager på i løbet af Ramadanen?

Koranen ikke stiller krav, man ikke kan opfylde? den var da ny i det
mindste. Hvad med kravet om at konvertere til islam, HAR du opfyldt det?

Sæt dig lidt ind i tingene, please.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-08 21:31

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Koranen ikke stiller krav, man ikke kan opfylde? den var da ny i det
> mindste. Hvad med kravet om at konvertere til islam, HAR du opfyldt det?

Et sådant krav står ikke i den danske grundlov

Hvis du postulerer sådant krav, bør du måske udvises som uintegrabel a la
muslimerne

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-08 21:31

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Koranen ikke stiller krav, man ikke kan opfylde? den var da ny i det
> mindste. Hvad med kravet om at konvertere til islam, HAR du opfyldt det?

Han er en af dem der løb dem i møde for længe siden, med begge arme over
hovedet, og ordene "Jeg overgiver mig".

Hilsen Sten

--
Any society that would give up a little liberty to gain a little security
will deserve neither and lose both.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 14-09-08 01:04

Sten Schou frembragte:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Han er en af dem der løb dem i møde for længe siden, med begge arme over
> hovedet, og ordene "Jeg overgiver mig".

Nej han ligger på alle fire med stjernen lige i luften, sådan kan de
bedst lide ham.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-08 03:55

> Sten Schou frembragte:

> Nej han ligger på alle fire med stjernen lige i luften, sådan kan de bedst
> lide ham.

Trist at så mange danskere vælger en af de to løsninger, alt efter hvad
Islams stolte sønner foretrækker

Man sku tro vi var dødstruet som mange indere er af de 130 mio muslimr smde
har spredt mellem sig

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-09-08 09:51

On Sun, 14 Sep 2008 02:04:20 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Nej han ligger på alle fire med stjernen lige i luften, sådan kan de
>bedst lide ham.

Det, at have en muhamedaner-pjort i røven, giver ham jo den sjældne
oplevelse af at have en rygrad.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-08 15:02

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> for ham at sidde med sine leverpostejmadder blandt kammerater, som alle
> fastede, siger skoleinspektør Karen-Margrethe Grønlund til Kristeligt

Der er så det ved det, at der i islam ikke er noget krav om at /børn/
faster i ramadanen. At mange så alligevel gør det er en skandale; det
påvirker deres hjernes udvikling, de får sværere ved at lære, og ved
IQ-tests som voksne vil de også vise sig 'dummere' end hvad deres gener
egentlig koder for.

Der er en grund til at den islamiske verden ligger i bund, når det
drejer sig om de svenske nobelpriser; selv det sorte Afrika scorer flere
af dem.

En anden grund kunne være bedemønstret, hvor panden fem gange om dagen,
gentagne gange hamres mod gulvet. Det må da give en permanent
hjernerystelse.

Men man bør altså gøre opmærksom på at børn ikke skal faste, og så kunne
man passende sætte 'børnegrænsen' hvor 'skolen' er slut, hvad enten det
er efter 9. klasse eller universitetet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ralph

Dato : 14-09-08 15:22

> Der er så det ved det, at der i islam ikke er noget krav om at /børn/
> faster i ramadanen. At mange så alligevel gør det er en skandale; det

Uddybning v/ Abdul Wahid:

http://www.bt.dk/article/20080901/nyheder/80901040/

--
Ralph

Fra : Kert Rats

Dato : 14-09-08 15:49

> [...]
> man passende sætte 'børnegrænsen' hvor 'skolen' er slut, hvad enten det
> er efter 9. klasse eller universitetet ...

At det religiøse fastedogme fra Islam har gjort sit indtog i skolerne er
meget beklageligt, bl.a. fordi fasten medfører reduceret indlæringsevne hos
de fastende. At det så tilmed bliver brugt som mobbe-middel over for
"ret-spisende" danske børn er ildevarslende og skal trynes omgående.

Jeg håber, at det med tiden vil vende således, at islamdogmer
generelt/globalt uddør eller får status af hjernedød religionsformørkelse.
Men jeg kan kun håbe ...

At Vesten har importeret hjernedøde muslimer er dybt beklageligt! Vesten har
dermed et selvskabt/selvvalgt problem, kreeret i godhedsindustriens og
humanismens navn. Men sikke en bommert!

Den med hjernerystelsen er sgu fin Men ikke politisk! Fy, Per )

Venligst

Kert Rats

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-08 16:35

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er så det ved det, at der i islam ikke er noget krav om
> at /børn/
> faster i ramadanen.

Nu er du ikke ene om at fortolke Koranen eller islam. Mange
børn gør det fordi deres forældre gør det - de færreste
tvinges til det, men de vil gerne følge forældrenes eksempler.
Jeg har aldrig oplevet at man har mobbet ikke-fastende børn,
så det må være særlig specielt på den pågældende skole.
Og i 8.klasse kan eleverne normalt gå hjem i spisefrikvarteret
eller søge andre steder at opholde sig på skolen - måske et
tomt klasselokale?
Man forsøger imho at sætte en dagsorden der ikke er reel med
en hensigt.

> [...]
> lære, og ved
> IQ-tests som voksne vil de også vise sig 'dummere' end hvad

Du har ikke belæg for at en gang faste om dagen i en måneds
tid, hvor man naturligvis spiser om aftenen og om morgenen før
solopgang, påvirker hjernes udvikling. Det må du i så fald
dokumentere - der foreligger mig bekendt ikke noget
videnskabeligt arbejde der støtter den påstand.

> [...]
> når det
> drejer sig om de svenske nobelpriser; selv det sorte Afrika

Sådan kan du ikke gøre tingene op. Nobelprisudelingerne er
ofte politiske, men der er faktisk nogen ikke-eurpoæere der
får en sådan pris - fx en ægypter fik en nobelpris i
litteratur, en kineser ligeså - men man kan ikke uden videre
slutte at fordi et land ikke har mange nobelpristagere, så
ligger landet i bund hvad angår intelligens - det er langt ude
og helt og aldeles udokumenteret. Danmark ligger fx ikke i
bund, men alligevel har vi kun formået at opnå en eller to
nobelpriser siden uddelingen fra begyndelsen.

> En anden grund kunne være bedemønstret, hvor panden fem
> gange om dagen,
> gentagne gange hamres mod gulvet. Det må da give en
> permanent
> hjernerystelse.
Sikke da noget vrøvl -man "hamrer" ikke panden mod gulvet -
hvor har du dog det fra? Har du nogensinde oplevet en muslimsk
bøn i virkeligheden eller bygger du kun på dine sædvanlige -
og her ubegavede -fordomme?

> [...]
> man passende sætte 'børnegrænsen' hvor 'skolen' er slut,
> hvad enten det
> er efter 9. klasse eller universitetet ...

Pladder. Vi kunne lige så godt afskaffe kristendomsoplysning i
skolerne og lade det være op til forældrene om de ville
undervise deres børn i deres religion. Hvad skal det dog i
skolen?

Vi kunne også afskaffe håndarbejde og sløjd, for det er
forældet at lave tingene selv, og så fremdeles.

Hvis børnene vælger at faste, så er det deres egen beslutning,
og det hverken kan eller skal vi lave om på. Og slet ikke på
baggrund af så fjollede påstande som du her disker op med Per
Erik Rønne.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-08 17:21

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Man forsøger imho at sætte en dagsorden der ikke er reel med en hensigt.

Den gamle stalinist finder det ikke spor påfaldende at man på en dansk skole
har klasser der er 100% fyldt med muhammed-fanatikere...

Man mærker en hensigt...

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-08 17:23

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lade det være op til forældrene om de ville undervise deres børn i deres

Skolen er et sted vi parkerer vore børn - et eller andet skal de lære i den
tid